"Samodzielnie" działająca ATmega

Masz problem z Arduino? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
voximdo
Młodszy majsterkowicz

"Samodzielnie" działająca ATmega

Post autor: voximdo » 24 lis 2014, 20:08

Witam,

Jestem początkujący w zagadnieniach elektroniki i arduino (chociaż udało mi się z sukcesem zbudować parę układów. Teraz jednak chciałbym zrealizować większy projekt do którego potrzebowałbym więcej płytek... A że jak wiadomo to kosztuje to skierowałem się ku samemu mikro-kontrolerowi ATmedze 328. Jednak mimo przekopania sporej części internetu, nie mogłem nigdzie znaleźć poradnika jak podłączyć owe ustrojstwo by działało tak, jak Arduino. Wiem już jak wgrać bootloader, załadować program, etc. gorzej z samym mechanicznym połączeniem.

Znalazłem pewien schemat który przesyłam w załaczniku.

Czy jest on poprawny? Czy po wgraniu programu oraz podaniu zasilania DC o wartości 5 V nie potrzebuje już dokładać żadnych rezystorów, kondensatorów etc. tylko mogę po prostu podpinać pod piny to na co mam ochotę? :)

Z gory bardzo dziękuje za pomoc laikowi :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

zgred125
Majsterkowicz

Re: "Samodzielnie" działająca ATmega

Post autor: zgred125 » 24 lis 2014, 20:32

Brakuje kondensatorów przy filtracji zasilania. Przeczytaj sobie ten wpis http://mikrokontrolery.blogspot.com/201 ... macie.html oraz http://mirekk36.blogspot.com/2012/04/mi ... lanie.html
W pierwszym linku znajdziesz najczęściej popełniane błędy a w drugim minimalne podłączenia do zasilania mC
mogę po prostu podpinać pod piny to na co mam ochotę? :)
No niezupełnie. Wydajność pojedynczego pinu tego procesora to coś w okolicach 20mA. Nie zaleca się podłączania bardziej prądożernych elementów.
voximdo
Młodszy majsterkowicz

Post autor: voximdo » 24 lis 2014, 22:04