Biksenony - światła

Nie wiesz, jak działa jakieś urządzenie? Pytaj śmiało!
vinny
Młodszy majsterkowicz
Posty: 21
Rejestracja: 24 paź 2014, 14:50

Biksenony - światła

Postautor: vinny » 21 maja 2016, 18:24

Jak działają światła biksenonowe? I czy to prawda, że ich żywotność jest gorsza od tradycyjnych? Pytam, bo spotkałem się ostatnio z taką opinią.
Awatar użytkownika
pebb
Majsterkowicz
Posty: 57
Rejestracja: 20 sie 2014, 11:22

Re: Biksenony - światła

Postautor: pebb » 23 maja 2016, 09:41

Biksenony o tak naprawdę ksenony tylko w przeciwieństwie do zwykłych ksenonów, można na nich jeździć także na długich. Czyli mają jedną żarówkę która odpowiedzialna jest zarówno za jazdę na krótkich jak i na długich. Za skracanie i wydłużanie świateł odpowiada specjalny mechanizm w lampach samochodowych. Najczęściej jest to realizowane za pomocą mechanicznej przesłony. Wydawać by się mogło, że to awaryjny mechanizm ale w praktyce montuje się w autach wyższej klasy w których zastosowane są lepsze materiały.
Tutaj w tym wisie na portalu motoryzacyjnym - link, zostało to dobrze opisane.
Awatar użytkownika
scope
Majsterkowicz
Posty: 91
Rejestracja: 14 cze 2016, 10:50
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Biksenony - światła

Postautor: scope » 20 cze 2016, 12:01

Mają taką samą żywotność, bo różnicą jest tylko przesłona, która w biksenonach jest dodatkowo montowana.
ElectronicRide
Majsterkowicz
Posty: 50
Rejestracja: 17 cze 2016, 14:50

Re: Biksenony - światła

Postautor: ElectronicRide » 6 gru 2016, 14:41

W sensie tradycyjnych ksenonów czy żarnikowych halogenowych? Co do ksenonów to odpowiedzi już padły a co do tradycyjnych żarnikowych to elektrody ksenona wytrzymają na pewno znacznie dłużej od zwykłych halogenów. Jest wieje czynników, które wpływają dobrze, lub źle na żywotność poszczególnej żarówki. Żarnikowym na pewno nie służą wszelkiego rodzaju wibracje, których w samochodzie jest sporo, zwłaszcza jak się jedzie po złej nawierzchni. Co do ilości włączeń to ta ilość jest ograniczona w każdej żarówce, jednakże producenci ksenonów deklarują znacznie większe ilości włączeń i ich żywotność. Znacznie częściej w systemach ksenonowych awarii ulegają przetwornice, które wytwarzają napięcie sięgające kilkunastu tysięcy V.

Wróć do „Jak to działa?”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości