Przekładnie w silnikach

Nie wiesz, jak działa jakieś urządzenie? Pytaj śmiało!
Posty: 7 Strona 1 z 1
marcelh2o
Majsterkowicz
Posty: 103
Rejestracja: 8 wrz 2013, 11:18

Witam, zamierzam kupić kilka silników dc do pojazdu zdalnie sterowanego i czy potrafi ktoś w prostych słowach wytłumaczyć mi na czym polegają przekładanie w silnikach? Wiem że to wszystko związane jest z momentem obrotowym ale jak to wygląda ale tak typowo w praktyce.
Dla przykładu mam możliwość kupienia silniczka z przekładnią 131:1 i 19:1 czym się będą różnić te dwa silniki już gdy zmontuje cały układ?

Slawek
Starszy majsterkowicz
Posty: 368
Rejestracja: 29 mar 2015, 15:05

Pierwszy będzie mocniejszy ale za to dużo wolniejszy, drugi będzie dużo szybszy ale słaby.

Pozdr
marcelh2o
Majsterkowicz
Posty: 103
Rejestracja: 8 wrz 2013, 11:18

Ok dzięki dokładnie mi o to chodziło :)

A jeszcze takie pytanko bo nie chce nowego tematu zakładać. Lepiej kupić silnik z jakąś tam przekładnią czy za te same pieniądze kupić serwa i poprzerabiać ? przykładowo chciałbym kupić 4 silnik/serwa za każdy dać do 50zł (wybrałbym te z większą przekłądnią) Coś możecie polecić z doświadczenia?

Mam 2 silniki mikropololu z przekładnią 30:1 i jeden z niewiadomych przyczyn wolniej się obraca (muszę go prześwietlić) więc ten rodzaj raczej odpada.
Slawek
Starszy majsterkowicz
Posty: 368
Rejestracja: 29 mar 2015, 15:05

To zaleźy do jak dużego pojazdu, musisz podać wiecej danych, wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.

Pozdr
marcelh2o
Majsterkowicz
Posty: 103
Rejestracja: 8 wrz 2013, 11:18

Planuje zrobić pojazd sterowany radiowo myśle że waga spokojnie zamknie się w jednym kilogramie. Planuje go testować w cięzkim terenie jak górki dołki trawy itp. nie wiem jakich dokładnie into potrzebujesz :)
Slawek
Starszy majsterkowicz
Posty: 368
Rejestracja: 29 mar 2015, 15:05

Nie wiem w jakim koszcie chcesz sie zamknąć ale potrzebujesz większych przekładni niż mikro, zakładam, ze opony bedą miały 80-100mm średnicy wiec musisz szukać silników za przekładniami o średnicy min 25mm. Znajdziesz na botlandzie albo electroparku.

Pozdr
Posty: 7 Strona 1 z 1
stoły z litego drewna dębowego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość