Terminologia

Miejsce na luźne rozmowy o majsterkowaniu :)
ODPOWIEDZ
matiko122
Młodszy majsterkowicz
Posty: 21
Rejestracja: 3 cze 2013, 00:00

Terminologia

Post autor: matiko122 » 5 cze 2013, 22:21

Witam! Co byście powiedzieli na temat w którym zebralibyśmy troszkę terminologii? Mniej bądź bardziej zaawansowanej ale na pewno przydałoby się to osobom początkującym ale i nie tylko. Czasem bywa tak że osoba początkująca chce elementu o danej funkcji ale nie wie jak to ubrać w słowa a tym bardziej jak to googlować. Przykładowo: Tranzystory i główne informacje o nich(najlepiej tak by w jak najkrótszym tekście powiedzieć najważniejsze rzeczy na jego temat). Jako że sam dopiero zaczynam wolałbym nie próbować się wywodzić nt. czegoś na temat czego nie mam jeszcze za mocnego pojęcia zadam pytanie(Co myślę o ile nie będą się one powielać jest całkiem ok.). Czy istnieje element który działa podobnie do przełącznika lecz przełączony puszcza napięcie dalej z innego źródła(Czyli np. Arduino powiedzmy 230V nie bardzo samo przekaże więc co mi to umożliwi. Oczywiście z innego źródła lecz sterowane przez Arduino)?

Dave
Majsterkowicz
Posty: 69
Rejestracja: 26 kwie 2012, 17:59
Lokalizacja: Ełk

Re: Terminologia

Post autor: Dave » 5 cze 2013, 22:58

Mam wrażenie, że chodzi Ci o przekaźnik. Pod wyjście z Arduino podłączasz przekaźnik i podając napięcie z wyjścia Arduino zmieniasz stan. Było o tym trochę na stronie głównej Majsterkowa, poczytaj.
Awatar użytkownika
rafalzaq
Majsterkowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2 maja 2013, 23:57

Re: Terminologia

Post autor: rafalzaq » 5 cze 2013, 23:00

Prawdopodobnie szukasz przekaźnika.

http://elportal.pl/index.php?module=Con ... ay&ceid=60 Tutaj są artykuły dotyczące podstaw i nie tylko. Może i maja już trochę lat, ale podstawy się tak bardzo nie zmieniają (jeśli w ogóle).
Awatar użytkownika
Marhef
Złota rączka
Posty: 1246
Rejestracja: 18 lis 2011, 02:18

Re: Terminologia

Post autor: Marhef » 10 cze 2013, 23:06

Nie radzę podłączać bezpośrednio przekaźnika pod port arduino. Najlepiej przez tranzystor (był już ten problem poruszany na forum)
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: