Wiercenie otworu w szkle

Chciałbyś coś zrobić, ale nie wiesz jak? Pytaj śmiało.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mielony
Młodszy majsterkowicz
Posty: 48
Rejestracja: 27 gru 2011, 15:20

Wiercenie otworu w szkle

Post autor: Mielony » 25 cze 2012, 14:32

Witam,

macie jakiś sprawdzony pomysł na wywiercenie otworu w szkle? Próbowałem już to zrobić bardzo dobrze naostrzonym zwykłym wiertłem, powolutku na wiertarce stołowej, polewając cały czas denaturatem. Szło dobrze, jednak przy końcu szlag wszystko trafił i szkło się posypało :/

Pozdrawiam

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!


Awatar użytkownika
nightex
Starszy majsterkowicz
Posty: 445
Rejestracja: 12 lut 2012, 20:38
Lokalizacja: Zabrze

Re: Wiercenie otworu w szkle

Post autor: nightex » 25 cze 2012, 14:36

ktoś mi kiedyś powiedział że robi otwory w szkle w wodzie wiertłem z diamentową widią, ale czy się sprawdza? nie wiem nie widziałem jak to robi
Cytat z konkurencyjnego forum


Witaj.
Do wykonania otworu okrągłego w szkle potrzebna Ci wiertarka kawałek rurki o nieco mniejszej średnicy od żądanego otworu materiał ścierny ( korund ) i woda .

Mocujesz wiertarkę w statywie nadajesz jej niewielkie obroty, na szkle umieszczasz korund z wodą i zaczynasz wiercenie z bardzo delikatnym naciskiem ( prawie niewyczuwalnym.

Korund z wodą dostając się między rurkę a szkło pod wpływem ruchu obrotowego wyciera wgłębienie aż do całkowitego przewiercenia.

Woda ma na celu odprowadzenie ciepła .

Pamiętaj nie śpiesz się , co jakiś czas podnieś rurkę i pozwól aby woda z korundem dostała się o wytarty rowek.
Obrazek
Awatar użytkownika
Fenclu
Majsterkowicz
Posty: 79
Rejestracja: 2 gru 2011, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

Re: Wiercenie otworu w szkle

Post autor: Fenclu » 25 cze 2012, 15:13

Wiertło podobno jest najlepiej chłodzić terpentyną.
Awatar użytkownika
Łukasz
Administrator
Posty: 667
Rejestracja: 12 lis 2011, 09:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Wiercenie otworu w szkle

Post autor: Łukasz » 25 cze 2012, 18:15

Ja wierciłem wiertłem PKD (diamentowym) i szło ładnie. Chłodziłem specjalnym chłodziwem lanym z bidonu ;)
Życie jest za krótkie, żeby nie majsterkować...
Awatar użytkownika
nightex
Starszy majsterkowicz
Posty: 445
Rejestracja: 12 lut 2012, 20:38
Lokalizacja: Zabrze

Re: Wiercenie otworu w szkle

Post autor: nightex » 25 cze 2012, 19:09

Fenclu pisze:Wiertło podobno jest najlepiej chłodzić terpentyną.
ale tutaj raczej chodzi o chłodzenie szkła, choć sam do końca nie wiem :/
szkoda że zmienili mi wydział, bo na drugiej hali pracowałem z kolesiem co jest szklarzem i dorabia przy tym.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mielony
Młodszy majsterkowicz
Posty: 48
Rejestracja: 27 gru 2011, 15:20

Re: Wiercenie otworu w szkle

Post autor: Mielony » 25 cze 2012, 19:32

ok, na razie dziękuje panowie, właśnie się dowiedziałem, że kolega ma takie wiertła o których Łukasz pisze, więc je wypróbuje i myślę, że się nie zawiodę :)

Oczywiści po pochwale dla was.
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: