Perkusja do Guitar Hero na bazie pada

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Julass
Młodszy majsterkowicz
Posty: 13
Rejestracja: 12 sie 2012, 14:40

Perkusja do Guitar Hero na bazie pada

Post autor: Julass » 12 sie 2012, 15:18

Witam,

Jakiś czas temu po skonstruowaniu gitary do gry Guitar Hero wpadłem na pomysł zbudowania perkusji.

Obrazek

Znalazłem w sieci gotowy poradnik, ale bazuje on na Audio Triggerze. Swoje talerze chciałbym zrobić na podstawie pada. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest użycie przetwornika piezo, który w momencie uderzenia zwierałby obwód. Znalazłem w sieci gotowy schemat takiego obwodu:

Obrazek

Niestety nie wiem czy przy takim rozwiązaniu zbyt mocne uderzenie nie spali portu USB, a za lekkie w ogóle nie zrobi zwarcia . Nie jestem też do końca pewien czy zwarcie klawisza pada daje napięcie równe 5V.

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!


Awatar użytkownika
nightex
Starszy majsterkowicz
Posty: 445
Rejestracja: 12 lut 2012, 20:38
Lokalizacja: Zabrze

Re: Perkusja do Guitar Hero na bazie pada

Post autor: nightex » 12 sie 2012, 19:53

Mam głupiutkie pytanie bo nigdy nie miałem perkusji do ps3, nie wspominając że na urlopie zostałem nieszczęśliwym posiadaczem YLOD.
A teraz to pytanko, czy w grze na oryginalnej perkusji istotna jest siła uderzenia?
BTW można "pod talerze" podpiąć czujnik wstrząsu (np. taki samochodowy) i po problemie (moim zdaniem)
Obrazek
Awatar użytkownika
Julass
Młodszy majsterkowicz
Posty: 13
Rejestracja: 12 sie 2012, 14:40

Re: Perkusja do Guitar Hero na bazie pada

Post autor: Julass » 12 sie 2012, 22:32

No... Chciałem użyć przetworników piezo jako czujników wstrząsu (tańsze o kilkanaście złotych). Siła uderzenia nie ma tu żadnego znaczenia.
Awatar użytkownika
nightex
Starszy majsterkowicz
Posty: 445
Rejestracja: 12 lut 2012, 20:38
Lokalizacja: Zabrze

Re: Perkusja do Guitar Hero na bazie pada

Post autor: nightex » 13 sie 2012, 11:19

Skoro nie ma to wg. wystarczą dowolne czujniki wstrząsów, tylko muszą mieć możliwość skalowania, aby muśnięcie ich nie załączało, bo drgania z chodzenia po podłodze mogą być wykrywalne :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Julass
Młodszy majsterkowicz
Posty: 13
Rejestracja: 12 sie 2012, 14:40

Re: Perkusja do Guitar Hero na bazie pada

Post autor: Julass » 13 sie 2012, 11:38

Rozumiem. Problem w tym, że nie mam pojęcia od czego zacząć. Nie potrafię samemu narysować dobrego schematu. Czy ten, który przesłałem będzie się nadawał? Czy będzie reagował zarówno na lekkie jak i mocne uderzenia?
Awatar użytkownika
nightex
Starszy majsterkowicz
Posty: 445
Rejestracja: 12 lut 2012, 20:38
Lokalizacja: Zabrze

Re: Perkusja do Guitar Hero na bazie pada

Post autor: nightex » 14 sie 2012, 00:41

Wszystko zależy jaki użyjesz czujnik, w zależności od czujnika może zwierać obwód i dawać jeden sygnał bądź kilka.
Można też wykorzystać do tego schemat z piezo :) gdzieś powinien go nawet mieć .

Jeżeli to wykorzystasz czujnik kupny, to musisz się wypytać jaki sygnał daje, czy na zasadzie impulsu czy zamykania obwodu, czy daje jeden impuls i koniec czeka do następnej reakcji czy nadaje w sposób ciągły/pulsacyjny (pomijam już konieczność podłączenia układu pod zasilacz - z reguły 12V). Jeśli zamykania obwodu to wystarczy podpiąć się bezpośrednio pod styki guzików. Jeśli impuls to konieczny będzie przekaźnik o odpowiednim napięciu. Jeśli nadaje w sposób ciągły/pulsacyjny to niestety się nie nada, bo będzie "ciągłe/pulsacyjne" uderzenie w bęben

Jeśli wykorzystałbyś piezo to na "sprężynkę" :) którą podczepiasz pod materiał naciągnięty na bęben, sprężynka zadrga obwód się zamknie :)

Możesz jeszcze wykorzystać do tego mikrofon, który będzie dział na zasadzie piezo, mianowicie rejestrując dźwięk da impuls, choć nie wiem czy to jakieś genialne wyjście.
czujnikpiezo.jpg
W powyższym schemacie ja bym zastąpił diodę D2 przekaźnikiem który zamyka obwód przycisku na padzie.
Wyjście H i L to wyjście stanów - wysoki i niski. Musiałbyś sprawdzić dokładnie jakie nadają napięcie i ewentualnie tam dać odpowiedni przekaźnik. aczkolwiek wydaje mi się że zamiennik diody D2 nie był by zły :D

jeszcze jedno (dobrze że istnieje taki coś jak edytuj :D) VR1 służy do skalowania siły uderzenia :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: