Arduino UNO regulator napięcia

Masz problem, z którym nie możesz sobie poradzić? Pisz śmiało!
ODPOWIEDZ
bls
Młodszy majsterkowicz

Arduino UNO regulator napięcia

Post autor: bls » 2 wrz 2018, 22:05

Witam,
Na wstępie zaznaczę, że w tematyce elektroniki jestem początkujący.
Zaczynam swoją przygodę zarówno z elektroniką jak i samym arduino. Zakupiłem arduino UNO (jeden z dostępnych klonów). Czy regulator napięcia ma prawo osiągać na tyle wysoką temperaturę że nie idzie go dotknąć ? Do momentu gdy arduino zasilane jest przez USB wszystko jest dobrze, ale jeżeli tylko zasilę go zasilaczem np 9V bądź 12 to wbudowany w płytkę regulator osiąga w krótkim czasie taką temperaturę że idzie się poparzyć. Sprawdzałem i producent twierdzi, że posiadaną przeze mnie płytkę można zasilać od 7 do 12V więc nie wiem gdzie jest problem ? Myślicie, że zastosowany jest słabej jakości regulator i dlatego tak się dzieje ?

Pozdrawiam serdecznie

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

Awatar użytkownika
Marhef
Złota rączka

Re: Arduino UNO regulator napięcia

Post autor: Marhef » 2 wrz 2018, 23:42

A co podłączyłeś do tego arduino? Masz możliwość zmierzyć prąd, jaki jest pobierany z zasilacza?

A odpowiadając na szybko na Twoje pytanie: jeżeli nic nie podłączyłeś do arduino i regulator tak mocno się grzeje, to to nie jest normalne.
bls
Młodszy majsterkowicz

Post autor: bls » 4 wrz 2018, 22:18

Arduino ma sterować takim zestawem : Silnik krokowy z przekładnią 28BYJ-48 5V/ 0.1A/ 0,03Nm ze sterownikiem ULN2003. Może pytanie typowo od laika ale w jaki sposób można zmierzyć prąd pobierany z zasilacza ?
gavron
Młodszy majsterkowicz

Post autor: gavron » 5 wrz 2018, 07:38

Miernikiem uniwersalnym np ..

Wysłane z mojego Neffos Y5s przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Marhef
Złota rączka

Post autor: Marhef » 5 wrz 2018, 08:20