Powerbank Xiaomi - wykorzystanie napięcia 12V

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pd1987
Majsterkowicz
Posty: 181
Rejestracja: 20 kwie 2013, 23:26
Kontakt:

Post autor: pd1987 » 5 wrz 2016, 18:43

Szanowni,
dostałem powerbank od Xiaomi o pojemności 20 Ah. Ładne, oryginalne, funkcjonalne. Do smartfona się nadaje, ale jakim byłbym majsterkowiczem, gdyby mi to wystarczyło :)

Otóż podstawowym planem, który na początku sobie założyłem, jest wykorzystanie go do zasilania kamery, która ma wejście 12V. Oczywiście pierwszym, najprostszym, rozwiązaniem jest użycie konwertera 5V > 12V. I tak zrobiłem i działa. Jednak dużo lepiej by było, gdyby wykorzystać przetwornicę wbudowaną w powerbank, a nie zewnętrzny układ, który pożre dodatkowe mAh-y.

Z informacji od producenta wiem, że powerbank wspiera Quick Charge 2.0, a na samym urządzeniu jest informacja o wyjściu "5,0V/2,0A 9,0V/2,0A 12,0V/1,5A".
I o tę ostatnią pozycję mi chodzi. Parametry zgadzają się dokładnie z parametrami zasilacza, więc tu pytanie:

Czy ktoś potrafi mi powiedzieć, w jaki sposób wymusić na Powerbanku, żeby podawał napięcie 12V?
W przypadku ładowarek/kabli USB należało zewrzeć piny D+ i D- bezpośrednio albo wstawić między nie rezystor. Czy może jest jakiś podobny trick, żeby powerbank "myślał", że ma podać 12V?
Starałem się szukać w sieci, ale albo nie wiem co wpisać albo nie ma o tym informacji.

Będę wdzięczny za pomoc!
Dzięki!

sehack
Młodszy majsterkowicz
Posty: 4
Rejestracja: 5 wrz 2016, 17:25

Re: Powerbank Xiaomi - wykorzystanie napięcia 12V

Post autor: sehack » 5 wrz 2016, 23:17

Tu masz opis i zdjęcia roznegliżowanego powerbanka. http://www.myfixguide.com/manual/xiaomi ... -20000mah/

Podobno wspiera on standard MTK Pump Express z którym musisz się zaznajomić i coś działać.
Awatar użytkownika
pd1987
Majsterkowicz
Posty: 181
Rejestracja: 20 kwie 2013, 23:26
Kontakt:

Post autor: pd1987 » 6 wrz 2016, 09:08

Dzięki serdeczne!
Po Twojej podpowiedzi znalazłem ten obrazek:
QC2.JPG
Wynika z niego, że na linii D+ i D- ma być podane 0.6V.
Zastosowałem malutką przetwornicę step-down zasilaną z gniazda USB (utrzyma napięcie, nawet jeżeli powerbank poda 12V, a nie 5V), obniżyłem nią napięcie do 0.97V i dodatkowo dzielnikiem napięcia do 0.601V (tak podał multimetr, raczej jakościowy). Niestety, powerbank nie zdecydował się na zmianę napięcia wyjściowego na 12V.

Później wróciłem do Twojego linku i odgrzebałem datasheet kości BQ25895.
HiVolt.JPG
DDdetect.JPG
Jeżeli dobrze rozumiem, żeby kontroler przełączył się na 12V, powinno być, co następuje:
na linii D+ prąd 1.6 uA
na linii D- napięcie 3.45V

Jeżeli to wymaga sterowania prądem, to raczej porzucę pomysł, bo w małej wtyczce tego nie załatwię (nie przy moich możliwościach).

Czy dobrze wszystko przemyślałem? Czy są jakieś błędy? Będę wdzięczny za weryfikację :)
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: