Płyta główna telefonu komórkowego

Nie wiesz, jak działa jakieś urządzenie? Pytaj śmiało!
ODPOWIEDZ
marcinlaska
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2018, 21:58

Płyta główna telefonu komórkowego

Post autor: marcinlaska » 13 lut 2018, 22:58

Witajcie, to jest pierwszy mój post na tym forum:) Kilka dni temu postanowiłem zacząć swoją przygodę z majsterkowaniem. Na dobry początek postanowiłem rozkręcić stary, niedziałający już telefon myPhone 9025TV Moon. Zdjąłem z niego całą obudowę, i teraz chciałbym zadać Wam kilka pytań:
  1. Jak można by było wykorzystać podzespoły tej komórki, np. wyjąć aparat i zbudować z niego prostą kamerkę?
  2. Jak właściwie te elementy są połączone z płytą główną telefonu?
  3. Jakie są podobieństwa komórkowej i komputerowej płyty głównej? Czy z komórki da się zbudować komputer (coś jak Raspberry Pi)?
Pomyślałem sobie, że dobrze byłoby najpierw dowiedzieć się, jak to wszystko ze sobą współgra, stąd te pytania. Zaznaczam, ze jestem totalnym laikiem, jeżli chodzi o elektronikę/hardware, dlatego prosiłbym o dokładne i jasne wytłumaczenie. Z góry dzięki:)

marcinlaska
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2018, 21:58

Re: Płyta główna telefonu komórkowego

Post autor: marcinlaska » 14 lut 2018, 22:12

Wielkie dzięki za szybką i obszerną odpowiedź! Takiego wytłumaczenia właśnie potrzebowałem:) Teraz widzę, że to nie był dobry pomysł, żeby rzucać się na telefon i próbować coś z niego skonstruować…

Dzięki też za link do książki. Swoją przygodę z elektroniką zacznę chyba właśnie od Arduino:) Mam nadzieję, że pomoże mi to zagłębić się w tym hobby.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam! :)
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: