Problem przy lutowaniu...

ODPOWIEDZ
Wlo
Młodszy majsterkowicz
Posty: 1
Rejestracja: 26 lut 2018, 21:53

Problem przy lutowaniu...

Post autor: Wlo » 27 lut 2018, 00:11

Dzień dobry. Jestem początkującym jeśli chodzi o lutowanie. Ostatnio miałem problemy ze swoim padem od Xbox 360 i potrzebna była wymiana analogów. Za pierwszym razem wszystko poszło dobrze i pad działał. Natomiast lewy analog chodził trochę ciężej i wolałem go mieć po prawej stronie, dlatego postanowiłem je zamienić. Na moje nieszczęście podczas odsysania cyny urwało się takie srebrne coś (oznaczone na zdjęciu). Tak jak mówiłem jestem początkujący, nie jestem w tym dobry, i niestety nie wiem co to jest. Wiem tylko tyle że cyna nie przylega już w to miejsce, a gdy włożę analoga i wystają jego piny, wezmę dużo więcej cyny na grot, i puszcze w to miejsce krople cyny, wtedy trzymać to się trzyma ale pad nie działa prawidłowo. Czy ktoś zetknął się z takim problemem? Jeśli tak proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Slawek
Starszy majsterkowicz
Posty: 448
Rejestracja: 29 mar 2015, 15:05

Re: Problem przy lutowaniu...

Post autor: Slawek » 27 lut 2018, 11:22

Oderwał Ci sie pad lutowniczy od plytki, jedyne mozliwe rozwiazanie to odszukac sciezke prowadzaca do tego pada i polaczenie za pomoca sciezki z cyny lub przewodem.

Pozdr
bpijet
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 8 lut 2014, 15:24
Lokalizacja: Gdynia

Re: Problem przy lutowaniu...

Post autor: bpijet » 27 lut 2018, 20:22

To pad do masy, bardziej uważaj na temperaturę lutowania (np nie ruszaj plecionką rozlutowniczą jeśli nie jest w pełni nagrzana i inne takie tam). Jako że masę masz dookoła musisz zetrzeć zieloną warstwę izolacyjnę (np skalpelem, nożymkiem, czy nawet jakimś papierem ściernym, tego ostatniego ja akurat nie polecam, najlepszy jest skalpel) w miejscu które prowadzi do tej kratki która jest na całej płytce. Połącz pin z tym miejscem kabelkiem (nie, nie zalewaj 3 ton cyny żeby się trzymało, lepiej wygnij pin jak już).
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: