ATmega zaprogramowana dla oscylatora i kwarc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wefhy
Majsterkowicz
Posty: 100
Rejestracja: 26 sie 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź, Poland

Post autor: wefhy » 17 gru 2013, 19:03

Witam, mam pewne pytanie do osób znających się w tej kwestii: Co się stanie, jeśli dowolną ATmegę(głównie chodzi mi tu o 8, 168 i 328) zaprogramowaną do pracy z wewnętrznym oscylatorem podepnę do układu z kwarcem? Czy Wpłynie to na stabilność całego aukładu, czy uC będzie w stanie pracować nie zwracając uwagi na ww kwarc? Podobne pytanie przy programowaniu programatorem - jesli chcę zaprogramować ATmegę do pracy na wewnętrznym oscylatorze, a podczsa programowania będzie podpięty kwarc, czy wpłynie to w jakiś sposób na działanie?

Awatar użytkownika
Maxik
Starszy majsterkowicz
Posty: 405
Rejestracja: 6 lip 2012, 18:27
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ATmega zaprogramowana dla oscylatora i kwarc

Post autor: Maxik » 17 gru 2013, 20:41

Nie wiem jak z długofalowymi skutkami, ale z mojego doświadczenia wynika, że zwyczajnie zignoruje zewnętrzny kwarc. Na pewno normalnie się uruchomi, ciężko powiedzieć czy rezonator będzie miał jakiś większy wpływ na procek.
Awatar użytkownika
wefhy
Majsterkowicz
Posty: 100
Rejestracja: 26 sie 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź, Poland

Post autor: wefhy » 17 gru 2013, 21:38

Dzięki za odpowiedź. Długofalowe skutki raczej nie mają aż takiego znaczenia, bo nic nie będzie chodziło w ten sposób non stop, chcę po prostu zrobić podstawkę do programowania działającą jednocześnie jak prosty zamiennik arduino do testowania - żeby nie podłączać wszystkich malutkich kabelków za każdym razem, tylko wpiąć uC w gotową płytkę. I wychodzi przynajmniej na to, że nie muszę robić dodatkowej zworki na kwarcu.
Arturr300
Starszy majsterkowicz
Posty: 307
Rejestracja: 16 paź 2013, 17:24

Post autor: Arturr300 » 18 gru 2013, 07:58

Nie wiem, czy dobrze Cię zrozumiałem, ale ja widziałem kiedyś fajny sposób i użyłem go na swojej płytce (zamiennik Arduino).
Chodzi o wpięcie kwarca do gniazda goldpin. Nie trzeba lutować, można bez problemu wkładać oraz wyciągać.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: