wiertarka CELMA

ODPOWIEDZ
Lukaszja
Majsterkowicz
Posty: 55
Rejestracja: 28 maja 2013, 18:58

wiertarka CELMA

Post autor: Lukaszja » 3 sie 2013, 22:55

Witam posiadam starą wiertarke marki Celma. Mój tata chciał ją już odesłać do śmieci bo nie działała. Po rozkręceniu ukazał mi się przycisk kondesator? i troche przewodów. Okazało się ze do wymiany jest przełącznik ,chwilowo nie miałem innego wiec wstawiłem jakiś bez regulacji obrotów, jednak muszę jakiś dokupić bo ta wiertarka ma służyć do mieszania jakiegoś kleju, farby wiercenia w betonie . I tutaj mam pytanie czy może być obojętnie jaki przełącznik, żeby tylko pasował czy musi być sprawny od oryginału. Teraz drugie pytanie, wiertarka posiada tylko prawe obroty czy mógłbym z"dorobic" lewe obroty poprzez wyrzucenie kondensatora(prawdopodobnie jest to mostek prostowniczy + kondensator w jednej obudowie) wstawienie dwóch mostków prostowniczych wstawienie przełącznika, tak żeby na jednej pozycji przełącznika tam gdzie idzie + był - i tak samo w innej pozycji. z tego co wiem to silniki elektryczne po zmnienieniu biegunów "kręcą" w drugą strone. jak tylko będę miał możliwość wstawie schemat jak by to miało wyszystko wyglądać.
Poniżej wrzucam schemat proszę o wyrozumiałość jestem zielony w sprawach schematów.Obrazek chodzi oto ze jeżeli przełączymy przełącznik 1 to będą obroty prawe a jezeli przełączymy 2 to będą obroty lewe. Czy takie coś wypali?

shymon
Majsterkowicz
Posty: 139
Rejestracja: 6 paź 2012, 20:27

Re: wiertarka CELMA

Post autor: shymon » 4 sie 2013, 15:39

Wątpię, żeby tam był mostek prostowniczy, bo tam siedzi raczej silnik komutatorowy prądu przemiennego, więc nic prostować nie trzeba. Najlepiej zapytać w jakimś sklepie z częściami do AGD.
Lukaszja
Majsterkowicz
Posty: 55
Rejestracja: 28 maja 2013, 18:58

Re: wiertarka CELMA

Post autor: Lukaszja » 4 sie 2013, 19:02

czyli moje nadzieje na delikatne przerobienie wiertarki legły w gruzach. A co do przycisku czy mógłbym wstawic obojętnie jaki tylko żeby pasował?
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: