Palnik multiolejowy.

Pochwal się, co ostatnio zmajstrowałeś.
ODPOWIEDZ
sztapl
Majsterkowicz
Posty: 117
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:01
Lokalizacja: Limerick

Palnik multiolejowy.

Post autor: sztapl » 21 gru 2014, 16:43

Zajmuje się konstruowaniem palników multiolejowych . Sam wykonałem już 2 palniki które działają. Spalają każdy rodzaj olejów. Ale jak to bywa mam różne problemy z nimi. Na początek mam pytanie czy ktoś na tym forum interesuje się tym tematem. Moglibyśmy podzielić się doświadczeniami a tym samym usprawnić nasze palniki. Post oznaczam jako Rozgrzebany bo mimo że palniki pracują i to nawet sprawnie to ciągle szukam jak udoskonalić moje konstrukcje.

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!


kazzik87
Starszy majsterkowicz
Posty: 440
Rejestracja: 14 lip 2014, 21:54
Lokalizacja: Lublin

Re: Palnik multiolejowy.

Post autor: kazzik87 » 21 gru 2014, 19:17

Fajnie by było gdyby kolega pochwalił się dokonaniami :-)
Sam jestem ciekaw jak taki palnik działa.
---
Jeżeli pomogłem to kliknij "Pomógł".
sztapl
Majsterkowicz
Posty: 117
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:01
Lokalizacja: Limerick

Re: Palnik multiolejowy.

Post autor: sztapl » 21 gru 2014, 22:00

Opis jak to działa zajął by bardzo dużo. Ale w skrócie założenie jest takie żeby urządzenie przede wszystkim było bezpieczne w użytkowaniu. Druga kwestia to pełna automatyka. Nie intersuje mnie urządzenia typu kapaczka tylko urządzenie które w użytkowaniu jest identyczne jak palnik na olej opałowy. Więc przede wszystkim bezpieczeństwo i wygoda. Ja przerobiłem palnik na olej opałowy "Korting" . W zasadzie to z oryginalnego palnika to została skorupa i wentylator. W palnikach na olej opałowy paliwo jest dostarczane do dyszy pod wysokim ciśnieniem, dysza posiada mega mały otworek i rozpyla olej w komorze spalania i iskra dokonuje zapłonu. Jeśli zasilimy taki palnik na przykład zużytym olejem silnikowym to dysza tego nie rozpyli (za duża gęstość) a poza tym opiłki zapchają dysze bardzo szybko. Więc wnioski nasuwają się same: jak zmiejszyć gęstość oleju i zwiększyć średnice dyszy. W wielkim skrucie gęstość zmniejszymy podgrzewając olej i stosujemy dysze multiolejewe (u mnie średnica dyszy 0.7 mm). Taka dysza nie jest zasilana przez pompę wysokiego ciśnienia tak jak w palniku na olej opałowy tylko zasysa paliwo ze zbiorniczka z podgrzanym olejem. Do drążka dyszy doprowadzone jest sprężone powietrze i ustawione odpowiednie ciśnienie. Podczas zasysania sprężone powietrze miesza się z olejem i jest rozpylane w komorze spalania. To tak w wielkim skrócie. Oczywiście jest wiele innych kwestii które trzeba wziąć pod uwagę. Tak naprawdę nie wiem co was interesuje dokładniej.
W miarę moich możliwości odpowiem na zadane pytania. Niestety nie moge wstawiać linków ale mogę wysłać na pm i ktoś inny niech go wstawi.
nopekczopeq
Młodszy majsterkowicz
Posty: 1
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:50

Re: Palnik multiolejowy.

Post autor: nopekczopeq » 22 gru 2014, 08:52

no no kozacko :) zdjęcia! :)
sztapl
Majsterkowicz
Posty: 117
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:01
Lokalizacja: Limerick

Re: Palnik multiolejowy.

Post autor: sztapl » 22 gru 2014, 13:01

Jak zamieścić link? wrzuciłbym link do filmiku jak działa mój palnik ale jest blokada.
kazzik87
Starszy majsterkowicz
Posty: 440
Rejestracja: 14 lip 2014, 21:54
Lokalizacja: Lublin

Re: Palnik multiolejowy.

Post autor: kazzik87 » 22 gru 2014, 15:51

[ youtube ] link filmu :-) [ /youtube ]
Albo podeślij na priv to wstawię.

Link do filmu kolegi sztapl - link
Film:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bnzbWrh ... e=youtu.be[/youtube]
---
Jeżeli pomogłem to kliknij "Pomógł".
sztapl
Majsterkowicz
Posty: 117
Rejestracja: 21 gru 2014, 16:01
Lokalizacja: Limerick

Re: Palnik multiolejowy.

Post autor: sztapl » 23 gru 2014, 20:00

Co z tym można zrobić to chyba każdy kto ma własne ogrzewanie powinien wiedzieć... Wystarczy mieć dostęp do jakiegokolwiek oleju.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: