Sterownik do terrarium

Masz problem z Arduino? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
mariio
Młodszy majsterkowicz
Posty: 3
Rejestracja: 9 gru 2016, 15:58

Sterownik do terrarium

Post autor: mariio » 13 gru 2016, 10:21

Witam, chciał bym się dowiedzieć jaki stopień trudności i jakie koszty były by wykonania sterownika do terrarium?
funkcje:
- pomiar temperatury w terrarium w 2 miejscach. - pokazanie na wyswietlaczu 2 wyników z możliwością sprawdzenia minimalnego i maksymalnego pomiaru.
- pomiar temperatury w pokoju - pokazanie na wyświetlaczu wyników z możliwością sprawdzenia minimalnego i maksymalnego pomiaru.
- pomiar wilgotności w terrarium - pokazanie wyniku na wyświetlaczu z możliwością sprawdzenia minimalnego i maksymalnego pomiaru.
- możliwość obserwowania pomiarów na komputerze w aplikacji lub w przeglądarce. Najlepiej z funkcją wykresów - zależności temperatury wewnętrznej do zewnętrznej i to samo z wilgotnością.
- sterowanie oświetleniem - dwa osobno sterowane źródła światła. ( sterowanie uzależnione od godziny, ale do jednej żarówki która również daje sporo ciepła chciał bym zrobić zależność ze jak jest wyłączona w nocy ale temperatura spadnie poniżej określonej to ma się zapalić i podgrzać powietrze)
- sterowanie grzałką (gniazdo) - w zależności od temperatury w terrarium.

Dodatkowo w przyszłości informowanie na telefon o stanach krytycznych ( za wysoka / za niska temperatura, wilgotność). Informowanie wiadomością email lub powiadomieniem w aplikacji - wszystko przez net.

Czy taki projekt można ewentualnie komuś zlecić ? Jakie były by tego koszta razem z budową?

ElectronicRide
Majsterkowicz
Posty: 58
Rejestracja: 17 cze 2016, 14:50

Re: Sterownik do terrarium

Post autor: ElectronicRide » 15 gru 2016, 12:11

Zacznijmy może od części. Będzie potrzebny jakiś kontroler, i z tego co widzę musi mieć co najmniej 7 portów I/O. Polecam Arduino Uno, lub Mega, (od 20 do 45zł) jeżeli w przyszłości chciałbyś dodatkowe opcje np. karmienie, dolewanie wody, fontanna i inne.
Wszystko ma być sterowane przez internet więc zastosować można ethernet, lub moduł wi fi esp lub inny (w zależności od kosztów i dostępu do routera) koszt od 20 do max 40zł.
Temperatura w 3 miejscach. Polecam czujniki Dallas Ds18B20 5 zł za sztukę, zaleta z 3 czujników jeden przewód sygnałowy - 15zł.
Wyświetlacz do Arduino od 9 zł do 35zł w zależności od koloru i wielkości, 2x16 lub większy.
Pomiar wilgotności czujnik DHT11 lub DHT22. Różnica w cenie i dokładności od 7 do 24zł
Wykresy to już sprawa serwera. Arduinio wysyłało by info na serwer a on obrabiał dane wykresami i innymi.
Oświetlenie za pośrednictwem przekaźników moduł 4x przekaźnika z optoizolacją 17zł - http://abc-rc.pl/Przekaznik-5V-10A-4-ka ... z4SbjgCtdC + grzałka
Zegar czasu rzeczywistego ok 5 zł
Tyle za części a robocizna to zależy od stopnia zaawansowania programisty. Mi by to trochę czasu zajęło, ale ktoś bardziej doświadczony uporał by się w parę dni, chyba, że posiada gotowca xD Od razu mówię, że nie zrealizuję czegoś takiego z powodu braku czasu.
Wszystkie ceny wziąłem z jednego sklepu, link dałem tylko do przekaźnika, bo nie chciało mi się do wszystkiego poszukaj sobie w wyszukiwarce.
Pozdrawiam i powodzenia ;)
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: