Raspberry Pi & VOD

Ogólne rozmowy na temat Raspberry Pi.
ODPOWIEDZ
espidercompl
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 9 cze 2016, 09:15
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Raspberry Pi & VOD

Post autor: espidercompl » 9 cze 2016, 09:22

Cześć, czy próbował ktoś używać Raspberry Pi wyłącznie do oglądania kanałów VOD takich jak Netflix, IPLA, Onet VOD i Player? Jestem ciekaw, czy da się bezproblemowo oglądać filmy w Full HD. Stoję przed zakupem tego urządzenia i wykorzystania go wyłącznie do takich celów.

Awatar użytkownika
poliakustyczny
Młodszy majsterkowicz
Posty: 29
Rejestracja: 9 gru 2015, 09:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Raspberry Pi & VOD

Post autor: poliakustyczny » 9 cze 2016, 12:06

Zainstaluj dowolną dystrybucję z KODI (np. OSMC albo Openelec) i doinstaluj polskie wtyczki, tj. sd-xbmc i mr.know.

Większość ww. VOD bez problemu odtworzysz.
Awatar użytkownika
ethanak
Złota rączka
Posty: 767
Rejestracja: 21 lis 2015, 14:41
Kontakt:

Re: Raspberry Pi & VOD

Post autor: ethanak » 11 cze 2016, 11:51

Zacznijmy od tego, że Kodi ani na RPi, ani na Bananie nie odtworzy materiałów płatnych w IPLA z uwagi na zabezpieczenie DRM, więc wszelkie dywagacje na temat wyższości jednego nad drugim można OKDR (jako że żaden z nich się nie nadaje).
Nie próbowałem innych płatnych.
Awatar użytkownika
ethanak
Złota rączka
Posty: 767
Rejestracja: 21 lis 2015, 14:41
Kontakt:

Re: Raspberry Pi & VOD

Post autor: ethanak » 11 cze 2016, 14:59

1) Kolega pytał o przydatność RPi wyłącznie do oglądania serwisów VOD (m.in. IPLA).
2) Stwierdziłem, że z uwagi na zabezpieczenia DRM do w/wym. celów RPi jest nieprzydatny (nie spełnia warunku możliwości oglądania IPLA).
3) Jeśli chodzi o DRM, objaśnienia są zbyt obszerne, odsyłam do Wikipedii (URL kolega uprzejmie znajdzie i przekaże potomnym, jako że mam za mało postów aby zamieścić link do wikipedii). Powiem jedynie, że odtwarzanie materiałów objętych DRM nie jest możliwe bez złamania szyfru (tak jak w przypadku DVD).
Awatar użytkownika
ethanak
Złota rączka
Posty: 767
Rejestracja: 21 lis 2015, 14:41
Kontakt:

Re: Raspberry Pi & VOD

Post autor: ethanak » 11 cze 2016, 16:10

Kolego, pokaż mi aplikację do oglądania tej nieszczęsnej IPLI (pomijając istniejącą wtyczkę, która potrafi odtwarzać jedynie bezpłatne materiały), a po wszystkich odpustach będę kolegę wychwalał bo to jedyna rzecz której mi naprawdę brakuje.

Co do instalacji Androida na <tu wstaw dowolny owoc> Pi - nie lepiej kupić po prostu TV Boksa z Androidem?

Co do nadużyć prawa i ich tępienia na majsterkowie... pozwól, że zacytuję jeden z ostatnich artykułów z pierwszej strony:
Co do legalności: nie jest to legalne, aczkolwiek za takie majsterkowanie nikt nie będzie nas ścigać.
espidercompl
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 9 cze 2016, 09:15
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Raspberry Pi & VOD

Post autor: espidercompl » 16 cze 2016, 11:01

Dzięki za odpowiedź, postanowiłem kupić RPi i zobaczymy jak to będzie. Pewnie zainstaluje Androida.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: