Mikrokontroler - losowe puszczanie pliku mp3/wav

ODPOWIEDZ
benzulli
Młodszy majsterkowicz
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2016, 15:37

Post autor: benzulli » 13 maja 2016, 15:42

Witam serdecznie,

chciałem zrobić prezent koledze na urodziny, zatem chcę zrobić takie pudełko, co jest mniej istotne, w którym będzie jakiś tam układzik z mikrokontrolerem: chciałem zrobić, że jest tam zasilanie przykładowo bateryjne i jak się naciśnie przycisk to z głośnika będzie się losował jeden z dziesięciu przykładowo plików mp3 i zostanie odegrany. Kiedyś zaprogramowałem, oczywiście z pomocą poradnika jakiegoś wyświetlacz na atmega8, lecz to było kilka dobrych lat temu, znam kilka języków programowania, w tym c++, choć nie wiem czy on się nadaje do tych celów. Proszę o pomoc i wytłumaczenie mniej więcej jak bym mógł sobie z tym poradzić.

jar800v
Młodszy majsterkowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2 lut 2015, 11:09

Re: Mikrokontroler - losowe puszczanie pliku mp3/wav

Post autor: jar800v » 15 maja 2016, 12:30

Do tego celu możesz wykorzystać Arduino / atmege328 zaprogramowaną w środowisku arduino. Na majsterkowie był opublikowany artykuł jak zrobić odtwarzacz plików wav na Arduino z karty SD http://majsterkowo.pl/arduino-jako-odtwarzacz-audio/ . Na kartę sd wrzucasz 10 dzwięków i mikrokontroler po sprawdzeniu stamu przycisku (czy wciśnięty) losuje liczbę z funkcji random. W zależności jaką liczbę wylosuje odtwarza odpowiedni dzwięk wav.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: