Zamiennik dla P12NK80Z

ODPOWIEDZ
e-szymek
Młodszy majsterkowicz
Posty: 35
Rejestracja: 31 sty 2015, 00:23

Zamiennik dla P12NK80Z

Post autor: e-szymek » 16 paź 2016, 21:49

Witam po długiej przerwie. Elektronikę na jakiś czas odłożyłem na bok, wykonując tylko jakieś małe prace modernizacyjny-naprawcze.

Posiadam suszarnię do zboża, która kilka dni temu uległa uszkodzeniu. Trudno powiedzieć co się stało, tato po prostu chciał włączyć palnik gazowy, ale nie udało mu się go uruchomić. Kiedy przyjechałem na gospodarstwo, zacząłem szukać przyczyny niedziałającego zapalnika. Padło najpierw na świecę, ale ona jest sprawna. Przewód podłączeniowy świecy do cewki sprawny, cewka zapłonowa raczej sprawna natomiast przy cewce znajduje się przerywacz(?), który z ciekawości rozkręciłem. Znajduje się tam układ elektroniczny i uległ on uszkodzeniu:
20161016205150_IMG_2380.JPG
Spalił się P12NK80Z, po prawej na górze. Ciekawi mnie czy można go czymś zamienić dostępnym na naszym rynku oraz jakie mogłoby być przyczyny uszkodzenia. Włącznik jest schowany w metalowej skrzynce, nie sądzę żeby gdzieś dostała się woda i wystąpiło jakieś zwarcie. Nie widać uszkodzeń przewodów zasilających. Najprawdopodobniej skończy się na wymianie tego modułu, ale z serwisem dopiero będę rozmawiał. Może wystarczy wziąć w rękę lutownice i się pobawić. Proszę o pomoc.

ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: