Jaki korektor do układu wzmaczniacza

Masz problem z Arduino? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
bos_kg
Młodszy majsterkowicz
Posty: 29
Rejestracja: 5 sty 2014, 12:19

Jaki korektor do układu wzmaczniacza

Post autor: bos_kg » 16 sie 2018, 20:56

Witam posiadam taki wzmaczniacz jak z podanego adresu, jaki do niego zakupić gotowy układ korektor graficzny by razem działało porradzcie..

https://allegro.pl/mini-wzmacniacz-audi ... 91753.html

Staszek2
Młodszy majsterkowicz
Posty: 11
Rejestracja: 6 lut 2019, 10:44

Re: Jaki korektor do układu wzmaczniacza

Post autor: Staszek2 » 6 lut 2019, 19:51

Witam! Niby pytanie proste, ale odpowiedź bardzo skomplikowana, a zwłaszcza dla początkujących. Żeby to zrozumieć, to najpierw musisz wiedzieć do czego tak naprawdę jest potrzebny korektor. Dla przeciętnego operatora sprzętu to nic innego jak podbicie lub ujęcie basu i sopranu, prawda i nie prawda i nic bardziej mylnego. Weźmy na przykład stopę perkusji która ma powierzchnię 2800cm. Gdybyś podstawił pod wzmacniacz głośnik o tej samej powierzchni me bramy, to w tym momencie nie potrzebujesz żadnego korektora, a odtwarzany dźwięk byłby jak najbardziej naturalny. Problem zaczyna się w tedy gdy zaczynamy zmniejszać średnice głośnika, czym głośnik mniejszy tym bas będzie płytszy i żeby go bardziej uwypuklić, musimy podbić daną częstotliwość i do tego celu stosuje się korektory graficzne. Ale to ma też wady, bo czym gar mniejszy tym bas jest sztuczniejszy, mulisty, nie naturalny, a wynika to stad, że dla częstotliwości 50Hz i 1W membrana głośnika o średnicy 20cm. wychyli się na 3cm. a dla 40cm wychył będzie już tylko 5mm. I tu jest pies pogrzebany, dla tego małe średnice mają te membrany jak dętka od roweru. Czym mniejsze gary tym gorsza jakość i odwrotnie i uwierz mi, tego nawet NASA nie przeskoczy. Posłuchaj dobrej rady, zacznij od budowy kolumny głośnikowej i to minimum 3 drożnej z garem basowym 15 cali, bo gitara basowa cztero strunowa potrzebuje minimum 12 cali do wiernego odtworzenia, a pięcio strunowa minimum 15 cali. Wracając do tematu, korektor aktywny minimum dziewięciu punktowy, czym więcej punków, tym korektor bardziej skuteczny.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: