fotel samochodowy w domu

kotek
Młodszy majsterkowicz
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2012, 17:02

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: kotek » 27 sty 2013, 18:19

Krok po kroku, a gdzieś (mam nadzieję wspólnie) dojdziemy :P Chyba, że wcześniej stwierdzicie, że szkoda wam czasu na takiego barana.

Sprawdziłem grzanie dupy, grzanie pleców jest u znajomej krawcowej, która ma wymienić skórę jednego z paneli. Odda kiedy znajdzie taką skórę. Ale zakładam, że wartości są takie same (chyba).

Drugiego silniczka czyli tego od zagłówka nie sprawdzałem, bo nie wiem, które kable są od zasilania. Jest brązowy, czerwony, biały, czarny.

Co do regulacji grzania to jestem na 100% na tak. Co do regulacji wentylatorków to niekoniecznie ale było by miło gdyby się dało.

Transformator? Masz na myśli coś co zmieni 230V na 12V? Nie mam nic. Ale to chyba dobrze, bo mam szerokie spektrum wyboru(jak to naukowo zabrzmiało:P) Myślałem o zasilaczu np od Xboxa bo ładnie wygląda :P Ale chyba najlepszy byłby zasilacz od koputera?

Nie mam żadnego problemu z lutowaniem. Mam lutownice grotową(tak to się chyba nazywa).

ps. Dzięki Tomaszu.B za odpowiedzi. Jesteś moim małym bohaterem :P:P

Awatar użytkownika
Tomasz.B
Starszy majsterkowicz
Posty: 344
Rejestracja: 28 kwie 2012, 14:43
Lokalizacja: Grabowo Kościerkie

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: Tomasz.B » 27 sty 2013, 18:56

A jak wygląda z finansami?
Regulacja obrotów "wentyli" będzie najmniejszym problemem(pobierają najmniej prądu).
Od zasilania silniczka są dwa grubsze przewody, przydałoby się żebyś sprawdził(omomierzem) co się dzieje na tych dwóch cienkich przewodach.

Zasilacz będzie musiał być trochę duży bo co najmniej 150W (12,5A) zależnie od tego ile pobiera druga grzałka.

Nie wiem jaką wersję zasilacza masz ale morze być taki problem że przy skokach poboru prądu morze się wytłaczać.
Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję :)
kotek
Młodszy majsterkowicz
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2012, 17:02

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: kotek » 28 sty 2013, 16:46

Z finansami w zasadzie nie ma problemów.
Co do tych cieńszych przewodów to masz na myśli fioletowy i brązowy? Miernik nie wskazuje zamknięcia obwodu pikaniem, a i wyniki są jakieś dziwne 1282(??) No chyba, że źle coś mierze ale na ogrzewaniu wychodzi ładny wynik 3 Omhy. Na grubych kablach od silniczka też ładny 5,1 Omha.

Zasilacza nie mam żadnego ale tak sobie gdybałem o zasilaczu od xboxa :) Taki zasilacz ma np 16,5A. Ale nie wiem jak wygląda sprawa z prądem zmiennym i stałym. Bo zasilacz daje prąd zmienny o niższym napięciu. A w samochodzie jest prąd stały. Dobrze myślę?
Awatar użytkownika
Tomasz.B
Starszy majsterkowicz
Posty: 344
Rejestracja: 28 kwie 2012, 14:43
Lokalizacja: Grabowo Kościerkie

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: Tomasz.B » 28 sty 2013, 20:01

Spróbuj dojechać silniczkiem do oporu(w obie strony) patrząc co pokazuje.

Zasilaczy jest kilka wersji: http://sq7nhx.blox.pl/2010/05/TANI-Zasi ... OX360.html
I oczywiście na wyjściu jest napięcie stałe 12V (i chyba +/- 5%).
Myślę że będzie się nadawał bo jest kompaktowy tylko nie wiem jak z głośnością bo z tego co mi wiadomo jest tam jakiś mały wentylatorek ale to chyba nie będzie problem.
Jednym słowem może być ale nie dam gwarancji że nie będzie strzelał focha.

Zastanawiam się czy warto kombinować z zabezpieczeniem silników żeby się wyłączały przy dojechaniu do końca, na jakimś mikrokontrolerze to nie powinien być problem tylko kwestia napisania programu(z tym do kolegów) i kosztów. Samemu średnio opłacalne, no chyba że zlecić komuś.
Awatar użytkownika
Maxik
Starszy majsterkowicz
Posty: 405
Rejestracja: 6 lip 2012, 18:27
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: Maxik » 28 sty 2013, 22:32

Mam X360 Slim i wentylator w zasilaczu faktycznie jest, ale praktycznie bezgłośny. Co prawda sam zasilacz jest nowszy, mniejszy, słabszy(bo konsola bardziej energooszczędna), ale myślę, że w poprzednich wersjach też nie był to wielki problem.
kotek
Młodszy majsterkowicz
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2012, 17:02

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: kotek » 29 sty 2013, 19:01

Tomasz.B pisze:Spróbuj dojechać silniczkiem do oporu(w obie strony) patrząc co pokazuje.
Chętnie bym to zmierzył ale boję się, że spalę silniczek. Przy dojściu do oporu kable przy aku mocno iskrzą.
Tomasz.B pisze: Zasilaczy jest kilka wersji: http://sq7nhx.blox.pl/2010/05/TANI-Zasi ... OX360.html
Okej więc będzie od xboxa. Szukać z jak największą ilością amperów? Minimum to ile?
Tomasz.B pisze: Zastanawiam się czy warto kombinować z zabezpieczeniem silników żeby się wyłączały przy dojechaniu do końca, na jakimś mikrokontrolerze to nie powinien być problem tylko kwestia napisania programu(z tym do kolegów) i kosztów. Samemu średnio opłacalne, no chyba że zlecić komuś.
Koledzy z elektrody mówili coś o " kontraktonie" może tym warto się zainteresować? nawet nie wiem z czym to się je.
Ale tak sobie dłużej myślę, że jak to będzie z tym duży problem to po dojściu do oporu będę wyłączał. Chociaż boję się, że jak przyjdą koledzy to będą testować :P
Awatar użytkownika
Tomasz.B
Starszy majsterkowicz
Posty: 344
Rejestracja: 28 kwie 2012, 14:43
Lokalizacja: Grabowo Kościerkie

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: Tomasz.B » 30 sty 2013, 00:29

Najlepiej weź ten najmocniejszy na podanej wcześniej stronce jest wszystko napisane.

Chodziło mi o te cienkie przewody od silniczka, sprawdź jak sie zmienia opór na nich zależnie od położenia.

Z tym kontaktronem nie wiem jak to ma działać, ja za dużo czasu nie posiadam więc spróbuj się czegoś doszukać
Yadeit
Młodszy majsterkowicz
Posty: 3
Rejestracja: 4 sty 2015, 11:06

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: Yadeit » 27 sty 2016, 13:33

Witam,
A się doczepię, żeby nie generować podobnych postów. Podobny projekt realizuję na bazie fotela od Saaba (pełna elektryka). Co do działania - podłączyłem aku z auta i wszystkie silniczki pięknie chodzą. Czy do zasilania mogę wykorzystać stary (działający) zaslacz ATX:
imgur[kropka]com[slash]Pthd9u8 <- bez obaw, to jest zdjęcie

Na powyższym zdjęciu widać, że linie 12V'owe mają wysokie Amperaże. Czy mogę pod którąś podłączyć fotel, żeby silników nie spalić? Pytam, bo po pierwsze nie wiem czy wysoka wartość (A) nie zaszkodzi elektronice, a po drugie nie ogarniam kwesti związanych z rozrównieniem zastosowań prądu stałego/prądu zmiennego (zasilacze impulsowe).

PS. Przepraszam że musiałem uciec się do powyższego fortelu, ale jako zielony forumowicz mam zablokowaną możliwość zamieszczania linków.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Marhef
Złota rączka
Posty: 1261
Rejestracja: 18 lis 2011, 02:18

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: Marhef » 27 sty 2016, 14:30

Elektronika weźmie tyle prądu, ile potrzebuje. Ważne, żeby zasilacz tyle dał.
Zasilacz impulsowy daje również napięcie stałe. Rozróżnienie napięcie stałe/zmienne to znaczek. Przy stałym napięciu masz takie znaczki, jak na tym zasilaczu (kraska ciągła i przerywana), a przy zmiennym masz taką tyldę (~).
Ale jeśli chodzi o zasilacz... nie wiem, czy do tego się nada. Nie próbowałem podłączać silników pod ATX.
sztapl
Majsterkowicz
Posty: 117
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:01
Lokalizacja: Limerick

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: sztapl » 30 sty 2016, 11:05

Odnośnie zasilaczy to codziennie używam pompy 12v 60W do centralnego ogrzewania. Zasilałem ją z ATX ale po paru latach sie zepsuł więc podłączyłem zasilacz od Xklocka i działa bez problemu. Dla laika lepszy będzie od xboxa bo łatwiej "przerobić". Wystarczy obciąć końcówkę i skręcić razem czarne i osobno razem żułte i tu będzie 12v. Ale zostają tam jeszcze dwa cieńsze kabelki, nie pamiętam kolorów, jeżeli ich nie zmostkujemy to zasilacz nie poda 12v. ATX daje więcej możliwości ale "przeróbka" dla laika jest troszkę bardziej ""skomplikowana"".
rafal1985
Młodszy majsterkowicz
Posty: 1
Rejestracja: 18 maja 2016, 13:26

Re: fotel samochodowy w domu

Post autor: rafal1985 » 18 maja 2016, 19:43

Witam,

przepraszam, za odgrzewanie tematu, ale nie chciałem zakładać kolejnego.

Mam pytanie dotyczące rozwiązania stelażu. Chciałbym po prostu poznać wasze rozwiązania i z nich zaczerpnąć inspiracje.

znalazłem między innymi taką:

img4[kropka]oferia[kropka]pl[slash]134b6a222e8af9d098569e10d354a1d8_-1_-1_0_1[kropka]jpg

ale jakoś nie dokońca mi odpowiada. Trochę za twarde podłokietniki

pozdrawiam
RK
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: