Jak zabezpieczyc paliwo w ciężarówce

Chciałbyś coś zrobić, ale nie wiesz jak? Pytaj śmiało.
ODPOWIEDZ
mirek26021977
Młodszy majsterkowicz

Jak zabezpieczyc paliwo w ciężarówce

Post autor: mirek26021977 » 1 gru 2012, 15:06

Witam jestem kierowcą ciężarówki i chciałbym zabezpieczyć korki wlewu paliwa ilości duże przy pełnym stanie mam około 1500 litrów diesla czy można użyć czujników od parktronica albo czujników zbliżeniowych jeśli tak podpowiedzcie proszę jak to w miarę w prosty sposób wykonać zęby po zbliżeniu np reki włączała się syrena i po np.10sekundach się sama wyłączyła i czekała na następną dłoń z góry dziękuje i pozdrawiam ze Szwecji

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

Awatar użytkownika
nightex
Starszy majsterkowicz

Re: Jak zabezpieczyc paliwo w ciężarówce

Post autor: nightex » 1 gru 2012, 17:01

Można użyć coś takiego:
http://sklep.avt.pl/p/pl/487182/optyczn ... ntazu.html

jest on regulowany więc można ukryć i ustawić czułość

można też użyć czujników optycznych odbiciowych (TOO). Refleksyjne całkowicie się nie sprawdzą (TOR), a jednowiązkowe bariery świetlne wymagają przemyślanego ustawienia (TOB).
Najlepszym rozwiązaniem było by użycie indukcyjnych, ale niestety działają tylko w kontakcie z metalem - ręki nie wykryją.
Obrazek
mirek26021977
Młodszy majsterkowicz

Post autor: mirek26021977 » 1 gru 2012, 17:29

Będę coś tworzył nie wiem czy wypali ale jest taka potrzeba bo można się obudzić i mieć echo w zbiorniku a czy takie czujniki od parkowania zdały by tu egzamin ? tylko na końcu syrenę alarmowa zastosować
Awatar użytkownika
nightex
Starszy majsterkowicz

Post autor: nightex » 1 gru 2012, 17:48

mam być szczery to nie wiem czy czujnik parkowania będzie w stanie wykryć obiekt jak ręka. Jeśli masz możliwość to sprawdź czy czujnik wykrywa rękę - nie koniecznie zbliżającą się a jedynie wchodzącą w pole bo przecież czujnika nie zamontujesz w korku :)

Jak jeszcze możesz zabezpieczyć korek - alarm poprzez odkręcenie.