Arduino POWER-LED 50W

Zrobiłeś coś fajnego z wykorzystaniem Arduino? Pochwal się tym!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hyena
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 28 lis 2013, 23:51

Arduino POWER-LED 50W

Post autor: hyena » 10 gru 2014, 05:10

Doszedłem do wniosku że zrobię lampę biurkową opartą na diodzie LED 50 W. Co prawda projekt jest typu "z motyką na słońce" ale jeżeli już coś się zaczeło to trzeba by to skończyć. Tak więc projekt składa się z kilku głównych części, a miaowice dioda led dużej mocy (Made in China) napięcie przewodzenia około 31V dioda wymaga zasilania co najmniej 36V, więc należało zakupić zasilacz 60W 36V, następnym elementem jest radiator miedziany z jakiegoś procesora 0.7 kg miedzi typu heat pipe, i właściwie to wszystko co nam potrzeba żeby to zaświeciło. Oczywiście tak to może działać w wypadku oświetlenia wejscia do klatki lub podwórka ale nie w przypadku lampy biurkowo-stołowej-warsztatowej. Tak więc wpadłem na pomysł że za regulator nateżenia światła będzie odpowidzialny moduł oparty o Arduino. Najprościej by było kupić specjalizowany zasilacz z tzw. dimmerem i by bylo po problemie ale nie o to chodziło. Jak się okazało w trakcie realizacji problemem jest zasilanie. Uparłem się że lampa będzie zasilana z jednego zasilacza czyli jedna lampa i jedna wtyczka do gniazdka 230V A więc zasilacz skonstruwany jest w nasępujący sposób: zasilacz impulsowy 60W 36V zasila kaskadowo połączone stabilizatory o napięciach 24V, 12V, 3V3. Stabilizator 24V pracjuje prawie na granicznych parametrach zasilania ponieważ w katalogu jego napięcie wejściowe wynosi tylko 40V więc nie można zastosować na wejściu stabilizatora kondenstatora, ponieważ kondestator może podnieść napięcie wejściowe poza granicę napięcia dopuszczalnego. Sprawa jest taka że przy zasilaniu z transformatora 50Hz napięcie jest podnoszone na kondesatorze o 1.41. Tu nie wiemy ile podniesie się przy zasilaniu z zasilacza impulsowego ponieważ częstotliość zasilacza impulsowego może się zawierać w zakresie do 200 kHz lub lepiej ale mam zasilacz klasy B i słychać jego pracę to znaczy że ma niską częstotliwość , należy także się obawiać wzbudzenia stabilizatorów pracjujących z nietypową częstotliwością dlatego każdy stabilizator ma kondenstory blokujące przylutowano bezpośrednio na wyprowadzeniach. Oczywiście stabilizatory wymagają chłodzenia ponieważ występują na nich duże spadki napięcia.....CDN...

Awatar użytkownika
Nefarious19
Starszy majsterkowicz
Posty: 373
Rejestracja: 4 cze 2014, 23:04

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: Nefarious19 » 10 gru 2014, 13:15

Pomysł zacny ale trochę głupot tu popisałeś. Jezeli kupiłeś zasilacz impulsowy 60W 36V to ma on napiecie wyjściowe próbkowane i utrzymuje on na wyjściu stałą wartość napięcia (w przybliżeniu bo np przy silnie dynamicznym obciążeniu z tą stabilizacją może być różnie). Na wyjściu zasilacza klasycznego za mostkiem i kondensatorem jest napięcie równe (1,41*Uwejściowe skuteczne) - 2x0,6V na diodach w mostku. Oczywiście takie napięcie na takim zasilaczu jest tylko wtedy gdy jest on nie obciązony a im bardziej go obciążymy tym bardziej ono będzie spadać. Dlatego możesz dać na wyjściu Twojego impulsowca elektrolit bo on sam w środku taki elektrolit posiada aczkolwiek nie jest to konieczne choć warto byłoby by stabilizator liniowy miał mały elektrolit na wejściu. Po drugie czy koniecznie muszą to być stabilizatory liniowe? Trochę jest to bez sensu, można dać zamiast nich tanią przetworniczkę na LM2596 i z niej zbić na mniejsze napięcia. Dodatkowo piszesz coś o jakiś wzudzeniach, częstotliwościach... a ja widzę że nie masz pojęcia o tym co piszesz. Więc może ogranicz swoje tłumaczenia żeby innych początkujacych nie wprowadzać w błąd. jeżeli Twój zasilacz impulsowy pracuje na częstotliwości akustycznej (słychać go) to każdy nawet najtańszy stabilizator liniowy sobie poradzi ze stabilizacją napięcia na nim.

Może weź sobie do serca rady które wszystkim dajesz i kup sobie z ebay'a gotową lampke? Po co się męczyć i pisać takie głupoty...
Awatar użytkownika
hyena
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 28 lis 2013, 23:51

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: hyena » 10 gru 2014, 18:10

Doszedłem do wniosku że po prostu może się to wzbudzać, ponieważ nigdy nie zasilałem stabilizatora liniowego zasilaczem impulsowym, nie jestem alfą i omegą wszystkiego nie wiem. To są moje obawy ponieważ brak mi doświadczenia. A jeżeli mówisz że piszę głupoty to nie będę więcej pisał bo nie ma sensu. Bo na ebayu za piątkę można sobie kupić prom kosmiczny, więc tamat jest głupi, Uważam za temat zamknięty. Dodam że kupiłem przetwornice do zbicia napięcia ale niestety nie działa. Więc poradziłem sobie tak. Czemu nie działa to nie wiem. Może bubel, bo z ebaya. Dodam że nikomu nic nie doradzam i nie powtarzajcie tego w domu i tyle. W ten sposób się nie dowiecie jak to działa bo działa i to nawet jak na razie. Może nie wybuchnie.
Awatar użytkownika
Nefarious19
Starszy majsterkowicz
Posty: 373
Rejestracja: 4 cze 2014, 23:04

Re: Odp: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: Nefarious19 » 10 gru 2014, 22:04

hyena pisze:Doszedłem do wniosku że po prostu może się to wzbudzać, ponieważ nigdy nie zasilałem stabilizatora liniowego zasilaczem impulsowym, nie jestem alfą i omegą wszystkiego nie wiem. To są moje obawy ponieważ brak mi doświadczenia. A jeżeli mówisz że piszę głupoty to nie będę więcej pisał bo nie ma sensu. Bo na ebayu za piątkę można sobie kupić prom kosmiczny, więc tamat jest głupi, Uważam za temat zamknięty. Dodam że kupiłem przetwornice do zbicia napięcia ale niestety nie działa. Więc poradziłem sobie tak. Czemu nie działa to nie wiem. Może bubel, bo z ebaya. Dodam że nikomu nic nie doradzam i nie powtarzajcie tego w domu i tyle. W ten sposób się nie dowiecie jak to działa bo działa i to nawet jak na razie. Może nie wybuchnie.
To zamiast pisać to czego nie wiesz, poczytaj to co inni wiedzą bo sprawdzili i ew. tym się podziel.
Awatar użytkownika
hyena
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 28 lis 2013, 23:51

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: hyena » 10 gru 2014, 22:15

Ewentualnie to mam to gdzieś. Zamiast mi zasugerować co należy zmienić lub spróbować zmienić to mnie zniechenciłeś do przedstawienia tematu i problemów z tym związanych. Zepsułeś temat. Po to jest forum żeby się poradzić a nie słuchać wyzwisk na temat swojej osoby. Dodam że się nie cytuje bezpośrednio pod postem. KONIEC!!!
Awatar użytkownika
Nefarious19
Starszy majsterkowicz
Posty: 373
Rejestracja: 4 cze 2014, 23:04

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: Nefarious19 » 10 gru 2014, 22:24

Nigdzie Ciebie nie wyzwalem, po prostu zwracam uwagę na to ze w pewnych miejscach piszesz nieprawdę zamiast się po prostu zapytać.
Awatar użytkownika
hyena
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 28 lis 2013, 23:51

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: hyena » 11 gru 2014, 01:01

Dobra, niech będzie. Plan był taki zrobić lampę za PWM miało być odpowiedzialne arduino. Problemem jest zasilanie płytki mikrokontrolera, sterownika tranzystora MOSFET a także modułu bluetooth i wyświetlacza oled. Bo lampa ma mieć obowiązkowo bluetooth oraz wyświetlacz. Kupiłem dedykowaną przetwornicę nap wejsciowe 30-60 V ( z ebay ) żeby zbić napięcie do 12V potrzebne do Arduino oraz do sterownika ( w piewszym prototypie był MIC4416 ) MOSFET a tranzystor to IRF 510 (element wykonawczy) W dobrej wierze kupiłem wyświetlacz oled 5V ale jak się okazało wcale nie jest 5V tylko 3.3 (o dziwo wytrzymał zasilanie 5V przez długi czas) no i moduł blutooth który też miał być 5V a jest 3.3V Z tąd potrzebne zasilanie 3.3V Dioda "główna" to jakaś china latina 50W niby (wpisz na agegro dioda 50W i zobaczysz takie duże prostokątne diody z chin, to taka) Gdy podłączyłem przetwornice do zasilacza 36/60 okazało się że to nie działa. Wiec doszedłem do wniosku że nie można zasilać przetwornicy przetwornicą i wykonałem zasilacz kaskadowy oparty o stabilizatory scalone i to zadziałało. Taka jest historia. Niestety nie posiadam oscyloskopu i żadnego sprzętu pomiarowego oprócz miernika uniwersalnego. Więc nic nie mogę zobaczyć ani zmierzyć np. częstotiliość pracy zasialacza 36/60 czyli działam w ciemono. Oczywiście można zastosować stabilizator parametryczny do zbicia napięcia ale nie chciałem się z tym bawić, dlatego padło na kaskadę (prosto i szybko bez wymysłów). Może to nie zbyt eleganckie rozwiązanie ale działa jak na razie. W skład zestawu wchodzi dioda power led50W, arduino, oled, blutooth, enkoder podświetlany RGB 24 pozycje, wentylator, Stabilizator 24V sluży tylko do wstępnego zbicia napięcia ale jest on obciążony najbardziej bo cały sumaryczny prąd plynie przez niego także prądy spoczynkowe innych stabilizatorów (12V i 3.3V). Dlatego się dość grzeje temperatura radiatora z stabilizatorami jest około 40 stopni C Wentylator 12V pobiera około 200mA arduino i reszta niestety nie wiem ale przypuszczam że nie więcej jak 300mA sumarycznie. Wstawię zdjęcia póżniej(nie wiem kiedy) bo 1000 słów nie zastąpi jednego spojrzenia. Ogólnie to pomocy nie potrzebuje bo układ działa bezproblemowo od dłuższego czasu dniami i nocami. To miało być przedstawienie pomysłu(głupiego) a nie pytanie o radę oczysiście błędy jak najbardziej krytykować ale bez wyzwisk mi tu proszę.`

@edycja

Lista podzespołów : zasilacz LPV-60-36, stabilizatory scalone 7824, 7812, LF33, dioda mocy o niewiadomym oznaczeniu 50W, tranzystory IRF 510, IRFD120(sterujący wentylatorem 120x120), LM35CAZ, oled 0.96", HC-06, MCP 1404, enkoder podświetlany RGB 24 pozycje no i Arduino UNO docelowo ma działać na mini pro 5V.
Karaczan
Majsterkowicz
Posty: 81
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:26

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: Karaczan » 11 gru 2014, 14:06

Diody PowerLED powinno się zasilać stabilizowanym źródłem prądowym, prądem nie przekraczającym dopuszczalnego prądu jaki jest podany w nocie katalogowej danej diody!
A nie stabilizacją napięciową, którą to kolega aktualnie uskutecznia.
W ten sposób łatwo diodę uszkodzić przez przegrzanie. Potężne radiatory nie rozwiązują problemu, a sterowanie PWM też nie jest dobrym rozwiązaniem.
PWM stosują chińczycy w tanich latarkach. Niby działa, diody nie przegrzewa, ale powoduje widoczne (mniej lub bardziej) migotanie.
Co w przypadku lampki biurkowej jak dla mnie ją dyskwalifikuje.
Sterowanie jasnością PowerLEDa powinno odbywać się przez regulację dostarczanego prądu, nie napięcia, i nie PWM.
mozartpl
Młodszy majsterkowicz
Posty: 8
Rejestracja: 1 mar 2014, 18:11

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: mozartpl » 11 gru 2014, 14:07

Nie wiem czy wiesz ale te diody mocy są sterowane prądem a nie napięciem. Przykładowe dane z ebaya 50W 32-35V 1500mA. Aby dioda świeciła poprawnie musisz dostosowywać cały czas tak napięcie aby dioda pobierała 1,5A.

edit. widzę że ktoś mnie już uprzedził :)
Awatar użytkownika
hyena
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 28 lis 2013, 23:51

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: hyena » 12 gru 2014, 04:00

!!!UWAGA TO NIE JEST PORADNIK ILE RAZY MAM TO POWTARZAĆ !!!

To jest pomysł (głupi) Napięcie jest po to "krojone" aby uniknąć wielu zasilaczy tylko i wyłącznie. A zasilacz LPV to niby co to jest jak nie żródło prądowe ?? Wy swoje a ja swoje. Działa poprawnie i będzie działać chyba że nastąpi jakaś awaria, bardzo nieoczekiwana. Żywiciel całości :

Obrazek

Dioda mocy, radiator i wentylator :

Obrazek

Oraz sławetny zasilacz "kaskadowy"

Obrazek

Na radatorze LM35 w tle widać IRF 510 na czarnym radiatorze (niepotrzebnym), czujnik temperatury będzie umieszczony na radiatorze z miedzi teraz jest umieszczony na tym do prób czy PID dziala prawidłowo. To małe czarne coś to IRFD

Widok na wyświetlacz jescze zasilany 5V (teraz 3.3V)

Obrazek

Encode pozycja aktualna enkodera, T temperatura, Factor pierwsza liczba logarytmiczny druga liczba liniowy.
Pasek wewnątrz logarytmiczny ramka linowy. Tak charakterystyka regulacji jest logarytmiczna. Pełna moc dwa obroty enkodera 51 pozycji. Elementem najbardziej podatnym na awarię jest stabilizator 24V, kupię jeszcze jedną przetwornicę bo może mi się trafił bubel. Powtórzę to jeszcze raz wszystko działa bez problemu od kilku tygodni non-stop, Ten radiator spokojnie wychłodzi 100 W diodę, oczywiście z wentylatorem ponieważ struktura nie może przekroczyć 50 stopni C więc jest krytyczna. Ponieważ wszystko działa bez zarzutu, wkrótcę przeniosę projekt na mini-pro i nawet zrobię filmik żebyście zobaczyli coś co niby nie ma prawa działać. Ze będzie migać, dymić, smażyć się niestety działa normalnie "to żyje"
Awatar użytkownika
Nefarious19
Starszy majsterkowicz
Posty: 373
Rejestracja: 4 cze 2014, 23:04

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: Nefarious19 » 12 gru 2014, 08:55

Miałem się nie wypowiadać ale jak czytam te posty Kolegi hyena to mnie szlag trafia. Juz pomijam Twój kompletny brak wiedzy, ignorancje, pyszność i udawanie mądrzejszego niż jesteś w rzeczywistości. Ten zasilacz to zasilacz napięciowy, czy Ty rozumiesz że diode LED zasila się stałym prądem, nie napięciem.? Czy Ty w ogóle wiesz jak wygląda charakterystyka I=f(U) diody? To że Ci działa to nie znaczy że układ jest dobrze zrobiony. Dla mnie ten układ to dno, brak jakiejkolwiek stabilizacji prądu, a wystarczyłoby badać spadek napięcia na zmasowanym boczniku i regulowac czas otwarcia mosfeta żeby prąd nie przekroczył wartości zadanej, oczywiście w obwodzie musiałby być dodatkowy fitr LC aby miało to sens i żeby ograniczyć narastanie prądu. Ja mam prośbę do moderatora żeby zamknał ten wątek bo się ludzie bzdur naczytaja i będą później powtarzać: '' a na majsterkowie to pisali... ''
Awatar użytkownika
hyena
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 28 lis 2013, 23:51

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: hyena » 13 gru 2014, 01:28

Panie szpecu! Uprarawiasz szaleństwo, lecisz wyzwiskami, oceniasz kogoś kogo nie znasz po prostu przesadzasz i nie jesteś uważny. Wpadasz w złość histeryczną z powodu diody led, to już niezrozumiałe dla mnie wogóle. Jeżeli ten temat jest nie fachowy to nie czytaj bo ujmuje ci to talentu "wielkiego elektryka i elektronika" Ja rozumiem że hyena się zle kojarzy ale to jest jakaś masakra panie elektryku. Opanuj się. Nikt tu nie jęczy tylko ty, a kilakset osób przeczytało temat a tylko ty jeden jesteś w stanie histerii i agonii diodowej.

PS. Jeżeli ktoś się bawi zwykłą diodą LED fi 5mm przypiętą bezpośrednio do wyprowadzenia Arduino badając jak się zachowuje dioda myśli o charakterystyce prądowej ?? Nie, chce zobaczyć efekt. Czy dioda jest sterowana w takim wypadku prądowo ?? Też nie. A wszyscy to robią którzy chcą zobaczyć jak to działa. Wyobraź sobie że wiem jak wygląda charakterystyka diody. Zrobilo się tu dramatycznie. Żenująco. To jest niebezpieczna zabawa bo jest 36V i grozi porażeniem i śmiercią nawet. Wielokrotnie powtarzałem że to jest głupi pomysł ze względu na bezsens całosci ponieważ specjalizowany zasialcz chodzby ten https://www.elmark.com.pl/pl/sklep/mean ... -c-70-200w jest wyposarzony we wszystko co trzeba i dziala dokładnie tak jak trzeba. Wystarczy podpiąć odpowiednią diodę Led i potencjometr = gotowe. Koniec pieśni. Pozamiatane. Po problemie i charakterystykach. Filtrach RC oraz histerii.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, 02:17 przez hyena, łącznie zmieniany 1 raz.
mozartpl
Młodszy majsterkowicz
Posty: 8
Rejestracja: 1 mar 2014, 18:11

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: mozartpl » 13 gru 2014, 01:43

hyena pisze:Panie szpecu proszę przdstwić rozwiązanie takie jakie powinno być twoim zadaniem. (Choć by załorzenie) Uprarawiasz szaleństwo, lecisz wyzwiskami, oceniasz kogoś kogo nie znasz po prostu przesadzasz i nie jesteś uważny. Wpadasz w złość histeryczną z powodu diody led, to już niezrozumiałe dla mnie wogóle. Jeżeli ten temat jest nie fachowy to nie czytaj bo ujmuje ci to talentu "wielkiego elektryka i elektronika" Ja rozumiem że hyena się zle kojarzy ale to jest jakaś masakra panie elektryku. Opanuj się. Nikt tu nie jęczy tylko ty, a kilakset osób przeczytało temat a tylko ty jeden jesteś w stanie histerii.
Słuchaj kolega "Nefarious19" dobrze zauważył nie chodzi o to "nie chcesz nie czytaj" tylko żeby wyjaśnić innym iż taki sposób budowy układu z wykorzystaniem diody mocy jest nie prawidłowy. To że działa nie oznacza iż dobrze działa lub działa zgodnie z założeniami producenta. Sam jak pierwszy raz miałem styczność z takimi diodami zasiliłem je zwykłym zasilaczem lecz po przeczytaniu noty i różnych artykułów zobaczyłem ze tak nie może być !!
Awatar użytkownika
hyena
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 28 lis 2013, 23:51

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: hyena » 13 gru 2014, 03:07

Załorzenia producenta- to wielka tajemnica bo nie wiadomo kto jest producentem. To jest tania dioda za okolo 40PLN z Chin i zdobycie danych katalogowch graniczy z cudem praktycznie. Nie wiemy co producent miał na myśli. Zrobił diodę prwawdopododbinie do lamp ulicznych o napięciu przewodzenia 31V i 1.4A tyle wiem. Z naocznej autopsji mogę stwierdzić że dioda jest zbudowana z kilknastu diod połączonych w środku tyle widać, reszt to niewiadoma x. Acha wiem że mam nie przekaraczć 50 stopni Celcjusza bo ulegnie zniszczeniu. Udało mi się jeszcze zdobyć rysunek techniczny obudowy. Tyle mi wiadomo. Gdy bym kupił diodę CREE za 200 to bym kupił zasilacz z dimerem i już. Wiadomo że dioda nie może przekroczyć dopuszczalnego prądu bo jest po niej i nie ma znaczenia czy to zwykła 5mm czy taka jak ta, czy CREE za 200 to tylko dioda. Ja nie widzę nic złego w takim sterowaniu jeżeli dioda 5mm dziala to każda zadziała pod warunkiem że nie przekroczymy dopuszczalnego prądu. To jest przebieg z wyprowadzenia arduino z jakiegoś przykładu podstawowego sterowania PWM diodą, zamieńcie 5V na 36V jest jakaś różnica ?

Obrazek
Awatar użytkownika
Nefarious19
Starszy majsterkowicz
Posty: 373
Rejestracja: 4 cze 2014, 23:04

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: Nefarious19 » 13 gru 2014, 12:29

Nie tyle co jestem nerwowy co uczulony na pewne rzeczy. I nie rozumiem czemu do autora pewne rzeczy nie docierają..
Awatar użytkownika
hyena
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 28 lis 2013, 23:51

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: hyena » 18 sty 2015, 18:10

Tu nie ma co docierać wszystko jest jasne kolego histeria ziorowa. Na wyjsciu mamy prąd max 1.67 A zgodnie z deklaracją producenta. Czyli dioda jest sterwana impusem o pełnej mocy zasilacza (potraktujmy zasilacz jako źródło prądowe o wydajności 1.67 A) oczywiście nie do końca ponieważ część mocy pobiera arduino stabilizatory i reszta. Więc zakładamy że maksymalny prąd jaki możemy ośiągnąc to 1.67 A - około 300 mA = 1.37 A i taki prąd dostaje dioda w każdym momencie otwarcia tranzystora. Tranzystor jest otwierany na czas jaki ustawione jest wypełnienie czyli im wypełnienie jest mniejsze to czas krótrszy i odwrotnie. To wszystko. Koniec filozofi. Diodę przed przeciążeniem zabezpiecza oprócz zasilacza rezystancja RDSON tranzystora. Jak wiemy zasilacz jest wyposarzony w zabezpieczenie i nie uzyskamy większego prądu niż ustalił producent. Wiecej nie ma co pisać. Dodam że układ dalej działa bez zarzutu non-stop.

Cytat z sieci ; " Regulacja współczynnika wypełnienia impulsu prostokątnego (PWM) (ang. Phase Wave Modulation) nie nastręcza tylu trudności, co metoda polegająca na regulacji prądu. Jest to metoda cyfrowa wykorzystująca bezwładność ludzkiego oka. Diody LED są sterowane sygnałem prostokątnym o regulowanym czasie włączenia i o częstotliwości, powyżej której oko nie zauważa mrugania. Przy częstotliwościach powyżej 60Hz" Sedno sprawy !
Awatar użytkownika
Nefarious19
Starszy majsterkowicz
Posty: 373
Rejestracja: 4 cze 2014, 23:04

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: Nefarious19 » 19 sty 2015, 03:09

Gratuluje Koledze wiedzy i umiejętności. Tylko pozazdrościć. Dobrze że Kolega nie posłuchał nas tylko zrobił po swojemu. Z pewnością będzie działać długo i niezawodnie.
meblewroc
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2015, 13:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: meblewroc » 19 sty 2015, 13:15

wow, gratuluję, nie spodziewałem się że znajdę tu tak fajne projekty
Awatar użytkownika
Nefarious19
Starszy majsterkowicz
Posty: 373
Rejestracja: 4 cze 2014, 23:04

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: Nefarious19 » 19 sty 2015, 20:13

meblewroc pisze:wow, gratuluję, nie spodziewałem się że znajdę tu tak fajne projekty

no akurat to nie jest fajny projekt, ani przemyślany, ani dobry.
Awatar użytkownika
pd1987
Majsterkowicz
Posty: 181
Rejestracja: 20 kwie 2013, 23:26
Kontakt:

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: pd1987 » 20 sty 2015, 14:39

Śledzę wątek, bo sam ostatnio zamontowalem LED COB 50W, ale z driverem na 12V. Grzeje się to pieruńsko, więc nie chciałem ryzykować spalenia.
I światła daje tyle, że 75W halogen jest prawie niezauważalny. Stąd też moje pytanie - po co aż 50W na biurko (to tak jakby dać naświetlacz z halogenem 400W)? Wydaje mi się, że z powodzeniem wystarczyłoby 10W (mniejsze, mniej się grzeje i można zasilić z 12V ze stabilizacją prądu) albo ew. i razy 10, żeby mieć równe oświetlenie (bo taki może być priorytet). Rozumiem, że to kwestia decyzji, ale ciekaw jestem zastosowania.
giciors
Młodszy majsterkowicz
Posty: 37
Rejestracja: 12 sie 2014, 16:36

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: giciors » 27 sty 2015, 23:21

Witam
Przeczytałem całego posta i jestem pod wrażeniem zapału kolegi hyena, mimo tak zaskakujących pochwał i nerwowej atmosfery wprowadzanej przez innych dotrwał i zrobił to co zamierzał nie zważając na gry innych forumowiczów.........szacun, a bym sobie chyba odpuścił konwersację.
Serdecznie pozdrawiam
PS. ekran telewizora też mruga (w obecnych czasa większość z częstotliwością 100Hz) i nikogo nie męczy a 60Hz spokojnie wygląda i nie daje w cymbał :>
Awatar użytkownika
Nefarious19
Starszy majsterkowicz
Posty: 373
Rejestracja: 4 cze 2014, 23:04

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: Nefarious19 » 28 sty 2015, 01:14

Zrobił jakiegoś bubla i ma szczęście że jego zasilacz na zabezpieczenie przeciwzwarciowe bo inaczej to już tego leda by dawno nie było. Drażnią mnie tacy Spece. Juz widziałem jak budowali inne cudowne urządzenia zachaczające o perpetuum mobile. Na lekcjach fizyki to się chyba spało. Ech, szkoda gadać.
giciors
Młodszy majsterkowicz
Posty: 37
Rejestracja: 12 sie 2014, 16:36

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: giciors » 28 sty 2015, 09:20

Witam
To forum z tego co wiem nie jest dla ekspertów we wszelakich dziedzinach. Jeżeli ktoś stara się obraźić innego kolege a w szczególności autora postu to jego "złote myśli i opinie " powinny być kasowane przez moderatora. Jeżeli tak się nie dzieje to przynajmniej jak komuś szkoda gadać ....to niech nie marnuje swojego "cennego"czasu na tego posta i niech zajmie się działem dla ekspertów. Przy okazji chciałbym zobaczyc pierwsze posty niektórych kolegów jak zaczynali na tym lub innym forum .....to można się zdziwić.
Serdecznie pozdrawiam Wszystkich
Awatar użytkownika
hyena
Młodszy majsterkowicz
Posty: 34
Rejestracja: 28 lis 2013, 23:51

Re: Arduino POWER-LED 50W

Post autor: hyena » 13 sty 2016, 08:24

Witajcie po czasie dość długim, (prawie po roku, wszystkiego dobrego wszystkim w nowym roku 2016) do dziś działa bez zarzutu i to niekompletne. Ponieważ przetwornica nie dała rady usunołem sterownie bramką drajwerm(mogłem uzyskać tylko około 70% mocy). Sterowanie bezpośrednio z Arduino. Wiem nie powoduje to całkowitego otwarcia ale to nie ma znaczenia radiatory spełniają wymagania z wielkim zapasem plus to że PID nad całością czuwa. Zastowałem zabezpieczenie w postaci awaryjnego wyłączenia tak dodatkowo.(działało tylko jak było w lecie 29'C w pokju) Oczywiście przy pełnym wysterowaniu. Jak chcecie zdjęcia tego fajansu to zrobię. Już mam plan na drugą teraz 2 x 50 W. I zrobię pewnie w ten sam sposób. Wbrew ekspertom. Nie powtarzajcie tego w domu, chyba że za zgodą ekspertów. Tylko że użyje 100 pozycyjnego ekodera i lampa będzie już stojąca. Jak się coś "spoli" pinformuje niezwłocznie.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: