Arduino i obsługa ekranu dotykowego 2,8" lub 3,2"

Zrobiłeś coś fajnego z wykorzystaniem Arduino? Pochwal się tym!
ODPOWIEDZ
Goblin
Młodszy majsterkowicz
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2013, 18:35

Post autor: Goblin » 31 mar 2013, 21:04

Witam

Ponieważ dopiero rozpoczynam przygodę z Arduino i z programowaniem jeszcze radzę sobie średnio mam takie pytanie.
Mianowicie wymyśliłem sobie, że w pokojach mam zbudowane standardowe termometry z arduino czyli DS18B20 lub DHT22 + lcd 16x2. I jeżeli chodzi o te zestawy hula na sketchach dostępnych w necie. Ale po przeczytaniu artykułu dotyczącego powiadamiania o listach wymyśliłem sobie by w salonie zmontować coś w rodzaju głównego "komputera" na bazie megi, który poprzez karty nRF24L01+ będzie pobierał dane z pozostałych czujników + powiadamianie o listach ( w planie dodanie jeszcze kilku opcji ) i ładną prezentację tych danych na tym właśnie ekranie. Ale niestety o ile prezentacji jak to ładnie działa jest wiele to już z dzieleniem się tą wiedzą słabiej ( przeważnie autorzy piszą, że to projekty komercyjne i nie można się dziwić, że się tym nie chcą za bardzo dzielić ).

A podejrzewam, że wielu z forumowiczy myśli o jakiś rozwiązaniach inteligentnego domu. To może wspólnymi siłami udało by się coś takiego stworzyć. Chodzi mi o jakiś uniwersalny sketch ze standardowym menu i przykładowym rozmieszczeniem np. temp, okienka z informacjami ze zdalnych czujników, itp. Tak żeby każdy mógł to jakoś dopasować do swoich potrzeb.

Wiadomo, że na gotowcu łatwiej się pracuje i tym, którzy nie są jeszcze tak biegli w programowaniu ułatwia i daje wskazówki co i jak zrobić żeby to dopasować pod siebie.

Wracając do pytania : Czy ktoś Was ma doświadczenie z uruchamianiem takich wyświetlaczy z arduino i byłby skłonny się nim podzielić.

Co do typu to mam na myśli np. te od użytkownika alice1101983 z ebay-a

xboxxerr
Młodszy majsterkowicz
Posty: 1
Rejestracja: 11 lut 2015, 11:22

Re: Arduino i obsługa ekranu dotykowego 2,8" lub 3,2"

Post autor: xboxxerr » 11 lut 2015, 11:27

( przeważnie autorzy piszą, że to projekty komercyjne i nie można się dziwić, że się tym nie chcą za bardzo dzielić ).

____________________________

raza
razorxx100
Starszy majsterkowicz
Posty: 329
Rejestracja: 1 sie 2014, 22:57

Post autor: razorxx100 » 11 lut 2015, 23:36

Moze dokumentacja calych projektow nie jesz umieszczana, ale przeciez masz mase tutoriali jak komunikowac sie przez nrf, jak uzywac danego wyswietlacza itp, nie widze sensu tworzyc jakiegos 'projektu' skoro wszystko jest po wpisaniu w googla.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: