Przekaźniki i klawiatura 4x4

Masz problem z Arduino? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
kruszpak
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:03

Przekaźniki i klawiatura 4x4

Post autor: kruszpak » 12 mar 2017, 15:06

Witam!
Niedawno zacząłem zabawę z arduino i powiem że jest świetnie! Jednak jako początkujący mam też małe problemy. Znalazłem wasze forum, wyglądacie na zgraną społeczność, więc może znajdę też u was odpowiedzi na moje pytania. Do rzeczy.

1.Przekaźniki
O ile już z nimi troszeczkę się pobawiłem i mniej więcej już wiem, co z czym się je, to jednak mam jeden problem. Chciałbym, żeby przykładowo żarówka 230v zapalała się co godzinę na okres 1 minuty i tak w kółko. Próbowałem już różnie, nie wychodziło.

2.Klawiatura 4x4
Znalazłem na yt tutorial, który pokazuje jak można z 8 pinów zejść do 1 analogowego (https://youtu.be/kVw6kPSJJfw). O ile po zmontowaniu wszystkiego i odpaleniu programu testowego wszystko działa, to już implementacja w innym programie jest bolesna. Po monitorowaniu portu szeregowego zauważyłem że tylko czasem z oporem odczyta jakiś klawisz, zazwyczaj bez reakcji. Fajnie by było by odczytany klawisz wpisywał się do jakiegoś "int'a", a nie w port szeregowy, próbowałem, też bez rezultatu.

Liczę na pomocne odpowiedzi, kto wie może kiedyś dojdę do takiego poziomu, że sam będę w stanie komuś pomóc.

kruszpak
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:03

Re: Przekaźniki i klawiatura 4x4

Post autor: kruszpak » 12 mar 2017, 15:57

Sądziłem, że tak właśnie może skończyć się moja prośba pomocy :). Zgadza się, programowanie to nie kopiuj wklej z gotowca, jednak uważam, że jest to wspaniały wstęp do nauki i początku pisania autorskich programów (nie każdy musi się z tym zgodzić). Uwierz mi, że starałem się zmieniać wartości zmiennej, ale biblioteka (gotowiec), jaka jest zawarta w tutorialu na yt, nie do końca jest dla mnie jasna. Próbowałem zrobić zmienną globalną, która od startu jest wyzerowana, w późniejszej fazie programu przycisk miał zapisywać się w zmiennej, no ale wychodziły tam bzdury (nie wiem czy zapoznałeś się z filmikiem, który zamieściłem ale sprawa wygląda bardziej skomplikowanie niż podłączenie zwyczajnego przycisku pod arduino i odczytanie wartości). Wątek zmierza do napisania mi gotowca? Naprawdę to tak wygląda? Nie proszę nawet o linijkę kodu, proszę o wskazówki. To jest właśnie bolączka każdego polskiego forum, że jeżeli w czymś jesteś początkujący, to za bardzo nie masz czego szukać, bo prędzej czy później (bardziej prędzej) ktoś powie: "Naucz się podstaw, ... Najlepiej to byś chciał cały kod żeby ktoś Ci napisał!". No nic w takim razie idę uczyć się podstaw, przepraszam jak kogoś uraziłem swoją prośbą o pomoc, może ciężko w to uwierzyć, ale naprawdę nie liczyłem na gotowy kod. Postaram się znaleźć rozwiązanie sam. Dzięki!
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: