Mierzenie wysokich prądów z arduino

ODPOWIEDZ
guziec94
Młodszy majsterkowicz

Mierzenie wysokich prądów z arduino

Post autor: guziec94 » 21 wrz 2016, 21:11

Witam,
chciałbym zrobić układ, w którym będę mierzył prąd stały płynący w układzie z kilku miejsc są to prądy w zwykle od 0-100A, ale zdarza się i 2000A. Teraz realizuje to przy pomocy analogowych amperomierzy i boczników. Docelowo chciałbym, mieć historie na poboru mocy na danym odbiorniku, lecz na razie nie umiem się uporać z podstawowym problemem jakim jest pomiar prądu na boczniku są to wartości zwykle do 100mV. Szukam już długo i nic nie mogę znaleźć. Na allegro można zaleźć elektroniczne amperomierze nawet za 25zł, może wykorzystać by układ na którym się opierają do odczytu mV i potem jakoś przesłać do arduino.
Z góry dzięki,
Guziec

P.S. Jestem dojść zielony jeśli chodzi o elektronikę, ale posiadam jedno arduino kupione kilka lat temu.

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

guziec94
Młodszy majsterkowicz

Re: Mierzenie wysokich prądów z arduino

Post autor: guziec94 » 22 wrz 2016, 08:56

Dzięki, za uświadomienie mojej nie wiedzy o której sam wcześniej pisałem. Może nie rozumieliście mojego pytania, chodzi o mierzenie napięcia w przedziale 0-100mV z dokładnością najlepiej do 0.1mV ale w ostateczności zadowoli mnie nawet dokładność 0.5mV. Z Chęcią przeczytam książkę którą polecasz ale za 2-3 miesiące gdy praca nie będzie mi zajmowała 14h na dobę. Nie chodzi o elektrownie słoneczną, tylko o galwanotechnikę gdzie prądy 2000A mogą występować nawet przez całą zmianę.
Awatar użytkownika
Slawek
Starszy majsterkowicz

Post autor: Slawek » 22 wrz 2016, 12:22

:)

Większośc arduino ma napiecie odniesienia 5V i 10-bitowy przetwornik zatem dokładność pomiaru będziesz miał w okolicach 5V/1024 = 0,00488V czyli około 5mV. Większą dokładność uzyskałbyś stosując np. zewnętrzne przetworniki ADC lub stosując układ wzmacniacza operacyjnego np. uA741.
Awatar użytkownika
Marhef
Złota rączka