Arduino i sterowanie elektrozaworem

Masz problem z Arduino? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
pk1977
Młodszy majsterkowicz

Arduino i sterowanie elektrozaworem

Post autor: pk1977 » 12 lut 2013, 13:10

Witam,

Jestem nowy i zielony, więc proszę o wyrozumiałość jeżeli mój problem wyda wam się błachy.

Otóż chciałbym za pomocą arduino stworzyć system nawadniający donice.
Założenie mam takie: czujnik wilgotności będzie pobierał stan z donicy. Jeżeli wilgotność będzie niższa niż założony pułap to da impuls do elektrozaworu, który otworzy dopływ wody. O ile od strony programistycznej pewnie jakoś sobie poradzę to moja wiedza z elektryki/elektroniki jest zerowa. Znalazłem nawet podobny projekt (bez pomiaru wilgotności), pewnie dla osoby posiadającej minimum wiedzy jest on banalnie prosty, ale ja nie posiadam jej wcale :(
Wytłumaczcie mi proszę do czego służą rezystory, tranzystory przekaźniki tak abym mógł wykonać taki projekt rozumiejąc go a nie kopiując.

mauroalfieri.it/elettronica/tutorial-irrigare-con-arduino.html

Z góry dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość.

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

Awatar użytkownika
Maxik
Starszy majsterkowicz
Kontakt:

Re: Arduino i sterowanie elektrozaworem

Post autor: Maxik » 12 lut 2013, 14:27

Wątpię żeby ktokolwiek tłumaczył Ci tu całą elektronikę lub chociaż jej podstawy. Poszukaj jakiegoś kursu w internecie, kup książkę, na przykład "Elektronika dla bystrzaków", i w ten sposób zdobywaj wiedzę.
shymon
Majsterkowicz

Post autor: shymon » 12 lut 2013, 17:32

Wilgotność - musisz znaleźć czujnik. Pogoogluj trochę, bo jest tego pełno. A nawet możesz zrobić sobie sam za pomocą 2 gwoździ, gipsu, a potem wykorzystać przetwornik a/c, ale tutaj będzie dużo zabawy z wyskalowaniem tego.
Otwarcie dopływu wody - elektrozawór kluczowany tranzystorem.