Bliskie spotkanie 3-go stopnia

Ogólne rozmowy na temat Arduino (i jemu podobnych).
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
westman
Młodszy majsterkowicz
Kontakt:

Bliskie spotkanie 3-go stopnia

Post autor: westman » 28 sty 2013, 17:04

Witajcie,

przeglądam już od dłuższego czasu internet i się uczę 'na sucho', gdyż jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę & co.

W końcu zamówiłem Arduino UNO r3. Jest to chyba klon bo nie ma 'made in italy' w lewym górnym rogu ani pod płytką - tylko 'designed in italy'.. szkoda, bo wydając 85 złoty miałem nadzieje że będzie to oryginał (klona mogłem kupić za 50zł i do niego jeszcze coś). Chciałem mieć org tylko dlatego, żeby nie było jakiś wątków że może nie działać program 'bo to nie oryginał'.. Mam nadzieje, że te wszystkie klony, to są jednak co do joty takie same (kompatybilne) jak pierwowzór ?! Jak myślicie? Natknęliście się już na jakieś nieścisłości?

Link do zakupionego Arduino:
allegro.pl/show_item.php?item=2941484357

Żeby mieć coś jeszcze do tego a nie 'gołą' płytkę to zamówiłem shielda sieciowego W5100, przekaźnik 2-portowy (220V), czujnik temp (ten dokładniejszy), moduł SD, mały wzmacniacz, luźną ATmegę8 i kabelki.. Oczywiście nie mam płytki stykowej i znowu nic nie zrobię.. :/

No, dzisiaj mi to wszystko przyszło i co dalej.. od razu wrzuciłem przykład na migającą LED (bo też bez płytki nic nie podłącze, a kable też są tylko męsko-męskie), zmieniłem parametr migotania na 3 sek i już..

Ot to całe moje pierwsze spotkanie z czarną materią.. hehe

Mój cel wcale nie jest taki ambitny (jak na razie) bo w sumie chciałem mieć tylko sterownik oranżerii: Arduino miało przez czujnik temperatury kontrolować przekaźnik na wł/wył światła i wentylatorów doprowadzających świeże powietrze.. Sieć miała być tylko dla wygodnego wglądu na pracę i odczyt temperatury - ewentualnie ręczne sterowanie wentylatorów/światła. No i do przyszłego wykorzystania.