W5200 ethernet shield

ODPOWIEDZ
ronnie91
Młodszy majsterkowicz
Posty: 9
Rejestracja: 9 lut 2016, 13:25

W5200 ethernet shield

Post autor: ronnie91 » 9 lut 2016, 13:37

Cześć,
Robie ethernet na stm32. Zrobiłem już TCP server i wszystko działa. Moduł jako server, komputer jako client. Na terminalu odbieram dane wysyłane przez moduł.
Teraz chce zrobić clienta na module a serverem będzie komputer. Korzystam z bibliotek w5200. W application note jest napisane, że tcp loopback client różni się od tcp loopback server jedynie tym ,że w sock_init zamiast funkcji listen (s) jest connect i to zmieniłem. Dopisałem także destination ip oraz port. Zastanawiam się takze nad destination mac komputera czy nie trzeba podać. Niestety to nie działa. Włączam na terminalu listen, wpisuje ten sam numer portu co wpisalem w destination port w rejestr i nie działa. Problem jest to, że w ogóle nie nawiązuje połączenia z serverem (czyli komputerem), status nie przechodzi w sock_established. Gdzie może być problem skoro tcp serve działa? Siedze nad tym już długi czas i nie moge znaleźć problemu. Pomóżcie!!!

ronnie91
Młodszy majsterkowicz
Posty: 9
Rejestracja: 9 lut 2016, 13:25

Re: W5200 ethernet shield

Post autor: ronnie91 » 17 lut 2016, 10:05

Dobra już działa. Natomiast mam inny problem. Jak łącze się z terminalem po raz pierwszy po przesłaniu programu do mikrokontrolera, to zawsze się łączy, mogę przesyłać dane. Jak teraz wyłączę terminal i ponownie w łącze w przeciągu kilku sekund to też działa, ale jak poczekam kilka minut to nie chce się połączyć. Od razu po przesłaniu programu się łączy, a jak poczekaj kilka minut to nie chce. Jakieś pomysły co to może być?
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: