Butla i agregat

Zastanawiasz się, czego warto nie wyrzucać? Zapytaj tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mr_Z
Młodszy majsterkowicz
Posty: 11
Rejestracja: 27 cze 2015, 11:33
Lokalizacja: Busko

Butla i agregat

Post autor: Mr_Z » 2 lip 2015, 14:23

Witam

W czeluściach garażu znalazłem butle jak w załączniku i agregat od lodówki. Planuję wykonać z tego nieduży kompresor czy nadadzą się owe rzeczy?
Tylko jak na razie mam problem z odkręceniem tego zaworu z butli

Co o tym myślicie?

Shido
Młodszy majsterkowicz
Posty: 1
Rejestracja: 3 lip 2015, 00:11

Re: Butla i agregat

Post autor: Shido » 3 lip 2015, 15:15

do odkręcenia zaworu, musisz najpierw coś wkręcić w sam zawór - coś długiego by na zasadzie dźwigni można było to ruszyć - kolejna sprawa butla musi być całkowicie opróżniona w innym wypadku ciśnienie (nawet małe) dodatkowo blokuje zawór.
Jeżeli nie dasz rady, możesz zawsze odwiedzić jakieś najbliższe centrum nurkowe, zazwyczaj serwisują one również butle, więc będą mieli sprzęt do odkręcenia zaworu, będą mogli również ją z grubsza wyczyścić w środku i jeżeli będziesz chciał zastosować ten sam zawór dobiorą odpowiednie uszczelki.
Awatar użytkownika
Mr_Z
Młodszy majsterkowicz
Posty: 11
Rejestracja: 27 cze 2015, 11:33
Lokalizacja: Busko

Re: Butla i agregat

Post autor: Mr_Z » 3 lip 2015, 19:16

Zawór odkręcony, trochę siły trzeba było użyć żeby to odkręcić ;) Okazało się że jest to butla po "powietrzu" pewnie jakaś szpitalna :)
Teraz tylko muszę zakupić odpowiednie mufy do wspawania i jakoś porządnie to wspawać żeby wszystko było szczelne.
Szkoda tylko że trochę mała ta butla, docelowo chciałbym najlepiej zbiornik po gaśnicy minimum 6kg, lub po jakimś niedużym kompresorze żeby więcej powietrza było w stanie pomieścić.
luksasz
Młodszy majsterkowicz
Posty: 3
Rejestracja: 14 cze 2015, 17:51

Re: Butla i agregat

Post autor: luksasz » 4 lip 2015, 13:15

Warto by było jeszcze jakoś zabezpieczyć sprężarkę gdyż to bardzo wrażliwe urządzenie na wszelkie zanieczyszczenia.
Awatar użytkownika
Mr_Z
Młodszy majsterkowicz
Posty: 11
Rejestracja: 27 cze 2015, 11:33
Lokalizacja: Busko

Re: Butla i agregat

Post autor: Mr_Z » 7 lip 2015, 12:43

I budowa kompresora samoróbki spaliła po części na panewce, bo udało mi się dorwać w śmiesznych pieniądzach (100zl) cały kompresor bezolejowy 24litry z ponoć głośno chodzącym silnikiem (nie wiem czy to uszkodzenie silnika czy nie) ale za te pieniądze opłacało się bo nawet gdybym chciał kupować potem do samoróbki presostat, zawór, wspawać w butle mufy, to by wyszło drożej niż zapłaciłem.
Nawet jeśli owy silnik głośno chodzący padł, założę agregat i będzie śmigać.

Wysłane z Sony Xperia Z1 Compact przy użyciu Tapatalka ^_^
sztapl
Majsterkowicz
Posty: 117
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:01
Lokalizacja: Limerick

Re: Butla i agregat

Post autor: sztapl » 10 sie 2015, 23:10

Od jakiegoś czasu planuję sam zbudować domowej roboty kompresor. Chcę to zrobić tylko w celach hobbystycznych bo mam 2 kompresory w moim warsztaciku. Znalazłem wiele schematów jak to wykonać i raczej nie będzie problemu . Mam tylko jedno pytanie (na razie tylko jedno) mam sprawną lodówkę i muszę wyciągnąć z niej agregat ale nie wiem jak. po prostu obciąć rurki z nadmiarem? Jakieś haczyki przy demontażu ? Może coś jeszcze z lodówki może się przydać (niekoniecznie do kompresora) ?
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: