Połącznie w tabliczce od silnika

Nie wiesz, jak działa jakieś urządzenie? Pytaj śmiało!
Posty: 3 Strona 1 z 1
Pixelx
Majsterkowicz
Posty: 192
Rejestracja: 25 gru 2013, 14:19

Witam.

Zaglądałem dzisiaj do tabliczki silnika jedno fazowego z hamulcem i ujrzałem coś takiego. Są tam 3 diody warystor i schemat dołączony. Do czego służy ta płytka i w jakim celu ona jest zastosowana i działa? Jedna dioda jest pęknięta i ścieżka pod spodem upalona. Wydaje mi się, że ten hamulec jest zasilany prądem jedno połówkowym i po co są połączone dwie diody szeregowo przecież to nic nie zmienia jedynie jest większy spadek napięcia bo na każdej odłoży się 0,7V dla krzemowych przynajmniej, ale to nie wygląda na krzemową.

Oznaczenia Hi oraz Ha wyglądają mi na uzwojenie rozruchowe (Hi) i robocze (Ha) silnika

MrLewerence
Złota rączka
Posty: 2054
Rejestracja: 12 paź 2013, 20:48

Podaj więcej informacji o tym silniku.
Pixelx
Majsterkowicz
Posty: 192
Rejestracja: 25 gru 2013, 14:19

Nie wiem jaki dokładnie to silnik nie ma tabliczki znamionowej, wygląda mi na 1,1 kW kondensator 20uF też sprawdziłem miernikiem pojemności jest w porzadku. Wymieniłem diody prostownicze na 1N4007, sprawdziłem uzwojenie robocze i rozruchowe mierząc ich rezystancje i rozebrałem silnik żeby zobaczyć czy jego uzwojenie jest w porządku. Po wymianie diod podłączyłem silnik do sieci ruszył i po chwili zapalił się warystor a one ulegają uszkodzeniu jak następuje przepięcie, warystor jest na 250V i nie wiem dlaczego się uszkodził, ale szybko odłączyłem zasilanie. Mógłby ktoś wytłumaczyć jak działa ten hamulec z tymi diodami i dlaczego dwie diody są w szeregu połączone?
Posty: 3 Strona 1 z 1
stoły z litego drewna dębowego

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości