Nauka lutowania

ODPOWIEDZ
SWilk
Młodszy majsterkowicz

Nauka lutowania

Post autor: SWilk » 21 lis 2011, 19:25

Witam,

Jestem po studiach informatyczncyh na jednej z politechnik. Całkiem nieźle nauczyli nas tam teoretycznych podstaw elektryki i elektroniki, teorii obwodów i sygnałów. Niestety nie dali do rąk lutownicy.

Mam całkiem sporo ciekawych i prostych w realizacji pomysłów, które, jeśli nie wymagają lutowania, realizuję z dużym powodzeniem.
Niestety, jeśli trzeba coś zlutować, wszystko idzie jak przez mękę.

Jak nauczyć się praktycznego lutowania lutownicą transformatorową?
Jak to się powinno praktycznie robić?
Jak postępować, żeby nie przegrzewać elementów, które lutuję?
Żeby cyna zostawała tam, gdzie tego chcę, a nie rozpływała się po grocie lutownicy?

P.S. Czym zaciskacie termokurczki? Czy jedyną opcją jest kupno opalarki czy są jakieś "domowe i skuteczne sposoby" nie wymagające zakupu kolejnego narzędzia?

Pozdrawiam,
SW

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

Awatar użytkownika
Łukasz
Administrator
Kontakt:

Nauka lutowania

Post autor: Łukasz » 21 lis 2011, 20:00

I właśnie mi podsunąłeś świetny pomysł na serię postów, albo i nawet osobny dział na blogu :) Dodane do listy TO-DO!

A co do koszulek termokurczliwych, to chyba najlepiej opalarką ze specjalną końcówką, która skupia strumień powietrza :) Ewentualnie można zapałkami/zapalniczką, ale wtedy koszulka może się trochę okopcić (jeżeli nie jest nigdzie na widoku, to w niczym to nie przeszkadza).
Życie jest za krótkie, żeby nie majsterkować...
Awatar użytkownika
LekkiGoryl
Młodszy majsterkowicz
Kontakt:

Nauka lutowania

Post autor: LekkiGoryl » 21 lis 2011, 21:10