Pomoc z zaprogramowaniem

ODPOWIEDZ
Lord_Taxon
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2014, 21:32

Pomoc z zaprogramowaniem

Post autor: Lord_Taxon » 27 sty 2014, 21:47

Witajcie!

Otóż, zainteresowałem się niedawno analogową ciemnią fotograficzną, Przy robieniu powiększeń, potrzebny jest mi zegar, odliczający czas (włączający i wyłączający powiększalnik w odpowiednim czasie).

Powstał w mojej głowie projekt takiego zegara, zrealizowany na mikrokontrolerze Attiny 2313. Chciałbym, żeby:
-konstrukcja zawierała wyświetlacz (podający: ilość sekund do odliczenia i po naciśnięciu przycisku START, żeby na wyświetlaczu pojawiało się odliczanie)
-3 przyciski (+0.5 sek. -0.5 sek. START)

Zaplanowałem, żeby urządzenie sterowało 2 przekaźnikami: przekaźnik 1 ma być WŁĄCZONY, w czasie, gdy przekaźnik 2 będzie WYŁĄCZONY. I odwrotnie. Przekaźnik 2 będzie włączany tylko na czas wybrany przez użytkownika.

Mam nadzieję, że rozumiecie. I w tym miejscu pojawia się właśnie problem. Nie potrafię programować. Ani w Bascomie, ani w C. Dla mnie jest to czarna magia, szczególnie, gdy przychodzi pora na pisanie obsługi wyświetlacza. Proszę więc jakąś dobrą duszę o możliwą pomoc w zrealizowaniu mojego projektu. Jedynym językiem programowania, jaki znam i władam niem płynnie, to Basic na ZX Spectrum, który mimo opinii wielu użytkowników, nie jest prawie identyczny, jak Bascom. Zatem, bardzo proszę o pomoc w napisaniu tego kodu. Jedyna alternatywa, jaką jeszcze mam, to urządzenie zbudowane w oparciu o układy scalone TTL. To potrafię zrobić, ale nie chcę tworzyć wielkiego zegara, tylko jakiś mały, zgrabny układ.

Sam zajmę się doborem odpowiednich przekaźników, proszę głównie o pomoc (przykłady) kodów, mniej więcej przynajmniej, spełniających moje kryteria.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Maxik
Starszy majsterkowicz
Posty: 405
Rejestracja: 6 lip 2012, 18:27
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Pomoc z zaprogramowaniem

Post autor: Maxik » 27 sty 2014, 23:29

Tu masz w zasadzie gotowca z płytką, programem i wszystkim co potrzebne: http://mirley.firlej.org/timer_fotograficzny
Awatar użytkownika
cube
Złota rączka
Posty: 834
Rejestracja: 2 gru 2012, 17:02

Re: Pomoc z zaprogramowaniem

Post autor: cube » 28 sty 2014, 00:12

Jakie prądy i napięcie przewidujesz na przekaźniku? Co ma być do nich podłączone? Bo może starczy jeden przekaźnik z dwoma obwodami i trzema stykami na obwód; normalnie-otwarty i normalnie-zamknięty.
Lord_Taxon
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2014, 21:32

Re: Pomoc z zaprogramowaniem

Post autor: Lord_Taxon » 28 sty 2014, 11:40

Cube - do przekaźnika 1 ma być podłączona lampa z żarówką Ledową, czerwoną, a do przekaźnika żarówka 100 Watowa (od powiększalnika). Myślałem o przekaźniku HFD41. Sprawdzi się?
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: