Bliskie spotkanie 3-go stopnia

Ogólne rozmowy na temat Arduino (i jemu podobnych).
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
westman
Młodszy majsterkowicz
Posty: 17
Rejestracja: 25 sty 2013, 21:44
Lokalizacja: Żabia Wola
Kontakt:

Bliskie spotkanie 3-go stopnia

Post autor: westman » 28 sty 2013, 17:04

Witajcie,

przeglądam już od dłuższego czasu internet i się uczę 'na sucho', gdyż jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę & co.

W końcu zamówiłem Arduino UNO r3. Jest to chyba klon bo nie ma 'made in italy' w lewym górnym rogu ani pod płytką - tylko 'designed in italy'.. szkoda, bo wydając 85 złoty miałem nadzieje że będzie to oryginał (klona mogłem kupić za 50zł i do niego jeszcze coś). Chciałem mieć org tylko dlatego, żeby nie było jakiś wątków że może nie działać program 'bo to nie oryginał'.. Mam nadzieje, że te wszystkie klony, to są jednak co do joty takie same (kompatybilne) jak pierwowzór ?! Jak myślicie? Natknęliście się już na jakieś nieścisłości?

Link do zakupionego Arduino:
allegro.pl/show_item.php?item=2941484357

Żeby mieć coś jeszcze do tego a nie 'gołą' płytkę to zamówiłem shielda sieciowego W5100, przekaźnik 2-portowy (220V), czujnik temp (ten dokładniejszy), moduł SD, mały wzmacniacz, luźną ATmegę8 i kabelki.. Oczywiście nie mam płytki stykowej i znowu nic nie zrobię.. :/

No, dzisiaj mi to wszystko przyszło i co dalej.. od razu wrzuciłem przykład na migającą LED (bo też bez płytki nic nie podłącze, a kable też są tylko męsko-męskie), zmieniłem parametr migotania na 3 sek i już..

Ot to całe moje pierwsze spotkanie z czarną materią.. hehe

Mój cel wcale nie jest taki ambitny (jak na razie) bo w sumie chciałem mieć tylko sterownik oranżerii: Arduino miało przez czujnik temperatury kontrolować przekaźnik na wł/wył światła i wentylatorów doprowadzających świeże powietrze.. Sieć miała być tylko dla wygodnego wglądu na pracę i odczyt temperatury - ewentualnie ręczne sterowanie wentylatorów/światła. No i do przyszłego wykorzystania.

Wzmacnia + SD i ta luźna ATmega8 mają być drugim projektem - pozytywką w skarbonce: wrzucam monetę, włącznik daję impuls do ATmegi8 która odczytuje z SD losowo jakiś tam plik WAV i odgrywa przez wzmacniacz na głośniki.. Jak by ta ATmega8 nie dawała rady, to bym wymienił na większą, a do próby mam przecież ATmega328P na Ardunio..

Taaak.. resumując to wcale nie jest wszystko takie łatwe jakby mi się wydawało z opisów i różnych wypowiedzi.
Lecz oczywiście nie podwijam ogona i roboczym motto 'DAMY RADĘ' zobaczymy co z tego będzie..

Serdecznie Was pozdrawiam i do następnego razu
Przemysław Schulik

p.s.
Jeśli ma ktoś jakieś wskazówki dla mnie, zamieniam się w słuch - książki, kursy, tutoriale już czytałem (dużo z tego się nie nauczyłem), czytam dalej, a teraz mogę i nawet zamieniać je w czyn.. .. będzie lepiej ;)

ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: