arduino jako programator

Masz problem z Arduino? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
szopennn93
Młodszy majsterkowicz

arduino jako programator

Post autor: szopennn93 » 17 gru 2013, 22:29

Witam,
czy jest taka możliwośc, aby avr studio 4 wykrywało arduino uno jako programator?
Ewentualnie, czy można wygenerowac plik .hex w avr studio, a potem go przekopiowac do okna oprogramowania arduino i wgrac na nowy uc poprzez np wczesniejsze załadowanie do arduino "arduino as isp"?
Jestem strasznie początkujący jeśli chodzi o avr studio i C, uczę się z książki Kardasia o C, jednakże nie kupiłem jeszcze programatora i usiłuję to jakoś obejśc :<

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

Awatar użytkownika
wefhy
Majsterkowicz

Re: arduino jako programator

Post autor: wefhy » 17 gru 2013, 23:13

Czy AVR studio wykryje Arduino jako programator - Na pewno nie na domyślnym bootloaderze. Należało by poszukać przystosowanego, chociaż nie gwarantuję, że znajdziesz.
Jeśli chodzi o przerzucanie pliku hex, to nie spotkałem się z tą opcją i szczerze to nawet nie widze sensu jej istnienia - jeśli programujesz za pomoca arduino najlepiej jest pisać kod w Arduino IDE. Wtedy wystarczy użyć opcji "załaduj za pomocą programatora". A jak ktoś pisze w alternatywnym programie to zazwyczaj ma programator.
Za to jeśli masz w domu już trochę elektroniki, może dasz radę znaleźć części potrzebne to zrealizowania tego projektu http://kml.jogger.pl/2009/11/03/program ... ealizacja/ Na płytce uniwersalnej może być to dosyć trudne, więc lepiej najpierw spróbować na stykowej. Najtrudniejsze do znalezienia w domu może być złącze USB, ale wystarczy podpiąć do wewnątrz parę drutów i będzie ok :)
Niestety sam nie montowałem tego projektu, więc jedyne co mogę powiedzieć to to, że działa i kolega bezproblemowo używa. Ale schemat chyba prosty, więc nie powinno być problemów.

@Maxik Dzięki, może się przydać :) Chyba muszę się jeszcze sporo nauczyć.