Sterowanie prądem 5V/500mA

Masz problem z Arduino? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
Uno1
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 22 lut 2013, 23:59

Sterowanie prądem 5V/500mA

Post autor: Uno1 » 23 lut 2013, 00:12

To mój pierwszy post na forum, więc na początek może się przywitam - dobry wieczór, jestem Uno1 i dopiero stawiam pierwsze kroki w temacie elektroniki i Arduino (jednakże programowaniem zajmuję się od długiego czasu, więc mały handicup jest).

W Arduino wykonałem już kilka prostych projektów - obecnie staram się "przerobić" książkę "Arduino Cookbock" O'Reilly'ego (jednak to potrwa...).

Wpadłem ostatnio na pomysł, aby spróbować sterować zasilaniem prostego urządzenia (reflektor na USB). Jest to najzwyklejsze urządzenie, które po podłączeniu do komputera miga światłem. Jego zasilanie to 5V/500mA. Rozciąłem więc kabel w połowie, bo nie potrzebuję wejścia USB i po prostu wydzieliłem kabel od zasilania 5V i od uziemienia.

No i mój problem polega na tym, iż chciałbym to podłączyć do Arduino i na początek tylko tym pomigać. Możliwości widziałem dwie:

1. Podłączam kabel 5V do tego na płytce 5V, uziemienia również odpowiednio i... tam prąd jest cały czas, więc po prostu urządzenie się będzie świeciło cały czas.
2. Podłączam kabel 5V do D5 na Arduino i odpowiednio uziemienie do GND obok D13 i mogę sterować prądem na pinie D5 za pomocą digitalWrite. Jednak to jest za słaby prąd - zmierzyłem i wyszło w okolicach 50mA. Urządzenie ledwo świeci.

No i nie wiem w którym kierunku teraz. Zdaje sobie sprawę, że to są podstawy elektroniki, jednak jak dla mnie to i tak już wiele jak na początek :)

Wielkie dzięki za odpowiedzi,
pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Basil Fawlty
Młodszy majsterkowicz
Posty: 18
Rejestracja: 3 lut 2013, 01:30

Re: Sterowanie prądem 5V/500mA

Post autor: Basil Fawlty » 23 lut 2013, 00:24

Arduino cookbook strona 224 - i wszystko jasne ;)

Pozdrawiam :)
Uno1
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 22 lut 2013, 23:59

Re: Sterowanie prądem 5V/500mA

Post autor: Uno1 » 23 lut 2013, 00:33

Ha, dzięki wielkie! Przeszukałem dziś całą książkę pod kątem ciągu znaków "5V" a tu było szukać czegoś innego :) Jak rozwiąże problem to go postaram się tutaj opisać coby dla potomnych było :)
Awatar użytkownika
Maxik
Starszy majsterkowicz
Posty: 405
Rejestracja: 6 lip 2012, 18:27
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sterowanie prądem 5V/500mA

Post autor: Maxik » 23 lut 2013, 00:40

Podejrzewam, że całość sprowadza się do użycia tranzystora, więc wszystko jest już ładnie opisane: http://starter-kit.nettigo.pl/2009/12/g ... u-brakuje/
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: