fotel samochodowy w domu
fotel samochodowy w domu
Witam wszystkich czytających :)
Potrzebuję pomocy i poprowadzenia ze rękę, a i może komuś kiedyś przydadzą się wasz rady.
Jestem posiadaczem fotela z mercedesa w220 i w planach będzie on mi służył jako luksusowy fotel przed komputerem.
Wyposażony jest w pełną elektrykę tj. podgrzewanie, wentylowanie, masowanie, elektryczna regulacja oparcia i zagłówka.
Masaż chyba polega na tym, że w fotelu pompują się poduszki. Niestety nie posiadam pompki więc zostaje mi tylko podgrzewanie i wentylowanie. Problem polega na tym, że nie wiem jak to zasilać. Podsuńcie mi jakieś rady co z czym i jak.
Potrzebuję też porady co do jakiegoś centrum dowodzenia. Planuje zakupić jakieś pokrętła żeby regulować moc grzania ale fajnie by było mieć też jakiś czasowy wyłącznik tego grzania np po 10 minutach.
Co wy na to? Pozdrawiam
Potrzebuję pomocy i poprowadzenia ze rękę, a i może komuś kiedyś przydadzą się wasz rady.
Jestem posiadaczem fotela z mercedesa w220 i w planach będzie on mi służył jako luksusowy fotel przed komputerem.
Wyposażony jest w pełną elektrykę tj. podgrzewanie, wentylowanie, masowanie, elektryczna regulacja oparcia i zagłówka.
Masaż chyba polega na tym, że w fotelu pompują się poduszki. Niestety nie posiadam pompki więc zostaje mi tylko podgrzewanie i wentylowanie. Problem polega na tym, że nie wiem jak to zasilać. Podsuńcie mi jakieś rady co z czym i jak.
Potrzebuję też porady co do jakiegoś centrum dowodzenia. Planuje zakupić jakieś pokrętła żeby regulować moc grzania ale fajnie by było mieć też jakiś czasowy wyłącznik tego grzania np po 10 minutach.
Co wy na to? Pozdrawiam
Re: fotel samochodowy w domu
Zasilić to możesz akumulatorem samochodowym 12v lub jakimś bardzo wydajnym zasilaczem. Mógłbyś zrobić pod fotel jakąś podstawkę w której mógłbyś ukryś akumulator, miałbyś trochę wyżej, chyba ,ze wolisz siedzieć praktycznie na podłodze:) Wstaw zdjęcia będzie łatwiej cokolwiek doradzić
Re: fotel samochodowy w domu
Akumulatora chciałbym uniknąć bo to kłopot z ładowaniem. Co do wysokości fotela to będzie on obrotowy na podstawie ze starego krzesła obrotowego. chyba, że ciężko będzie złapać środek ciężkości albo waga będzie zbyt duża to będą po prostu 4 nogi
zdjęcia póki co takie, na jednym oznaczone są wtyczki. Rozszyfrowałem która jest od czego. Od grzania odchodzą dwa kabelki od chłodzenia również. większy problem z silniczkami gdzie są po 4 kabelki(dwa grubsze, dwa cieńsze)
zdjęcia póki co takie, na jednym oznaczone są wtyczki. Rozszyfrowałem która jest od czego. Od grzania odchodzą dwa kabelki od chłodzenia również. większy problem z silniczkami gdzie są po 4 kabelki(dwa grubsze, dwa cieńsze)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: fotel samochodowy w domu
Grubsze kable to pewnie zasilanie, cieńsze sterownie silnikami
Re: fotel samochodowy w domu
Najprościej by było, gdybyś miał dostęp do samochodu, do którego można ten fotel podłączyć. Wtedy prosto można by pomierzyć, jakie napięcia gdzie występują :)
Życie jest za krótkie, żeby nie majsterkować...
Re: fotel samochodowy w domu
Jakoś delikatnie ściągnąć tapicerkę, i zobaczyć co gdzie idzie. Może będzie też opisane jakie napięcie pracy ma np. Silnik.
Re: fotel samochodowy w domu
Silniki standardowo zasilane będą napięciem 12V.
Re: fotel samochodowy w domu
Niestety nie mam dostępu do samochodu :(
Zdjąłem tapicerkę z oparcia i widzę że ktoś coś już tu kombinował. Zrobiłem coś a'la schemat przebiegania kabli. Może to coś rozjaśni :) Mam nadzieje że wyszło w miarę przejrzyście. Tam gdzie jest napisane "izolacja" to jest to albo taka fajna solidna fabryczna koszulka albo izolacja z rolki nawinięta przez kogoś(nie zrobiłem zdjęcia silniczka zagłówka bo nie mam dojscia)
Zdjąłem tapicerkę z oparcia i widzę że ktoś coś już tu kombinował. Zrobiłem coś a'la schemat przebiegania kabli. Może to coś rozjaśni :) Mam nadzieje że wyszło w miarę przejrzyście. Tam gdzie jest napisane "izolacja" to jest to albo taka fajna solidna fabryczna koszulka albo izolacja z rolki nawinięta przez kogoś(nie zrobiłem zdjęcia silniczka zagłówka bo nie mam dojscia)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: fotel samochodowy w domu
Strasznie nie lubię tego forum. Sami specjaliści nie mający ochoty się zniżać do tak niskiego poziomu chociażby jak ja. A o używaniu prostego i zrozumiałego języka dla laika nie wspominając. Mój post jest tam ostatni.
Może komuś pomoże ten temat (pomoże jak mi pomóc :P) Myślę, że jakbyście mieli to w domu to nie było by takie trudne :)
Może komuś pomoże ten temat (pomoże jak mi pomóc :P) Myślę, że jakbyście mieli to w domu to nie było by takie trudne :)
Re: fotel samochodowy w domu
Zasilanie na każdy z silników musisz puścić przez przełącznik chwilowy tak jak koledzy z elektrody napisali. Masz orginalny panel sterujący do fotela?
- Tomasz.B
- Starszy majsterkowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 14:43
- Lokalizacja: Grabowo Kościerkie
Re: fotel samochodowy w domu
Na tym temacie z elektrody widać jakiś sterownik do którego to jest podpięte, nie masz go?
Z tego co patrzę to wynika że nie było stabilizacji temperatury tylko regulowana była moc, chyba że "grzałka" jest typu PTC.
Masz jakieś informacje na ten temat?
Z wentylatorkami i regulacja mocy grzania najprościej na PWM.
Te wtyczki przy "wentylach" to jest połączenie(wtyk męski z żeńskim) czy to są połączone przewody w pinie wtyczki czyli wtyczka "luzem".
Z tą regulacją zagłówka i oparcia to trochę sieczka z przewodami, nie wiemy co jest na fot.2
Małym problemem jest to że jak silnik dojedzie do końca to gwałtownie skoczy pobór prądu i tu należało by wykorzystać te dwa cienkie przewody pod nie jest podpięte coś w rodzaju krańcówki lub potencjometru, będzie trochę kombinacji z sterowaniem.
Jak masz dostęp do aku(naładowanego) to sprawdź ile prądu pobiera ogrzewanie.
Z tego co patrzę to wynika że nie było stabilizacji temperatury tylko regulowana była moc, chyba że "grzałka" jest typu PTC.
Masz jakieś informacje na ten temat?
Z wentylatorkami i regulacja mocy grzania najprościej na PWM.
Te wtyczki przy "wentylach" to jest połączenie(wtyk męski z żeńskim) czy to są połączone przewody w pinie wtyczki czyli wtyczka "luzem".
Z tą regulacją zagłówka i oparcia to trochę sieczka z przewodami, nie wiemy co jest na fot.2
Małym problemem jest to że jak silnik dojedzie do końca to gwałtownie skoczy pobór prądu i tu należało by wykorzystać te dwa cienkie przewody pod nie jest podpięte coś w rodzaju krańcówki lub potencjometru, będzie trochę kombinacji z sterowaniem.
Jak masz dostęp do aku(naładowanego) to sprawdź ile prądu pobiera ogrzewanie.
Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję 

Re: fotel samochodowy w domu
Też myślałem o przełącznikach chwilowych. A oryginalnego panelu nie posiadam.juniorK23 pisze:Zasilanie na każdy z silników musisz puścić przez przełącznik chwilowy tak jak koledzy z elektrody napisali. Masz orginalny panel sterujący do fotela?
nie mam sterownika ale jakoś po chamsku na pewno da się to połączyć. Nawet nie wiem co to jest PTC, szukałem w google czegoś na ten temat ale nic nie znalazłemTomasz.B pisze:Na tym temacie z elektrody widać jakiś sterownik do którego to jest podpięte, nie masz go?
Z tego co patrzę to wynika że nie było stabilizacji temperatury tylko regulowana była moc, chyba że "grzałka" jest typu PTC.
Masz jakieś informacje na ten temat?
I znowu nie wiem co to jest PWM i co przez to masz na myśli. A te wtyczki od wentylatorków są takie smieszne. Nie wiadomo jak je rozpiąć. Ja je trochę zepsułem. Wyglądają tak:Tomasz.B pisze: Z wentylatorkami i regulacja mocy grzania najprościej na PWM.
Te wtyczki przy "wentylach" to jest połączenie(wtyk męski z żeńskim) czy to są połączone przewody w pinie wtyczki czyli wtyczka "luzem".
foto 2 w lepszej jakości:Tomasz.B pisze:Z tą regulacją zagłówka i oparcia to trochę sieczka z przewodami, nie wiemy co jest na fot.2
Małym problemem jest to że jak silnik dojedzie do końca to gwałtownie skoczy pobór prądu i tu należało by wykorzystać te dwa cienkie przewody pod nie jest podpięte coś w rodzaju krańcówki lub potencjometru, będzie trochę kombinacji z sterowaniem.
Dostęp do akumulatora mam, ale nie mam żadnego miernika :( A niebieski to będzie minus (-) ?Tomasz.B pisze: Jak masz dostęp do aku(naładowanego) to sprawdź ile prądu pobiera ogrzewanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Tomasz.B
- Starszy majsterkowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 14:43
- Lokalizacja: Grabowo Kościerkie
Re: fotel samochodowy w domu
Oj słabo szukałeś,
Grzałka PTC
PWM
Teoretycznie grzałki nie mają polaryzacji(przynajmniej takiej nie znam) więc może być minusem :)
Jak nie masz żadnego miernika to jest lipa.
Najtańsze są po 20zł ale one mają zakres zazwyczaj do 10A.
Grzałka PTC
PWM
Teoretycznie grzałki nie mają polaryzacji(przynajmniej takiej nie znam) więc może być minusem :)
Jak nie masz żadnego miernika to jest lipa.
Najtańsze są po 20zł ale one mają zakres zazwyczaj do 10A.
Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję 

Re: fotel samochodowy w domu
Te droższe mierniki też mają zwykle zakres do 10A, więcej mają mierniki cęgowe, ale to już wyższy koszt.
Silnik możesz spróbować podłączyć po prostu do plusa i minusa akumulatora tymi grubszymi przewodami, powinien się kręcić w którąś stronę.
Tak, ale jak sam będzie tego używał, to nie jest to konieczne, bo raczej będzie wiedział kiedy silnik dojdzie do krańcowego położenia.Małym problemem jest to że jak silnik dojedzie do końca to gwałtownie skoczy pobór prądu i tu należało by wykorzystać te dwa cienkie przewody pod nie jest podpięte coś w rodzaju krańcówki lub potencjometru, będzie trochę kombinacji z sterowaniem.
Silnik możesz spróbować podłączyć po prostu do plusa i minusa akumulatora tymi grubszymi przewodami, powinien się kręcić w którąś stronę.
- Tomasz.B
- Starszy majsterkowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 14:43
- Lokalizacja: Grabowo Kościerkie
Re: fotel samochodowy w domu
No dobrze ale w planie jest jakieś alternatywne zasilanie, np. zasilacz ATX lub coś innego.
Można kupić taki
Lub użyć rezystora 0,01R 5W i mierzyć spadek napięcia na nim, miernik ustawić na zakres 200mV i mamy amperomierz o zakresie do 20A.
Można kupić taki
Lub użyć rezystora 0,01R 5W i mierzyć spadek napięcia na nim, miernik ustawić na zakres 200mV i mamy amperomierz o zakresie do 20A.
Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję 

Re: fotel samochodowy w domu
Chodziło mi o to, że podłączając silnik do akumulatora może sprawdzić w którą stronę się będzie on kręcił, i wtedy będzie wiadomo, jak podłączyć przęłączniki chwilowe.
Re: fotel samochodowy w domu
Temat zawieszony do póki nie pożyczę albo kupię miernik. Wtedy znowu was pomęczę :)
Re: fotel samochodowy w domu
Tak jak obiecywałem, zaczynam was męczyć :) Mierniczek(Kemot MIE0210) mam w domu tylko bladego pojęcia nie mam jak się go używa. Podpowiedzcie co zrobić żeby otrzymać wartości, których potrzebujecie :)
- Tomasz.B
- Starszy majsterkowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 14:43
- Lokalizacja: Grabowo Kościerkie
Re: fotel samochodowy w domu
Istnieje takie coś jak instrukcja obsługi(powinna być w zestawie), w której wszystko powinno być opisane :)
A więc bierzesz akumulator(najlepiej naładowany) i zmierz jaki prąd pobiera "ogrzewanie" ale uwaga z racji że przewody miernika są strasznie cienkie jak i cała reszta konstrukcji mierzenie nie powinno trwać dłużej niż 10 sekund o czym powinno pisać w instrukcji obsługi.
Gdy już będziesz wiedział jaki jest pobierany prąd zmierz jakie napięcie będzie na akumulatorze gdy podłączysz "ogrzewanie".
Oczywiście pomiary zrób dla siedzenia i oparcia (oddzielnie).
Miejmy nadzieję że nie spalisz miernika :)
A więc bierzesz akumulator(najlepiej naładowany) i zmierz jaki prąd pobiera "ogrzewanie" ale uwaga z racji że przewody miernika są strasznie cienkie jak i cała reszta konstrukcji mierzenie nie powinno trwać dłużej niż 10 sekund o czym powinno pisać w instrukcji obsługi.
Gdy już będziesz wiedział jaki jest pobierany prąd zmierz jakie napięcie będzie na akumulatorze gdy podłączysz "ogrzewanie".
Oczywiście pomiary zrób dla siedzenia i oparcia (oddzielnie).
Miejmy nadzieję że nie spalisz miernika :)
Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję 

Re: fotel samochodowy w domu
Amen :PTomasz.B pisze: Miejmy nadzieję że nie spalisz miernika :)
Re: fotel samochodowy w domu
Dobra, coś tam pomierzone. Pytanie czy dobrze.
Ogrzewanie:
Natężenie: 4,0
Napięcie: 11,8
Silnik oparcia:
Natężenie: -1,25 (??)
Napięcie: 12,2
Ogrzewanie:
Natężenie: 4,0
Napięcie: 11,8
Silnik oparcia:
Natężenie: -1,25 (??)
Napięcie: 12,2
Re: fotel samochodowy w domu
nieco przyjemniejsza forma instrukcji:
http://www.youtube.com/watch?v=PvNzj-SIrKI
http://www.youtube.com/watch?v=PvNzj-SIrKI
Re: fotel samochodowy w domu
Dzięki. Pomogło :)bruder pisze:nieco przyjemniejsza forma instrukcji:
No to mała zmiana.
Ogrzewanie:
Natężenie: 4,0 A
Napięcie: 11,8 V
Silnik oparcia:
Natężenie: 1,25 A
Napięcie: 12,2 V
- Tomasz.B
- Starszy majsterkowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 14:43
- Lokalizacja: Grabowo Kościerkie
Re: fotel samochodowy w domu
No dobrze coś już wiemy
Sprawdzałeś oba ogrzewania?
Mogłeś sprawdzić oba silniczki.
Regulacja mocy grzania i prędkości wentylatorów jest twoim wymaganiem?
Jesteś w posiadaniu jakiegoś transformatora?
No i jakie są twoje możliwości żeby coś polutować?
Sprawdzałeś oba ogrzewania?
Mogłeś sprawdzić oba silniczki.
Regulacja mocy grzania i prędkości wentylatorów jest twoim wymaganiem?
Jesteś w posiadaniu jakiegoś transformatora?
No i jakie są twoje możliwości żeby coś polutować?
Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję 
