Włącznik do wiertarki

Masz typowo elektryczny problem? To jest dobre miejsce, żeby poszukać pomocy.
ODPOWIEDZ
Adam0506
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 2 wrz 2017, 18:53

Włącznik do wiertarki

Post autor: Adam0506 » 2 wrz 2017, 19:48

Witam wszystkich majsterkowiczów !. Mam problem z wiertarką a mianowicie z włącznikiem który służy też jako regulator obrotów i zmiana kierunku lewo/prawo . Po podłączeniu jej do prądu sama się kręci na wolnych obrotach mimo ,że nie naciskam przycisku , gdy nacisnę go obroty stopniowo się zwiększają . Przycisk jakby cały czas zwierał obwód więc postanowiłem go odłączyć i zakupić taki sam. Tutaj też pojawił się problem bo pod symbolem który jest na tym przycisku (FA2-4/1BEK) 4(4)A 250V~ 5E4 ) są co prawda przyciski , ale mają trochę inne schematy oraz trochę inne "wejścia na przewody" (jest ich więcej) . Moje pytanie więc brzmi tak : Czy taki przełącznik (jak w załączniku ) też będzie dało się podłączyć do tej wiertarki ?
Pod włącznik był podłączony kondensator ze zdjęcia

Wiertarka : Topex 50G502 500W ( może i szmelc , ale mi wystarcza no i mam do niej sentyment :D ) . Z góry dziękuje za odpowiedzi.

ExpertGrupyTopex
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 15 lip 2015, 00:25

Re: Włącznik do wiertarki

Post autor: ExpertGrupyTopex » 5 wrz 2017, 15:06

Cześć Adam,

Jako pracownik Grupy Topex chętnie doradzę w sprawie tego Twojego „szmelcu” ;) (swoją drogą chyba nie zasługuje na takie miano, skoro sprawuje się dobrze przez tyle lat, nie uważasz?:) )
Może nie warto szukać zamiennika tylko po oznaczeniach parametrów, bo ze zdjęć widać kilka drobnych różnic w porównaniu do oryginalnej części.
Proponuję więc zakup oryginalnego wyłącznika do odpowiednika wiertarki Topex 50G502 czyli do obecnej wiertarki VERTO 50G502, który będzie miał identyczne wyprowadzenia jak ten z żółtym przyciskiem. Producent nadal oferuje części zamienne do większości nawet starszych urządzeń.
Oryginalny wyłącznik znajdziesz tutaj:
http://gtxservice.pl/wlacznik-szt-verto-k-50g502-1.html

Mam nadzieję, że pomogłem.

Pozdrawiam,
Tomek
Adam0506
Młodszy majsterkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 2 wrz 2017, 18:53

Re: Włącznik do wiertarki

Post autor: Adam0506 » 5 wrz 2017, 17:37

Dziękuje za odpowiedź postaram się wkrótce zamówić taki włącznik . Powiedziałem "szmelc" bo może w porównaniu do dzisiejszych zielonych lub niebieskich elektronarzędzi na "B" to może trochę przeżytek . Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ

Strony partnerskie: