Połącznie w tabliczce od silnika

Nie wiesz, jak działa jakieś urządzenie? Pytaj śmiało!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pixelx
Majsterkowicz
Posty: 202
Rejestracja: 25 gru 2013, 14:19

Połącznie w tabliczce od silnika

Post autor: Pixelx » 13 lip 2017, 14:14

Witam.

Zaglądałem dzisiaj do tabliczki silnika jedno fazowego z hamulcem i ujrzałem coś takiego. Są tam 3 diody warystor i schemat dołączony. Do czego służy ta płytka i w jakim celu ona jest zastosowana i działa? Jedna dioda jest pęknięta i ścieżka pod spodem upalona. Wydaje mi się, że ten hamulec jest zasilany prądem jedno połówkowym i po co są połączone dwie diody szeregowo przecież to nic nie zmienia jedynie jest większy spadek napięcia bo na każdej odłoży się 0,7V dla krzemowych przynajmniej, ale to nie wygląda na krzemową.

Oznaczenia Hi oraz Ha wyglądają mi na uzwojenie rozruchowe (Hi) i robocze (Ha) silnika

Awatar użytkownika
Pixelx
Majsterkowicz
Posty: 202
Rejestracja: 25 gru 2013, 14:19

Re: Połącznie w tabliczce od silnika

Post autor: Pixelx » 15 lip 2017, 14:04

Nie wiem jaki dokładnie to silnik nie ma tabliczki znamionowej, wygląda mi na 1,1 kW kondensator 20uF też sprawdziłem miernikiem pojemności jest w porzadku. Wymieniłem diody prostownicze na 1N4007, sprawdziłem uzwojenie robocze i rozruchowe mierząc ich rezystancje i rozebrałem silnik żeby zobaczyć czy jego uzwojenie jest w porządku. Po wymianie diod podłączyłem silnik do sieci ruszył i po chwili zapalił się warystor a one ulegają uszkodzeniu jak następuje przepięcie, warystor jest na 250V i nie wiem dlaczego się uszkodził, ale szybko odłączyłem zasilanie. Mógłby ktoś wytłumaczyć jak działa ten hamulec z tymi diodami i dlaczego dwie diody są w szeregu połączone?
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: