windows 7 i 10 a obrazy systemów

Nie działa Ci jakiś program, lub masz problemy z systemem? Pytaj śmiało!
ODPOWIEDZ
melman
Młodszy majsterkowicz
Posty: 26
Rejestracja: 18 lut 2013, 21:46

windows 7 i 10 a obrazy systemów

Post autor: melman » 19 lut 2016, 12:25

Witam

Zastanawiam się nad zainstalowaniem Windows 10 i możliwością późniejszego wrócenia do windows 7.
Można wrócić w ciągu 30 dni z 10 do 7. Ale ja chciałbym zrobić to w inny sposób, chciałbym mieć możliwość korzystania z obu systemów kiedy będę chciał.

Teraz mam windows 7 oraz zrobiony obraz systemu, dodatkowo fabrycznie jest na dysku recorevy partition z windows 7.
Chciałbym zainstalować windows 10 i zrobienia obrazu z systemu. Mając dwa takie obrazy z systemami mogę przywracać dowolny system?
Czy microsoft kontroluje przypisany klucz do komputera i łączy go z wersja windows? Czy ktoś próbował już takiego sposobu?

trolodk
Majsterkowicz
Posty: 71
Rejestracja: 1 sty 2015, 17:49

Re: windows 7 i 10 a obrazy systemów

Post autor: trolodk » 19 lut 2016, 23:29

Przypisywanie klucza reguluje licencja którą masz na system.
Stawianie i przywracanie systemu z obrazu to fajna sprawa, sam to robię, szczególnie jak zarządzasz większą ilością komputerów.
W czym problem - tworzysz obraz systemu na jakimś dysku zewnętrznym i w razie potrzeby nagrywasz go na dysk.
Tylko pamiętaj, żeby partycja na której będziesz żonglował systemami miała taką samą powierzchnię w przypadku obu systemów..
Awatar użytkownika
macin
Majsterkowicz
Posty: 190
Rejestracja: 1 lip 2012, 11:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: windows 7 i 10 a obrazy systemów

Post autor: macin » 20 lut 2016, 02:52

MrLewerence pisze: ...Z drugiej strony nie można zrobić downgradu z 10 na 7, licencja na to nie pozwala...
Na takie zabawy pozwala jedynie wersja "profesional", ale jednocześnie może być aktywna jedna kopia systemu.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: