Brak rozładowywania zasilacza ATX - ColorSit 350W

Masz jakiś problem ze swoim sprzętem? Tutaj możesz szukać pomocy.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pixelx
Majsterkowicz
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2013, 14:19

Post autor: Pixelx » 15 maja 2014, 23:08

Witam.

Zasilacz był uszkodzony nie uruchamiał się, i go naprawiłem. Zauważyłem, że przyłożeniu śrubokrętu do styków przy wtyczce (zwierając je śrubokrętem) powstają iskry wynika to z tego, że kondensatory się nie rozładowują jak wyeliminować to?
Wiem, że zasilacz z czarnej listy i pewnie ktoś napisze, że wyrzucić go do kosza itp, ale nie będzie on używany w PC.

Awatar użytkownika
djbuh
Majsterkowicz
Posty: 232
Rejestracja: 9 gru 2012, 19:45
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Brak rozładowywania zasilacza ATX - ColorSit 350W

Post autor: djbuh » 15 maja 2014, 23:29

Dołącz obciążenie.
Awatar użytkownika
Pixelx
Majsterkowicz
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2013, 14:19

Post autor: Pixelx » 16 maja 2014, 00:01

Rezystor ceramiczny 5W pod zasilanie 5V wystarczy?
A wiesz czym to jest spowodowane? Bo normalnie powinien się rozładowywać sam.
Awatar użytkownika
djbuh
Majsterkowicz
Posty: 232
Rejestracja: 9 gru 2012, 19:45
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: djbuh » 16 maja 2014, 00:16

Zależy o jakiej rezystancji. Dobierz taką, żeby podczas pracy nie usmażyć rezystora, koniecznie zamontuj go w polu przepływu powietrza z wentylatora.

Jak weźmiesz jakikolwiek zasilacz bez obciążenia i pomierzysz napięcia, to jest szansa, że dostaniesz nieprawidłowe wyniki (niezgodne z tym co podaje producent). Jest to spowodowane tym, że zasilacz nie jest prawidłowo obciążony - krótko mówiąc, nie pracuje w swoim "naturalnym środowisku". Zasilacz pracujący w komputerze rozładowuje się szybko, bo jest cały czas obciążony.

Sprawdź czy rezystory w zasilaczu mają prawidłowe wartości. Może się przypaliły i zwiększyły rezystancję, wtedy powinna pomóc ich wymiana.
Awatar użytkownika
Pixelx
Majsterkowicz
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2013, 14:19

Post autor: Pixelx » 16 maja 2014, 01:30

Ok. Mam pytanie jeszcze w sprawie diod Schottkiego (podwójnej) która umieszczona jest w zasilaczu. Jak ją sprawdzić multimetrem?

Wydaje mi się, że powinno się ją sprawdzać w kierunku przewodzenia, najpierw jedną a potem drugą. Kiedyś tak próbowałem i nie działało chyba. Pewnie popełniłem jakiś błąd.
Awatar użytkownika
djbuh
Majsterkowicz
Posty: 232
Rejestracja: 9 gru 2012, 19:45
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: djbuh » 16 maja 2014, 01:45

Na obudowie jest rysunek, z którego wynika co znajduje się na wyprowadzeniach. Czyli na zewnętrznych są anody, a na wewnętrznej wspólna katoda. Przed pomiarem należy wymontować element, w przeciwnym wypadku dostaniesz błędne wyniki pomiarów. Na multimetrze ustawiasz pomiar diod (złacz p-n, jak zwał tak zwał). Czerwoną sondę przykładasz do anody jednej z diod, czarną do wspólnej katody i odczytujesz wynik w mV, który oznacza spadek napięcia na złączu. To samo robisz dla drugiej diody. Powinieneś otrzymać spadki wynoszące około 0,2-0,4 V o ile dobrze pamiętam. W każdym razie na pewno mniej niż na typowej diodzie. Następnie przykładasz czarną sondę do anody, czerwoną do katody. Powinieneś otrzymać "1" na mierniku, czyli nieskończoność (ciekawostka: to nie jest "1" tylko "i", które oznacza nieskończoność - z ang. infinity). Jeśli jest inaczej, duodioda jest uszkodzona.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: