Zszywacz tapicerski

Chcesz się poradzić przed zakupem nowych narzędzi? Pytaj śmiało!
ODPOWIEDZ
Ramzess
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2015, 18:11

Zszywacz tapicerski

Post autor: Ramzess » 26 maja 2015, 23:18

Witam Majsterkowiczów

Chciałbym się poradzić w kwestii zakupu zszywacza tapicerskiego. Mam na swoim koncie już zakup dwóch zszywaczy. Jeden najtańszy plastikowy szybko się uszkodził wiec postanowiłem, że zakupie coś lepszego (w moim mniemaniu) więc kupiłem metalowego Drela za ok. 30zł. Niestety ten okazał się porażką strzela kilkoma zszywkami na raz, zszywki się zacinają, ogólnie nie da się nim pracować. Dlatego pytanie do Was. Jakich zszywaczy używacie i czy macie z nimi jakieś problemy? Co byście polecili?

kazzik87
Starszy majsterkowicz
Posty: 440
Rejestracja: 14 lip 2014, 21:54
Lokalizacja: Lublin

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: kazzik87 » 27 maja 2015, 08:35

Coś pneumatycznego :-) Link
---
Jeżeli pomogłem to kliknij "Pomógł".
Yeti
Młodszy majsterkowicz
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2015, 19:38

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: Yeti » 27 maja 2015, 20:07

Postaram się odszukać swój , wtedy podam nazwę . Tylko z tym ,że nie używam go profesjonalnie i jest ręczny , ale dał radę obszyć domek na działce folią.
Napisz czy jesteś zainteresowany.
Ramzess
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2015, 18:11

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: Ramzess » 27 maja 2015, 22:16

Oczywiście, że jestem. Również używam zszywacza amatorsko od czasu do czasu, dlatego byłem taki zły że kolejny zszywacz i nie nadaje się nawet do takiego zastosowania.
Amarantus72
Młodszy majsterkowicz
Posty: 10
Rejestracja: 30 sty 2015, 13:05
Kontakt:

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: Amarantus72 » 1 cze 2015, 13:27

Zszywacze Rapid. Koszt spory, jakośc gwarantowana. Linia zielona do tapicerki. Ma bardzo mocną sprężynę i nadaje się do twardych materiałów. Linia żółta do budowlanki.
Linia czerwona uniwersalna - pasują wszystkie standardowe zszywki 53 - https://domtechniczny24.pl/zszywacze-zs ... rskie.html
W lini żoltej i zielonej masz nietypowe zszywki.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2020, 15:44 przez Amarantus72, łącznie zmieniany 1 raz.
Terminux
Młodszy majsterkowicz
Posty: 24
Rejestracja: 21 gru 2014, 14:09

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: Terminux » 26 cze 2015, 12:06

kazzik87 pisze:Coś pneumatycznego :-)
Mam trzy różne modele zszywaczy. Ręczny, elektryczny i pneumatyczny. I mogę powiedzieć śmiało, że najlepiej działa zszywacz pneumatyczny. Jest szybki, praktycznie bezodrzutowy, bardzo dobrze (czyt. mocno) wbija zszywki.
Drugi w kolejce to zszywacz elektryczny. Też mocny, ale tutaj już trzeba go mocno dociskać do materiału, bo w innym przypadku zszywki nie wbije do końca. Oczywiście plus jest taki, że prawie wszędzie da się go użyć, w odróżnieniu od pneumatyka gdzie muszę targać kompresor, wąż itd. Trzeci - ręczny - praktycznie leży nieużywany bo jest na krótkie zszywki (dłuższych nie dobije) i po kilkunastu "strzałach" ręka boli od naciskania dźwigni.
Zostawiłem go, bo myślałem, że kiedy będę potrzebował wbić kilka zszywek to tylko wyciągnę go z szafki i już, ale to nieprawda. Zawsze wyciągam elektryczny ;).
moods
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 11:01

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: moods » 10 sty 2020, 12:21

Czesc,

Podzielę się swoimi wrazeniam z szywaczami z ktorymi mialem do czynienia. Byc moze komus sie przyda moja opinia. Jest malo info dot. zszywaczy elektrycznych stad byc moze to co napisze bedzie pomocne.

Rapid ESN530‎ cena okolo 160pln , nie pamietam dokladnie( kupiono w Castoramie i oddano z powrotem)
Parkside ‎cena 79 pln ( allegro i leży w garażu jako zszywacz do zabwy i kartonow)

Stanley TR550‎ ( widziałem i uderzalem kilka razy u kolegi w warsztacie)
Maestro ME80 cena 570 ( kupiony w Bricomanie posiadam i uzytkuje cały czas)
Manualny McAlister ( kupiony w Castoramie i w ciągłym uzytkowaniu)
Manualny no name ( teścia, porównywalem z powyzszymi).

‎Na początek Parkside - dno totalne które się zacina, nie ma siły i nadaje się do kartonow, ewentualnie bardzo miękkiego drzewa. Choć i tutaj potrafi nie dobijac. Praca nim to męka i strata pieniędzy, nie polecam absolutnie.
Rapid - kupiłem z myślą o drobnym tapicerowaniu krzeseł z PRL i po pierwszej próbie wrócił do Castoramy. Co prawda ma więcej siły niż parkside ( niewiele wiecej) ale i tak nadaje się tylko do miękkiego drewna i kartonow. ‎Nie jest w stanie oddać 3 powtarzalnych strzałów na płycie wiórowej laminowanej a o debie to mozna zapomniec. Oczywiscie ten jak i parkside były dociskane od gory, bo w innym wypadku zszywki może wchodzilyby na 1/2 długości.
Stanley- podobnie jak Rapid. Jedynie jest ładniejszy, ale użytkowo taki sam badziew.
Maestri -zupełnie inna półka cenowa‎ więc porównywanie jest trochę absurdalne z innymi w tym zestawieniu. Robię to jednak, ponieważ dziele się wiedzą i chce aby potencjalni nabywcy mieli świadomość przed zakupem czego mogą się spodziewać.
Więc co do Maestri to akurat w tym wypadku cena jest adekwatna do jakości. Bije powtarzalnie i mocno bez dociskania od góry. Zszywki wchodzą całe. Do tapicerowania nadaje się idealnie. Miałem trochę wyrzuty, już nawet po zakupie że wydałem kupę kasy na zszywacz. Szybko jednak zmieniłem zdanie jak zobaczyłem że praca nim jest przyjemna i dokłada. Bije mocniej niż manualne sprężynowe które wymieniłem powyżej. Pracuje głównie na laminatach, mdf, wiórowa i sklejka, debina. Sprawuje się naprawde bardzo dobrze.

Zaznaczam, że nie porównywałem z innymi elektrykami w podobnej półce cenowej czy też że sprezynowymi z wyższej półki. ‎Nie wiem jak wypadają na ich tle.
Wiem jednak, że do tapicerowania jest idealny a mówię to na własnym przykladzie.‎ Jak będzie mi się chciało to wrzucę może filmik na YT( choc nie obiecuje).

Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
Marhef
Złota rączka
Posty: 1260
Rejestracja: 18 lis 2011, 02:18

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: Marhef » 10 sty 2020, 12:38

Poniższe zdania są niesłusznym hejtem z mojej strony. Zostawiam, ku przestrodze (dla siebie)
No, kolego, Tobie to chyba naprawdę dobrze zapłacili.
Dla niepoznaki zrecenzowałeś prawie wszystkie. Zabrakło dwóch ostatnich.

EDYCJA:
Ponieważ niewłaściwie określiłem wpis kolegi i uznałem, że jest kolejnym spamerem, chciałbym Go przeprosić.
Nauczyłem się, że nie wszystko da się ocenić po pozorach.

Kolego moods, bardzo Cię przepraszam.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2020, 10:06 przez Marhef, łącznie zmieniany 1 raz.
moods
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 11:01

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: moods » 11 sty 2020, 12:53

Mysl co chcesz. Napisalem co uwazam, bo go mam i uzytkuje. Kupilem bo inne elektryki ktore wymienilem byly dla mnie badziewiem. Po prostu. Zakladam, ze zle interpretujesz mojego maila. Skupilem sie na Maestri bo jest najlepszy ze wszytkich wymienionych. Owszem reklamuje Maestri ale nia jako handlarz, ale konsument. Kupilem bo chcialem miec dobry sprzet. Wydalem kupe kasy, ale bylo warto i tyle w temacie. Pliss tylko nie mow ze jestem handlarzem...... Sam szukalem info nt dobrych elektrykow, ale polski net milczy w tej materii i obiecalem sobie, ze jak kupie, popracuje to ocenie. Ot i cala filozofia, ktora przeciez przyswieca temu forum.
Awatar użytkownika
Marhef
Złota rączka
Posty: 1260
Rejestracja: 18 lis 2011, 02:18

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: Marhef » 13 sty 2020, 10:13

Jeżeli jest tak, jak piszesz, to przepraszam.
Mój wpis wynika z tego, że pojawia się tu wielu użytkowników, którzy są po to, żeby zareklamować coś. I historyjki, jakie wymyślają, są coraz ciekawsze.
A zareagowałem w ten sposób, ponieważ, jak zauważyłem wcześniej, zatrzymałeś się na tym jednym konkretnym modelu, chociaż na liście były jeszcze dwa następne wymienione (celowo zamazałem modele i sklepy, jeszcze mnie nie przekonałeś, że to nie kryptoreklama)
moods pisze:
10 sty 2020, 12:21
Xxxxx XXXXXX cena okolo 160pln , nie pamietam dokladnie( kupiono w Yyyyyyyyyy i oddano z powrotem)
Xxxxxxxx ‎cena 79 pln ( xxxxxxx i leży w garażu jako zszywacz do zabwy i kartonow)

Xxxxxx XXXXX ( widziałem i uderzalem kilka razy u kolegi w warsztacie)
Zzzzzzz ZZZZ cena 570 ( kupiony w Zzzzzzzzzz posiadam i uzytkuje cały czas)
Manualny YyYyyyyyy ( kupiony w Yyyyyyyyyy i w ciągłym uzytkowaniu)
Jeżeli dopiszesz spostrzeżenia odnośnie dwóch podkreślonych i wrzucisz filmik na yt z używania najlepszego Twoim zdaniem zszywacza (a najlepiej jakbyś pokazał porównanie z pozostałymi), to oficjalnie przeproszę za moje podejrzenia.
moods pisze:
11 sty 2020, 12:53
Sam szukalem info nt dobrych elektrykow, ale polski net milczy w tej materii i obiecalem sobie, ze jak kupie, popracuje to ocenie. Ot i cala filozofia, ktora przeciez przyswieca temu forum.
Idea tego forum rzeczywiście jest taka. Tylko, niestety, pojawiło się naprawdę mnóstwo wpisów reklamujących jakieś narzędzie. I raz osoba, która reklamuje, pisze, że wyremontowała tym mieszkanie, w innym temacie, że dom, a jeszcze w innym, że garaż. I to wszystkie wpisy w przeciągu godziny. Więc spróbuj zrozumieć moją reakcję.
moods
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 11:01

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: moods » 14 sty 2020, 21:38

Rozumiem. Faktycznie nie opisywalem dwoch pozostalych, bo chcialem sie skupic na elektrycznych. Sprezynowe wiekszosc zainteresowanych w temacie juz zna i z czystego lenistwa nie chcialo mi sie dopisywac. Zrobie to jednak ponizej.

Manual z Castoramy bije dosc mocno, ale trzeba go trochę dociskac i cyngiel odrobine za ciezko chodzi. Generalnie jestem z niego zadowolony, bo kosztowal malo. Przy dluzszej pracy jednak mocno meczy i odnosze wrazenie, ze po okolo 3 tys zszywek zaczal troche chyba slabiej bic. Nie smarowalem go, wiec moze w tym tkwi problem. Tescia no name powbijalem troche w sklejke i stara szafe z wiorowki laminowana. Moc odobna jak w McAlister. Zaznaczam, ze no namem pobawilem sie tylko aby porownac i nie wiem jak sie sprawuje przy dluzszej pracy.

Ooo przypomniałem sobie zasadnicza roznice miedzy Maestri a manualnym. Jak robilem skrzynie pikowana, to od dolu pokrywy i dna skrzyni zamontowalem kedre. Nastepnie ją rownalem przyszywajac zszywaczem listwe plastikowa. I pamietam, ze jak wbijalem manualnym to zdarzało sie, ze niektore zszywki nie wchodzily do konca lub czasem nawet sie lamaly. Generalnie dawal rade i to z powodzeniem, ale potrafil czasem odmowic wspolpracy. Przy Maestri ten problem bie wystapil. Po pierwsze, ze typ zszywek jest grubszy i sila wbijania mocniejsza.
Jest jeden fajny filmik na YT, ktory prezentuje Maestri w konfrontacji z DuoFastem. Maestri okazal sie byc silniejszy. W Usa nazywa sie on jednak Traxx. Mozesz wpisac na YT ,,Traxx staple gun, duo fast", i powinien pojawic sie filmik. Przy nastepnej pracy a bedzie nia najpewniej male krzeselko dla dziecka postaram sie nagrac i wrzucic do sieci film.
moods
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 11:01

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: moods » 25 sty 2020, 14:04

Nie ma za co. Mam nadzieje, że komuś pomoże moja opinia.
Pozdrawiam
moods
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2020, 11:01

Re: Zszywacz tapicerski

Post autor: moods » 30 sty 2020, 01:29

Witajcie. Podsylam nazwe filmu do testu 3 zszywaczy. Nie mialem pod reka zszywacza na małe zszywki parkside. Mialem za to na zszywki od 15mm i uwzglednilem go w testach. Wszystkie byly ustawione na max mocy. W sosnie na filmie moze sie wydawac, ze bilem w seki, ale zapewniam ze nie. Nie jest to test idealny i czasami nie widac wszystkiego idealnie, bo slaby ze mnie kamerzysta. Jestem jednak pewien ze to co najwazniejsze zostalo ujete na filmie.

Maestri Me80, parkside pet c2, Mac Allister Test

Jako nowy uzytkownik na tym forum nie moge jak sie okazuje wklejac linkow na YT.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: