USBasp programowanie atmega - dziwne zachowanie

ODPOWIEDZ
Kitsibas
Młodszy majsterkowicz
Posty: 17
Rejestracja: 29 paź 2012, 13:10

Post autor: Kitsibas » 27 sie 2013, 20:56

Mam dziwny i nietypowy problem z programowaniem atmeg. Teraz dopiero udało mi się do tego dojść.

Używam adruino ide, programatora usbasp oraz atgem328p.

Problem występuje losowo. Objawia się tym że mimo że sketch ładuje się bez żadnych błędów, wygląda że działa dobrze np miganie diody, to dioda po jednym załadowaniu sketcha świeci jasno, a po drugim załadowaniu (tego samego sketcha) świeci minimalnie... Tak jakby atmega 'wypluwała' różne napięcia... przez to układ gdy jest to niskie napięcie działa błędnie - np źle działa moduł RF.

Dzieje się tak na różnych atmegach. wygląda tak jakby losowo po załadowaniu sketcha atmega wchodziła w różne stany - nie wiem jak to nazwać...

Ma ktoś może jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
Jedrek
Majsterkowicz
Posty: 60
Rejestracja: 19 kwie 2013, 21:05

Re: USBasp programowanie atmega - dziwne zachowanie

Post autor: Jedrek » 27 sie 2013, 23:34

Arduino zasilane z USB, czy z zasilacza? Jeśli USB, to odłącz zbędne obciążenie.

Wysłane z mojej Xpirii Je Tapetą 4.
Kitsibas
Młodszy majsterkowicz
Posty: 17
Rejestracja: 29 paź 2012, 13:10

Post autor: Kitsibas » 28 sie 2013, 07:53

Nie ma tu arduino, są same atmegi. Zasilanie nie ma znaczenia zarówno na bateryjnym jak i z usb jest to samo.

Tu chodzi o samo uploadowanie sketcha. Jeśli wgra się sketch z tym 'błędem' (IDE nie zgłasza żadnego błędu) to niezależnie od podłączanego rodzaju zasilania atmega wypluwa niskie napięcie (słabo świeci dioda). Mogę odłączać - podłączać zasilanie i problem występuje dalej do puki nie wgram sketcha jeszcze raz (o ile się wgra tym razem dobrze albo do skutku).
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: