Snake arduino nano r3

Problemy z realizacją projektów prezentowanych na blogu.
Mazi
Młodszy majsterkowicz

Snake arduino nano r3

Post autor: Mazi » 29 maja 2019, 09:33

Witam. Zakupiłem niedawno kilka układów Arduino nano r3.
Chciałem rozpocząć przygodę z tym mikro kontrolerem i stworzyć grę snake z majsterkowa
Przy pierwszej próbie spaliłem układ. Mam więc pytanie. Jak to podłączyć aby zadziałało? Jestem kompletnie zielony w tym, a użyte arduino w tutorialu to arduino uno. Tak że nie wiem co robię źle :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

Awatar użytkownika
Marhef
Złota rączka

Re: Snake arduino nano r3

Post autor: Marhef » 29 maja 2019, 11:07

Panie, masz całkowicie pomylone zasilanie!
Po pierwsze podłączyłeś GND z arduino do Vcc wyświetlacza
Po drugie podłączyłeś 5V (!) z arduino do pinu 3 wyświetlacza (SCE - chip select?)
Nie możesz podłączyć 5V do wyświetlacza, wyraźnie napisane jest, że maksymalnie 3,3V

Po czym wnioskujesz, że spaliłeś arduino? Podłączyłeś coś jeszcze oprócz zasilania?

Moja rada, zacznij od czegoś prostszego. Naucz się czytać schematy, noty katalogowe. Nie chcę Cię zniechęcać, ale podłączając na podstawie obrazków z internetu dużo rzeczy spalisz. Zwłaszcza, że w tym konkretnym przypadku schemat jest do innej wersji wyświetlacza. Z tym podłączeniem mogę Ci pomóc, ale dopiero wieczorem
Mazi
Młodszy majsterkowicz

Post autor: Mazi » 29 maja 2019, 12:46

Pewno że chciał bym, abyś mi pomógł. Jestem samoukiem, więc jak zrobię coś co działa, będę miał już "własny" schemat.
Wiem że powinienem zacząć od łatwiejszych rzeczy, ale nie znalazłem nic ciekawego, a w zasadzie nic innego łatwego (To wydawał mi się łatwy projekt) dostęp mam do tego rodzaju wyświetlaczy na allegro. I tak wielkie dzięki za konstruktywną krytykę
Edit: Wnioskuję po tym, iż poleciał z niego dym jak sprawdzałem
Awatar użytkownika
Marhef
Złota rączka