Przyczepka do skutera,quada wersja druga

Pochwal się, co ostatnio zmajstrowałeś.
ODPOWIEDZ
kkarol
Młodszy majsterkowicz
Posty: 16
Rejestracja: 28 lip 2016, 00:28

Przyczepka do skutera,quada wersja druga

Post autor: kkarol » 30 sie 2016, 21:54

Witam. Cóż pisać ? Rama jak widać wykonana z perforowanych kątowników .Dolna z solidniejszych 25x30 jak pamiętam,górna część z lżejszych 20x20 (lub 15x15) . Boki z aluminiowej blachy o grubości 1mm .Dyszel z rury grubościennej ocynkowanej.Błotniki z blach ,boków od komputerowej obudowy , Lampy pochodzą z poloneza truck. Brakuje jeszcze podświetlenia tablicy rejestracyjnej.Koła oraz osie pochodzą z innego wózka,też przyczepki tylko że mniejszej .Koła mają rozmiar 10",łożyskowane podwójnie ,czyli na jedno koło przypadają dwa łożyska w piaście.Koła są pompowane . Wymiary w przybliżeniu ;szer z kołami to około 90cm,szerokość miedzy burtami około 49cm ,wysokość boku to 50cm,długość około 1m, (bez dyszla) ,wysokość od ziemi około 22cm. Puki co lampy są na zaciskach,tak tylko do zdjęcia. Elektryka to godzinka dłubania.
Koszt? =0 ,nie licząc prądu do narzędzi,reszta wszytko walało się po warsztacie . Daty na zdjęciach nie są aktualne, jakoś nie chce mi się tego przestawiać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!


kkarol
Młodszy majsterkowicz
Posty: 16
Rejestracja: 28 lip 2016, 00:28

Re: Przyczepka do skutera,quada wersja druga

Post autor: kkarol » 31 sie 2016, 13:27

Chwila momęt,będzie zdjęcie,wymiary,rysunek zaczepu jaki montuje w skuterze. Ale co ma przyczepka, jej budowa, czy zaczep ,z robieniem przyczepki,wózka do roweru ? Jeśli chodzi o zapinanie z rowerem to jest to o wiele prostsze niż do skutera,i jest więcej możliwości, w przypadku skutera czy quada,aż tak zaszaleć nie można.
kkarol
Młodszy majsterkowicz
Posty: 16
Rejestracja: 28 lip 2016, 00:28

Re: Przyczepka do skutera,quada wersja druga

Post autor: kkarol » 1 wrz 2016, 10:09

Witam.Więc tak. To jak chcesz zpiąć rower z przyczepką zależy od twojego pomysłu.
Z wiekszością rowerów nie ma problemów z tym jak zapiąć przyczepkę.
Sposoby jakie mi przychodzą do głowy, to.
1.zaczep pod siodełko,czyli kawałek kątownika ,zamocowany za pomocą cybantu do rury siodełka.
2.zaczep boczny przykręcany do osi koła,ale to wiąże się z wyginaniem dyszla przyczepki w pół kole.
3.zaczep za kołem tylnym,mocowany na dwie strony osi koła,i częściowo do ramy.
4.zaczep kulowy ,podobny jak w autach,też może być mocowany do rury siodełka.

Po za tym pozostają jeszcze inne sposoby zapinania,nie koniecznie bezpieczne,których nie polecam.

https://www.google.pl/search?q=zaczep+d ... UQ_AUIBigB

https://www.google.pl/search?q=bike+tra ... 8Q_AUIBigB

Będe miał chwile,zrobię zdjęcia zaczepu do skutera,razem z wymiarami.
kkarol
Młodszy majsterkowicz
Posty: 16
Rejestracja: 28 lip 2016, 00:28

Re: Przyczepka do skutera,quada wersja druga

Post autor: kkarol » 10 wrz 2016, 01:25

Witam. Poniżej zamieszczam zdjęcia zaczepu,czy elementu ,do jakiego będzie zapinana przyczepka. Nie jest to żaden inżynieryjny wymysł, Lecz zwykła koncepcja na podstawie oględzin wzrokowych silnika. Zdjęcia pokazują montaż na silniku 139qmb ,dla długości przekładni 43cm (pasek 729),oraz z hamulcem tarczowym koło 12". Zbytnio nie ma co opisywać .Zwykły płaskownik,wygięty w literę (U),z jedną stroną dłuższą. Dla tego że samo mocowanie za uszy amortyzatorów, powodowały opadanie ,a musi trzymać się równo i sztywno.Więc jak widać na zdjęciach, w miejscach gdzie montowane są amortyzatory ,otwory w płaskowniku są symetryczne ,jeden na przeciw drugiego.Ale na dłuższej jego części też jest otwór,przez niego idzie śruba mocowania wahacza . Fabrycznie śruby jakie są zastosowane są za krótkie , więc trzeba zastosować dłuższe , o twardości 8,8.

Zdjęcie które pokazuje przełączniki, nie jest przypadkowe. W związku z tym że w mojej przyczepce są lampy które posiadają oświetlenie wsteczne, oraz przeciwmgielne ,tak więc ono też świeci. Nie jest ono wymagane w przyczepkach dla jednośladów, ale że jest w lampach, wiec świecić może. Przełączniki ,to nic innego jak jakiś starszy model zespołu przełączników do sterowania lpg . W oryginale lewy przełącznik był czerwony i zwierny-chwilowy,jego zastąpiłem tradycyjnym, ten nie jest jeszcze wykorzystany, lecz prawy przełącznik z dwiema pozycjami ( I-O-II ) ten służy do włączania światła wstecznego, lub przeciwmgielnego. Przełączniki nie są obciążone, bowiem sterują przekaźnikami, a one wówczas włączają odpowiednie lampy. Zrobione jest w taki sposób też celowo, dla tego że w przypadku motoroweru,jesteśmy mocno ograniczeni wydajnością prądnicy, czy akumulatora, a dodatkowe dwie żarówki, to dodatkowo 42W. W gnieździe zasilania przyczepy (7 pin), wykorzystałem pin (5) dla światła cofania. Reszta bez większych zmian, nie wliczając tego że tu nie będzie strony lewej, czy prawej dla postojowego światła.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: