Wokół patentowania, a może tak - bez?

Luźne rozmowy o wszystkim i o niczym :)
Zablokowany
Renes
Młodszy majsterkowicz
Posty: 1
Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:30

Wokół patentowania, a może tak - bez?

Post autor: Renes » 5 lis 2016, 23:30

Jako, że to mój pierwszy post - witam serdecznie! Nim przejdę do sedna tematu, chciałbym nakreślić, że obmyślam na polu amatorskim różne narzędzia, jakieś prostsze urządzenia mechaniczne, ogółem - nie jakaś wyższa szkoła jazdy, niemniej są to już konkretne projekty. I teraz w czym rzecz: ponieważ nie stać mnie na coś takiego jak patent, nawet polski (taki ze mnie już marzyciel i wizjoner z pustymi kieszeniami), a chciałbym coś zostawić po sobie ludziom, innymi słowy - nie zabierać tych prac do grobu, podjąłem decyzję, że opublikuję swe skromne projekty na założonym do tego celu swoim blogu. Nie wybieram się może jeszcze na tamten świat, ale towarzyszy mi przekonanie (w/g lekarzy to mocne urojenie), przekonanie o nieuchronnym wybuchu wojny, a chciałbym zdążyć ze zrobieniem w życiu tego, czego nie uczynienia najbardziej się w nim obawiam. Pomyślałem, że przed tym krokiem jeszcze skonsultuję się z Wami Majsterkowiczami, co o tym myślicie i czy mogą mnie spotkać z tego powodu jakieś niemiłe konsekwencje?

Poniżej prezentuję swoje przykładowe rysunki - wizji narzędzia, w całości i w rozłożeniu na części (z małą zmianą konstrukcyjną), rysunki które już rozpowszechniłem po internecie jako próbkę, prezentację swoich skromnych poczynań. Nad opublikowaniem następnych się zastanawiam.

Ds3s
Majsterkowicz
Posty: 78
Rejestracja: 13 sty 2016, 13:12

Re: Wokół patentowania, a może tak - bez?

Post autor: Ds3s » 6 lis 2016, 11:03

A może warto byłoby zainteresować się portalami typu polakpotrafil.pl?
Pokazać swój pomysł, a najlepiej już jedno takie narzędzie zrobić i je zaprezentować.
Posiadając bloga na pewno po jakimś czasie dostaniesz różne propozycję, choćby wykonania takiego narzędzia. Wiem to po swoim blogu ;)
zgoda
Majsterkowicz
Posty: 60
Rejestracja: 23 cze 2016, 09:58

Post autor: zgoda » 7 lis 2016, 09:39

Są tzw. "wolne licencje". Nie chronią one przed pozwami, ale potwierdzają twoje prawa autorskie i w przypadku ich naruszenia dają narzędzia prawne do dochodzenia swojej racji. Ale jeżeli chcesz na tych projektach zarabiać, to bez patentu się nie obejdzie, i to nie tylko w Polsce, ale na każdym rynku gdzie obiekt masz zamiar sprzedawać - oraz dodatkowo w Chinach. Będzie cię to kosztować.

Skontaktuj się z prawnikiem aby potwierdzić szczegóły.
kropot
Młodszy majsterkowicz
Posty: 5
Rejestracja: 8 lis 2016, 15:40

Post autor: kropot » 8 lis 2016, 15:48

Lepiej zdecyduj się na patent - to wcale nie jest aż tak drogie, o ile tylko wybierzesz jakiś kluczowy projekt, na którym rzeczywiście spodziewasz się zarobić.
Zablokowany

Strony partnerskie: