Jakość kabelków połączeniowych do płytek stykowych

Miejsce na luźne rozmowy o majsterkowaniu :)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
djbuh
Majsterkowicz
Posty: 232
Rejestracja: 9 gru 2012, 19:45
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: djbuh » 26 lis 2013, 23:39

Witam,

planuję zakup takich oto kabelków: http://www.ebay.pl/itm/65Pcs-Male-to-Ma ... 4851c69837

Są to dokładnie te same kabelki co sprzedawane na Allegro czy w Nettigo i innych podobnych sklepach z Arduino. Z racji tego, że sporo osób tutaj korzysta z Arduino, wnioskuję, że osoby te miały styczność i nawet posiadają takie przewody.

Moje pytanie brzmi: jakiej jakości są te kabelki? Czy plastikowe czarne końcówki rozpadają się po jakimś czasie bądź zsuwają? Jak "dużo" miedzi jest w tych przewodach? Wyglądają mi one na takie jak w lampkach choinkowych, czyli kilka "włosków" miedzi i nic więcej. Czy raczej są one jak przewody sygnałowe (cieńsze przewody) zasilaczy ATX?

Chciałbym się dowiedzieć o nich jak najwięcej przed zakupem, gdyż nie chcę tracić czasu i pieniędzy jeśli to tylko tandeta. Wtedy wolę sobie zrobić takie samemu - porządne.

Awatar użytkownika
rafalzaq
Majsterkowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2 maja 2013, 23:57

Re: Jakość kabelków połączeniowych do płytek stykowych

Post autor: rafalzaq » 27 lis 2013, 00:13

Mam takie z ebaya (nie wiem czy nawet nie od tego sprzedawcy). Nie mam porównania z innymi, ale jakoś wg mnie jest wystarczająco dobra. Nie używam tego codziennie, ale jeszcze nic mi się nie rozpadło. Przewody są dość miękkie i nie powinny się łamać. Średnica ok 1 mm razem z izolacją (mierzone ekierką :P ). Trochę cieńsze od zasilaczowych (ale to chyba kwestia zasilacza). Niewiele grubsze i sztywniejsze są są żeńsko-żeńskie (lub żeńsko-męskie, który wyglądają jak te poprzednie z dołożonym goldpinem). Końcówki są okrągłe i cieńsze od goldpinów i dobrze siedzą w płytce stykowej. Nie mam teraz suwmiarki żeby zmierzyć, ale średnica tego wygląda na oko na 1/3 średnicy samego przewodu z izolacją.

Wg mnie warto wydać te kilka złotych na takie kabelki. Wcześniej miałem pociętą skrętkę i nie ma co porównywać. Oczywiście weź te najtańsze jakie są. I tak każdy ma to samo.
Awatar użytkownika
Maxik
Starszy majsterkowicz
Posty: 405
Rejestracja: 6 lip 2012, 18:27
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maxik » 27 lis 2013, 00:42

Kabelki, przynajmniej te dołączone do Arduino z Nettigo są średniej jakości, tj. zdarza się, że końcówki się zsuwają, w jednym lub dwóch urwał mi się drucik na jednym z końców. Mimo to, są bardzo wygodne i osobiście nie traciłbym czasu na produkcję tylko zamówił na eBayu, nawet jeśli jeden czy dwa odpadną to i tak żadna strata, przy takiej cenie nie ma się co rozczulać.
matty24
Młodszy majsterkowicz
Posty: 20
Rejestracja: 8 wrz 2012, 18:08

Post autor: matty24 » 27 lis 2013, 13:37

Ja posiadam takie w wersji ż-ż i uważam, że za taką cenę jakość jest dobra. W goldpinach siedzą stabilnie i jeszcze żaden sie nie uszkodzil. Co prawda nie używam ich codziennie, ale jakby były bardzo słabe to już by się coś urwało.

Sent from my PMP5870C using Tapatalk 4
Awatar użytkownika
djbuh
Majsterkowicz
Posty: 232
Rejestracja: 9 gru 2012, 19:45
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: djbuh » 27 lis 2013, 19:08

OK, dzięki za opinie. Ten pomysł z taśmami jest świetny, akurat mam ich cały worek :).
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: