Jak zamienić delay() na mills()

Chciałbyś coś zrobić, ale nie wiesz jak? Pytaj śmiało.
ODPOWIEDZ
aska12
Młodszy majsterkowicz
Posty: 8
Rejestracja: 1 mar 2015, 21:41

Jak zamienić delay() na mills()

Post autor: aska12 » 14 paź 2016, 15:21

Witam mam kod który steruje paskiem led ws2812b poprzez Bluetooth został zrobiony przez pętlę switch() ale gdy jest włączony jakiś switch() to nie da się zmienić trzeba czekać do końca i nie odpali się ponownie.
Jak zrobić aby dało się przerwać i zmienić efekt.

Kod: Zaznacz cały


#include <SoftwareSerial.h>
 
#include <Adafruit_NeoPixel.h>
SoftwareSerial BT(10, 11);
 
#define PIXEL_PIN    6    
 
#define PIXEL_COUNT 115
Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel(PIXEL_COUNT, PIXEL_PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
bool RotOld = LOW;
bool GreenOld = LOW;
bool BlueOld = LOW;
bool offOld = LOW;
bool rainOld = LOW;
bool rgbOld = LOW;
int showType = 0;
 
 
 
void setup() {
   Serial.begin(9600);
   BT.begin(9600);
    BT.println("Hello from Arduino");
        Serial.println("Hello from Arduino");
  strip.begin();
  strip.show();
}
char a;
void loop() {
  bool off = LOW;
  bool Blue = LOW;
  bool Rot = LOW;
  bool Green = LOW;
    bool rain = LOW;
  bool rgb = LOW;
  bool ende;
   if (BT.available())
   {
    a= (char)BT.read();
 
    if(a=='o')
    {
      off = HIGH;
 
    }else{
          off = LOW;
 
    }
    if(a=='b')
    {
      Blue = HIGH;
       
    }else{
          Blue = LOW;
 
    }
 
if(a=='r')
    {
      Rot = HIGH;
     
    }else{
          Rot = LOW;
 
    }
 
if(a=='g')
    {
      Green = HIGH;
     
    }else{
          Green = LOW;
 
    }
    if(a=='a')
    {
      rain = HIGH;
     
    }else{
          rain = LOW;
 
    }
     if(a=='m')
    {
      rgb = HIGH;
     
    }else{
          rgb = LOW;
 
    }
}
 
  if (off == LOW && offOld == HIGH) {
    delay(20);
   
   
    if (off == LOW) {
       showType = 0  ;
     
      startShow(showType);
    }
  }
  if (Blue == LOW && BlueOld == HIGH) {
    delay(20);
   
   
    if (Blue == LOW) {
       showType = 3  ;
     
      startShow(showType);
    }
  }
  if (Rot == LOW && RotOld == HIGH) {
    delay(20);
   
   
    if (Rot == LOW) {
       showType = 1  ;
     
      startShow(showType);
    }
  }
  if (Green == LOW && GreenOld == HIGH) {
    delay(20);
   
   
    if (Green == LOW) {
       showType = 2  ;
     
      startShow(showType);
    }
  }
    if (rain == LOW && rainOld == HIGH) {
    delay(20);
   
   
    if (rain == LOW) {
showType = 8;
      startShow(showType);
    }
  }
      if (rgb == LOW && rgbOld == HIGH) {
    delay(20);
   
   
    if (rgb == LOW) {
   showType = 7;
     rgb = HIGH;
 
      startShow(showType);
    }
  }
 
 
RotOld = Rot;
  BlueOld = Blue;
GreenOld = Green;
  offOld = off;
  rainOld = rain;
  rgbOld = rgb;
}
 
void startShow(int i) {
  switch(i){
    case 0: colorWipe(strip.Color(0, 0, 0), 50);    // Black/off
            break;
    case 1: colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);  // Red
            break;
    case 2: colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
            break;
    case 3: colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
            break;
    case 7: colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
            colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
            colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
            colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 20);
            colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 20);  // Green
            colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 20);  // Blue
            colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
            colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
            colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
            theaterChase(strip.Color(  0,   0, 127), 50); // Blue
            theaterChase(strip.Color(127,   0,   0), 50); // Red
            theaterChase(strip.Color(0,   127,   0), 50); // Red
            colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
            colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
            colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
            colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 20);
            colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 20);  // Green
            colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 20);  // Blue
            colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
            colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
            colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
            theaterChase(strip.Color(  0,   0, 127), 50); // Blue
            theaterChase(strip.Color(127,   0,   0), 50); // Red
            theaterChase(strip.Color(0,   127,   0), 50); // Red
            colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
            colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
            colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
            colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 20);
            colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 20);  // Green
            colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 20);  // Blue
            colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
            colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
            colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
            theaterChase(strip.Color(  0,   0, 127), 50); // Blue
            theaterChase(strip.Color(127,   0,   0), 50); // Red
            theaterChase(strip.Color(0,   127,   0), 50); // Red
            rainbowCycle(20);
            break;
    case 8: rainbowCycle(20);
            break;
  }
}
 
// Fill the dots one after the other with a color
void colorWipe(uint32_t c, uint8_t wait) {
  for(uint16_t i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
    strip.setPixelColor(i, c);
    strip.show();
    delay(wait);
  }
}
 
// Slightly different, this makes the rainbow equally distributed throughout
void rainbowCycle(uint8_t wait) {
  uint16_t i, j;
 
  for(j=0; j<256*5; j++) { // 5 cycles of all colors on wheel
    for(i=0; i< strip.numPixels(); i++) {
      strip.setPixelColor(i, Wheel(((i * 256 / strip.numPixels()) + j) & 255));
    }
    strip.show();
    delay(wait);
  }
}
void theaterChase(uint32_t c, uint8_t wait) {
  for (int j=0; j<10; j++) {  //do 10 cycles of chasing
    for (int q=0; q < 3; q++) {
      for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
        strip.setPixelColor(i+q, c);    //turn every third pixel on
      }
      strip.show();
 
      delay(wait);
 
      for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
        strip.setPixelColor(i+q, 0);        //turn every third pixel off
      }
    }
  }
}
 
// Input a value 0 to 255 to get a color value.
// The colours are a transition r - g - b - back to r.
uint32_t Wheel(byte WheelPos) {
  WheelPos = 255 - WheelPos;
  if(WheelPos < 85) {
    return strip.Color(255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3);
  }
  if(WheelPos < 170) {
    WheelPos -= 85;
    return strip.Color(0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3);
  }
  WheelPos -= 170;
  return strip.Color(WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0);
}

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!


Awatar użytkownika
Slawek
Starszy majsterkowicz
Posty: 448
Rejestracja: 29 mar 2015, 15:05

Re: Jak zamienić delay() na mills()

Post autor: Slawek » 14 paź 2016, 19:16

Zmień w każdej procedurze w której występuje delay(wait) wg poniższego schematu :

Np. po staremu :
void colorWipe(uint32_t c, uint8_t wait) {

  for(uint16_t i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
    strip.setPixelColor(i, c);
    strip.show();
    delay(wait);
  }
}


Po nowemu :
void colorWipe(uint32_t c, uint8_t wait) {

if(millis() - poprzedni <= wait) {
 
 for(uint16_t i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
    strip.setPixelColor(i, c);
    strip.show();
    }
  } else {
    
poprzedni = millis();

}

}
Oczywiście u samej góry musisz zadeklarować :
unsigned long poprzedni = 0;
Nie sprawdzałem bo nie mam takich diod ale powinno działać :)

Pozdr
aska12
Młodszy majsterkowicz
Posty: 8
Rejestracja: 1 mar 2015, 21:41

Re: Jak zamienić delay() na mills()

Post autor: aska12 » 15 paź 2016, 15:00

Kod: Zaznacz cały

#include <SoftwareSerial.h>

#include <Adafruit_NeoPixel.h>
SoftwareSerial BT(10, 11);
unsigned long poprzedni = 0;

#define PIXEL_PIN    6

#define PIXEL_COUNT 16
Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel(PIXEL_COUNT, PIXEL_PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
bool RotOld = LOW;
bool GreenOld = LOW;
bool BlueOld = LOW;
bool offOld = LOW;
bool rainOld = LOW;
bool rgbOld = LOW;
int showType = 0;



void setup() {

  BT.begin(9600);
  BT.println("Hello from Arduino");
  strip.begin();
  strip.show();
}
char a;
void loop() {
  bool off = LOW;
  bool Blue = LOW;
  bool Rot = LOW;
  bool Green = LOW;
  bool rain = LOW;
  bool rgb = LOW;
  bool ende;
  if (BT.available())
  {
    a = (char)BT.read();

    if (a == 'o')
    {
      off = HIGH;

    } else {
      off = LOW;

    }
    if (a == 'b')
    {
      Blue = HIGH;

    } else {
      Blue = LOW;

    }

    if (a == 'r')
    {
      Rot = HIGH;

    } else {
      Rot = LOW;

    }

    if (a == 'g')
    {
      Green = HIGH;

    } else {
      Green = LOW;

    }
    if (a == 'a')
    {
      rain = HIGH;

    } else {
      rain = LOW;

    }
    if (a == 'm')
    {
      rgb = HIGH;

    } else {
      rgb = LOW;

    }
  }

  if (off == LOW && offOld == HIGH) {
    delay(20);


    if (off == LOW) {
      showType = 0  ;

      startShow(showType);
    }
  }
  if (Blue == LOW && BlueOld == HIGH) {
    delay(20);


    if (Blue == LOW) {
      showType = 3  ;

      startShow(showType);
    }
  }
  if (Rot == LOW && RotOld == HIGH) {
    delay(20);


    if (Rot == LOW) {
      showType = 1  ;

      startShow(showType);
    }
  }
  if (Green == LOW && GreenOld == HIGH) {
    delay(20);


    if (Green == LOW) {
      showType = 2  ;

      startShow(showType);
    }
  }
  if (rain == LOW && rainOld == HIGH) {
    delay(20);


    if (rain == LOW) {
      showType = 8;
      startShow(showType);
    }
  }
  if (rgb == LOW && rgbOld == HIGH) {
    delay(20);


    if (rgb == LOW) {
      showType = 7;
      rgb = HIGH;

      startShow(showType);
    }
  }


  RotOld = Rot;
  BlueOld = Blue;
  GreenOld = Green;
  offOld = off;
  rainOld = rain;
  rgbOld = rgb;
}

void startShow(int i) {
  switch (i) {
    case 0: colorWipe(strip.Color(0, 0, 0), 50);    // Black/off
      break;
    case 1: colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);  // Red
      break;
    case 2: colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
      break;
    case 3: colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
      break;
    case 7: colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
      colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
      colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
      colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 20);
      colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 20);  // Green
      colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 20);  // Blue
      colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
      colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
      colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
      theaterChase(strip.Color(  0,   0, 127), 50); // Blue
      theaterChase(strip.Color(127,   0,   0), 50); // Red
      theaterChase(strip.Color(0,   127,   0), 50); // Red
      colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
      colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
      colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
      colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 20);
      colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 20);  // Green
      colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 20);  // Blue
      colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
      colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
      colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
      theaterChase(strip.Color(  0,   0, 127), 50); // Blue
      theaterChase(strip.Color(127,   0,   0), 50); // Red
      theaterChase(strip.Color(0,   127,   0), 50); // Red
      colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
      colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
      colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
      colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 20);
      colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 20);  // Green
      colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 20);  // Blue
      colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50);
      colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50);  // Green
      colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50);  // Blue
      theaterChase(strip.Color(  0,   0, 127), 50); // Blue
      theaterChase(strip.Color(127,   0,   0), 50); // Red
      theaterChase(strip.Color(0,   127,   0), 50); // Red
      rainbowCycle(20);
      break;
    case 8: rainbowCycle(20);
      break;
  }
}

// Fill the dots one after the other with a color
void colorWipe(uint32_t c, uint8_t wait) {

  if (millis() - poprzedni <= wait) {

    for (uint16_t i = 0; i < strip.numPixels(); i++) {
      strip.setPixelColor(i, c);
      strip.show();
    }
  } else {

    poprzedni = millis();

  }
}

// Slightly different, this makes the rainbow equally distributed throughout
void rainbowCycle(uint8_t wait) {

  if (millis() - poprzedni <= wait) {
    uint16_t i, j;

    for (j = 0; j < 256 * 5; j++) { // 5 cycles of all colors on wheel
      for (i = 0; i < strip.numPixels(); i++) {
        strip.setPixelColor(i, Wheel(((i * 256 / strip.numPixels()) + j) & 255));
      }
      strip.show();

    }
  } else {
    poprzedni = millis();
  }
}
void theaterChase(uint32_t c, uint8_t wait) {
  if (millis() - poprzedni <= wait) {
    for (int j = 0; j < 10; j++) { //do 10 cycles of chasing
      for (int q = 0; q < 3; q++) {
        for (int i = 0; i < strip.numPixels(); i = i + 3) {
          strip.setPixelColor(i + q, c);  //turn every third pixel on
        }
        strip.show();
        for (int i = 0; i < strip.numPixels(); i = i + 3) {
          strip.setPixelColor(i + q, 0);      //turn every third pixel off
        }
      }
    }
  } else {
    poprzedni = millis();
  }
}
// Input a value 0 to 255 to get a color value.
// The colours are a transition r - g - b - back to r.
uint32_t Wheel(byte WheelPos) {
  WheelPos = 255 - WheelPos;
  if (WheelPos < 85) {
    return strip.Color(255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3);
  }
  if (WheelPos < 170) {
    WheelPos -= 85;
    return strip.Color(0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3);
  }
  WheelPos -= 170;
  return strip.Color(WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0);
}
Zrobiłam tak ale teraz nie ma żadnych odstępów czasowych w pętlach for i twój przykład nie odpala się
Awatar użytkownika
Slawek
Starszy majsterkowicz
Posty: 448
Rejestracja: 29 mar 2015, 15:05

Re: Jak zamienić delay() na mills()

Post autor: Slawek » 15 paź 2016, 18:14

Co to znaczy nie odpala sie ?
Zadeklaruj oddzielne zmienne "poprzedni" dla każdej procedury i spróbuj :)
aska12
Młodszy majsterkowicz
Posty: 8
Rejestracja: 1 mar 2015, 21:41

Re: Jak zamienić delay() na mills()

Post autor: aska12 » 15 paź 2016, 18:21

za pierwszym razem ledy zapalały się jedna po drugiej i tak cały pasek teraz nawet nie zapala się jedna
Awatar użytkownika
Slawek
Starszy majsterkowicz
Posty: 448
Rejestracja: 29 mar 2015, 15:05

Re: Jak zamienić delay() na mills()

Post autor: Slawek » 15 paź 2016, 19:01

No to mi przykro, u mnie millis w tej formie działa bez problemu :)
aska12
Młodszy majsterkowicz
Posty: 8
Rejestracja: 1 mar 2015, 21:41

Re: Jak zamienić delay() na mills()

Post autor: aska12 » 15 paź 2016, 21:28

Slawek pisze:No to mi przykro, u mnie millis w tej formie działa bez problemu :)
Wcześniej też doszłam do takiego momentu ale Led bardzo szybko mruga nie dawałam else tylko zmieniłam delay na zawartość else twojego.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: