Problem z ładowarką akumulatora samochodowego (prostownik aku 12V)

ODPOWIEDZ
Zaxyn
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2018, 16:00

Problem z ładowarką akumulatora samochodowego (prostownik aku 12V)

Post autor: Zaxyn » 24 mar 2018, 16:17

Witam

Sprawa wygląd tak:
Zrobiłem sobie prostownik lub jak inni nazywają ładowarkę akumulatorów z transformatora od rubina TS 250-2,
uzwojenie pierwotne zostawiłem takie jak było, wtórne nawinąłem drutem miedzianym 2,8.

Problem polega na tym, że na zaciskach za mostkiem prostowniczym mam dokładnie 13,2V ze wskazań woltomierza
jednak podczas ładowania napięcie podnosi się do 16V i rośnie co 0,1V i widać, że w płynie akumulatora pojawiają się stosunkowo szybko bąbelki.

Zauważyłem jeszcze, że:
1. Po podłączeniu żarówki 12V samochodowej pod prostownik napięcie spadnie na prostowniku na 12,5V.
2. Po dodaniu kondensatora na wyjście prostownika bez obciążenia na zaciskach jest 20V.

Moje obawy to właśnie te 16V na zaciskach podczas ładowania
i zastanawiam się już czy nie jest za mocny.

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!


Zaxyn
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2018, 16:00

Re: Problem z ładowarką akumulatora samochodowego (prostownik aku 12V)

Post autor: Zaxyn » 24 mar 2018, 17:18

Trafo dobrze poskładane pracuje cichutko, wiem że te trafa nie skręcone lub ze szczeliną buczą.
Uzwojenia ciasno bo z nowego drutu.
Właśnie to jest dziwne że dopiero po podłączeniu do aku daje 16V
Staszek2
Młodszy majsterkowicz
Posty: 9
Rejestracja: 6 lut 2019, 10:44

Re: Problem z ładowarką akumulatora samochodowego (prostownik aku 12V)

Post autor: Staszek2 » 7 lut 2019, 06:22

Witam! Nie potrzebnie się przejmujesz, masz trafo z prawdziwego zdarzenia, żeby to był super prostownik, to powinieneś nawinąć uzwojenie na 17,7V na grecu spadnie o 1,2V i zostaje 16,5V. Tyle potrzeba do pełnego naładowania akumulatora. Napięcie na grecu jest tętniące, po przyłożeniu kondensatora zostaje wyfiltrowane i wzrasta o pierwiastek z dwóch, czyli 1,41, dla tego ci podskakuje, ale tym się nie przejmuj, pod obciążeniem zaraz spadnie. Drut 2,8 da 16A ciągłej pracy (pierwiastek z prądu, czyli 16A razy 0,7 = 2,8mm.) Jeżeli chodzi o szybkie gotowanie, to wynika to z tego że rozładowany akumulator ma bardzo małą oporność, praktycznie zwarcie, tak mocne trafo i gruby drut przy zwarciu oddają o wiele, wiele więcej niż te 16A, tak po prawdzie to powinieneś nim odpalić silnik benzynowy, jeżeli tylko twój grec to uciągnie.
Wstaw tam amperomierz, jakąś regulację na tyrystorze i masz prostownik z prawdziwego zdarzenia.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: