sterowanie włącznikiem światła

Masz problem z Arduino? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
wpk78
Młodszy majsterkowicz

sterowanie włącznikiem światła

Post autor: wpk78 » 30 sty 2013, 21:42

Witam.

Jestem początkujący i szukam pomysłu jak przerobić szybko i jak najmniej inwazyjnie włączniki światła w mieszkaniu. Tak abym mógł z poziomu Arduino (lub komputera, telefonu itp - to nieważne) mógł włączyć lub wyłączyć oświetlenie. Ale w taki sposób aby jak włączę światło włącznikiem na ścianie to w Arduino będę wiedział że ten włącznik jest już włączony i będę mógł go wyłączyć przez Arduino lub odwrotnie gdy włączę przez Arduino to będę mógł wyłączyć na ścianie.
[System widzi, które włączniki są w jakie pozycji, mogę przełączać włączniki przez system lub ręcznie na ścianie).

Robię w mieszkaniu remont i jest to dobra okazja gdy chcę zrobić namiastkę 'inteligentnego Domu".
Jakie moduły będą mi potrzebne aby użyć do połączenia z włącznikami jak najmniej przewodów 1-Wire, I2C, bezprzewodowo ?

Pozdrawiam.
Paweł

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

Borik
Młodszy majsterkowicz

Re: sterowanie włącznikiem światła

Post autor: Borik » 30 sty 2013, 23:41

Może coś takiego DS2413P+. Jest to przełącznik sterowany magistralą 1-Wire.
wpk78
Młodszy majsterkowicz

Post autor: wpk78 » 31 sty 2013, 09:06

Też się zastanawiałem nad tym układem.
Ale co jeśli system jest wyłączony a ja chcę włączać i wyłączać oświetlenie oraz jak jest uruchomię system aby widział w jakiej pozycji jest jaki przełącznik.

Zastanawiam się nad rozwiązaniem aby włączniki na ścianie były typu schodowego a "druga strona" to układ z przekaźnikiem przełączającym (jak dostanie impuls na jednym wejściu to się ustawi w pozycji "1" jak dostanie impuls na drugie wejście to ustawi się w pozycji "2" - nie potrzebuje na stałe napięcia. Czy jest coś takiego i jak się to nazywa? Aby sterować niskim napięciem a można było podłączyć do obiegu po drugiej stronie 230V.
bruder
Młodszy majsterkowicz