Twarda woda - kamień, osady, duże rachunki za ogrzewanie

ODPOWIEDZ
Dziumdzia
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 1 kwie 2015, 12:36

Post autor: Dziumdzia » 27 sty 2017, 12:25

Czołem. Jak w temacie. Mam problem z twardą wodą w domu. To woda ze studni głębinowej. Na szczęście nie ma żelaza, manganu czy bakterii ale twardość jest na tyle wysoka że mi przeszkadza. Próbowałam się ratować dzbankami filtracyjnymi ale doszłam do wniosku że to na dłuższą metę się nie sprawdza. Zresztą chciałabym mieć w każdym punkcie poboru wody bardziej miękką wodę żeby się już nie martwić. Budżet powiedzmy tak 2500 - 3000 PLN. Jakby ktoś mógł mi doradzić to byłoby świetnie. Dzięki i pozdrawiam.

stiven
Złota rączka
Posty: 1644
Rejestracja: 13 maja 2014, 08:47
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Twarda woda - kamień, osady, duże rachunki za ogrzewanie

Post autor: stiven » 27 sty 2017, 13:16

A jest bezpiecznie pić tą wodę nieprzegotowaną? Jeśli tak, to ja bym się cieszył, że mam darmową wodę mineralną. Bo tak to tylko twarda woda przeszkadza w tym, że trzeba więcej proszku używać do prania i więcej kamienia osadzi się w czajniku. Ja piję wodę z kranu już długo. Na początku przeszkadzał mi posmak chloru, ale bardzo szybko się przyzwyczaiłem i już go nie czuję. Może też potrzebujesz trochę czasu, żeby się przestawić na taką wodę, zdrowsza jest niż miękka.
crobe
Majsterkowicz
Posty: 114
Rejestracja: 14 gru 2015, 17:56
Lokalizacja: Brzozów
Kontakt:

Post autor: crobe » 27 sty 2017, 16:09

Filtr RO i zero kamienia.
Dziumdzia
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 1 kwie 2015, 12:36

Post autor: Dziumdzia » 30 sty 2017, 13:48

Dzięki za odpowiedzi niby racja że twarda woda to minerały i w ogóle. No ale nam to przeszkadza. Nie tylko mnie ale również mężowi, dzieci nic nie mówią bo co je kamień w czajniku interesuje czy osad na kabinie prysznicowej. RO jest ok ale on ma tę wadę że uzdatni wodę tylko do picia a nie w całym domu. A ja tak jak pisałam ostatnio chciałabym na cały dom. Ostatnio szukałam trochę w necie i wydaje się że najlepsze zmiękczacze ma marka Ecoperla. Żeby nie być gołosłowną SPAM. Ktoś ma to u siebie. Ewentualnie o co zapytać sprzedawców z ważniejszych dla mnie rzeczy. Pewnie o gwarancję, koszty ekploatacji, coś jeszcze??
Wafer
Młodszy majsterkowicz
Posty: 7
Rejestracja: 1 mar 2016, 13:22

Post autor: Wafer » 27 lut 2017, 22:19

Nie poradzę Ci pewnie w sprawie zmiękczenia wody, bo sam do końca nie wiem na czym polega różnica, ale dodam że mam taką samą instalację z własnej studni i denerwuje nas kamień w czajniku, dzbanku czy pod prysznice, na zasileniu domu założyliśmy filtr dwuetapowy taki z Castoramy, z dużymi przyłączami, chyba 1" albo i więcej. Pierwszy filtr to taka gęsta siatka, drugi to jakiś 'sznurkowy', całe zestaw filtrów kosztował chyba coś koło 300zł, a wkłady są po 20-50zł zależy który, wymienia się raz na parę miesięcy jak zmieni kolor na pomarańczowy, a problem z kamieniem w czajniku znikł.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: