sterowanie włącznikiem światła

Masz problem z Arduino? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
wpk78
Młodszy majsterkowicz
Posty: 15
Rejestracja: 30 sty 2013, 19:45

sterowanie włącznikiem światła

Post autor: wpk78 » 30 sty 2013, 21:42

Witam.

Jestem początkujący i szukam pomysłu jak przerobić szybko i jak najmniej inwazyjnie włączniki światła w mieszkaniu. Tak abym mógł z poziomu Arduino (lub komputera, telefonu itp - to nieważne) mógł włączyć lub wyłączyć oświetlenie. Ale w taki sposób aby jak włączę światło włącznikiem na ścianie to w Arduino będę wiedział że ten włącznik jest już włączony i będę mógł go wyłączyć przez Arduino lub odwrotnie gdy włączę przez Arduino to będę mógł wyłączyć na ścianie.
[System widzi, które włączniki są w jakie pozycji, mogę przełączać włączniki przez system lub ręcznie na ścianie).

Robię w mieszkaniu remont i jest to dobra okazja gdy chcę zrobić namiastkę 'inteligentnego Domu".
Jakie moduły będą mi potrzebne aby użyć do połączenia z włącznikami jak najmniej przewodów 1-Wire, I2C, bezprzewodowo ?

Pozdrawiam.
Paweł

Borik
Młodszy majsterkowicz
Posty: 24
Rejestracja: 21 paź 2012, 21:43

Re: sterowanie włącznikiem światła

Post autor: Borik » 30 sty 2013, 23:41

Może coś takiego DS2413P+. Jest to przełącznik sterowany magistralą 1-Wire.
wpk78
Młodszy majsterkowicz
Posty: 15
Rejestracja: 30 sty 2013, 19:45

Re: sterowanie włącznikiem światła

Post autor: wpk78 » 31 sty 2013, 09:06

Też się zastanawiałem nad tym układem.
Ale co jeśli system jest wyłączony a ja chcę włączać i wyłączać oświetlenie oraz jak jest uruchomię system aby widział w jakiej pozycji jest jaki przełącznik.

Zastanawiam się nad rozwiązaniem aby włączniki na ścianie były typu schodowego a "druga strona" to układ z przekaźnikiem przełączającym (jak dostanie impuls na jednym wejściu to się ustawi w pozycji "1" jak dostanie impuls na drugie wejście to ustawi się w pozycji "2" - nie potrzebuje na stałe napięcia. Czy jest coś takiego i jak się to nazywa? Aby sterować niskim napięciem a można było podłączyć do obiegu po drugiej stronie 230V.
bruder
Młodszy majsterkowicz
Posty: 38
Rejestracja: 8 wrz 2012, 14:16

Re: sterowanie włącznikiem światła

Post autor: bruder » 31 sty 2013, 14:19

Ja również będę chciał zrobić coś podobnego. Jak na razie założyłem, że użyję włącznika schodowego na ścianie i przekaźnika sterowanego przez arduino. Tylko tutaj pojawia się problem jak sprawdzić czy światło jest zapalone. Aby to stwierdzić musielibyśmy mieć informacje o położeniu przekaźnika i włącznika. Z przekaźnikiem nie byłoby problemu ale pozycji włącznika nie znamy.
Zacząłem myśleć nad "czujnikiem przepływu prądu". Może w przyszłym tygodniu sprawdzę czy wystarczy do tego kontrakton. Chcę nawinąć na niego kilka zwojów przewodu i wpiąć w obwód. Nie mam pojęcia czy pole magnetyczne będzie wystarczające aby zadziałało na kontrakton. Jeśli tak to arduino będzie miało informację o zasilaniu żarówki.
Dołączam się do pytania:
wpk78 pisze:przekaźnikiem przełączającym (jak dostanie impuls na jednym wejściu to się ustawi w pozycji "1" jak dostanie impuls na drugie wejście to ustawi się w pozycji "2" - nie potrzebuje na stałe napięcia. Czy jest coś takiego i jak się to nazywa?
wpk78
Młodszy majsterkowicz
Posty: 15
Rejestracja: 30 sty 2013, 19:45

Re: sterowanie włącznikiem światła

Post autor: wpk78 » 31 sty 2013, 16:31

Zastanawiam się nad układami 1-Wire DS2408 (jest akurat 8 kanałowy ale wystarczy 4 kanałowy) i przy jego pomocy sterować przekaźnikiem bistabilnym, który jednym obwodem będzie sterował światłem a drugim informował układ DS2408 w jakiej jest pozycji. Wszystko podłączone do włącznika schodowego.
Nie mam elementów i ciekawe czy taki układ zadziała :) I czy jest to możliwe :)
Awatar użytkownika
neoxic
Majsterkowicz
Posty: 64
Rejestracja: 21 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: R-sko

Re: sterowanie włącznikiem światła

Post autor: neoxic » 31 sty 2013, 17:27

Przekaźniki zatrzaskowe

Elektromagnetyczny przekaźnik zatrzaskowy "bistabilny"
Przekaźnik zatrzaskowy ma dwa spoczynkowe stany (bistabilne). Przekaźniki te są również nazywane "impulsowymi", "podtrzymującymi", "bistabilnymi", "pamięciowymi". Gdy prąd zostanie wyłączony, przekaźnik pozostaje w ostatnim stanie. Osiąga się to za pomocą elektromagnesu pracującego z mechanizmem zapadkowym, lub za pomocą magnesu trwałego do przytrzymania styków w pozycji, gdy cewka jest niezasilana. W przekaźniku z mechanizmem zapadkowym, pierwszy impuls prądu podany na cewkę załącza przekaźnik, a drugi impuls rozłącza go. W przekaźniku z magnesem trwałym z dwoma uzwojeniami cewki, impuls na pierwsze uzwojenie załącza przekaźnik, a impuls na drugie uzwojenie rozłącza przekaźnik. Przekaźnik z jednym uzwojeniem cewki wymaga impulsów prądu o przeciwnej biegunowości, aby przełączyć stan. Ten rodzaj przekaźników ma tę zaletę, że zużywa energię tylko chwilowo, gdy jest on przełączany, a zachowuje ostatnie ustawienia przy zaniku zasilania.
Wczoraj to historia, jutro to zagadka...
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: