Lusterko z dysku twardego

Lusterko z dysku twardego

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

Hej! Dzisiaj chciałbym wam pokazać jak wykorzystałem drewno i dysk twardy. Odbija ono wszystko jak zwykłe lustro ale takie cuś to lepszy bajer niż jakieś lustro z marketu :). Niestety nie mogłem wymyślić co zrobić z dziurą w środku „talerza” więc jest to trochę kłopotliwe ale można do tego przywyknąć.

 MATERIAŁY

Potrzebne materiały:

  • „talerz” z dysku twardego
  • najładniejsza deska jaką znajdziemy
  • zacisk którym jest skręcony „talerz” z silnikiem
  • krótkie wkręty
  • impregnat lub bejca do drewna

Potrzebne narzędzia

  • wyrzynarka
  • wkrętarka
  • tarnik
  • papier ścierny
  • płótno ścierne
  • dłuto

DO ROBOTY!

Zaczniemy od narysowania wzoru na desce i wycięcia go. najpierw wyznaczamy środek w dziurze „talerza” cyrklem. Teraz obrysowujemy krążek. robimy sobie ze cztery centymetry odstępu od odrysu krążka i robimy kolejne koło. Potem dorysowujemy rączkę.

IMG_20141004_150121

Teraz wycinamy dokładnie wyrzynarką nasz szablon.

IMG_20141004_153453

Jak widać mamy tutaj wiele kantów i nie równości więc użyjemy do tego tarnika, płótna ściernego i papieru ściernego.

Po wycieraniu i tarci wygląda to tak:

IMG_20141004_161108

IMG_20141004_161128

kiedy już wyrównaliśmy formę musimy zrobić wgłębienie na „talerz”. bierzemy w rękę dłuto i wydłubujemy około 2 mm. drewna z wyznaczonej strefy.

IMG_20141004_164332

Pamiętajcie aby być ostrożnym i cierpliwym przy rzeźbieniu ponieważ można sobie zrobić krzywdę dłutem jak i złością :) Następnie nałożymy pierwszą warstwę bejcy:

IMG_20141005_090652

Po nałożeniu pierwszej warstwy odczekujemy czas wskazany przez producenta. Po upływie czasu nakładamy warstwę numer dwa. Znowu odczekamy. Schnięcie drugiej warstwy bejcy:

IMG_20141005_090753

Po wyschnięciu:

IMG_20141006_145904

W ostatnim i chyba najprostszym kroku pozostało nam już tylko przykręcenie krążka. bierzemy nasz element którym „talerz” dysku jest skręcony z silnikiem. Wkręty z zaokrąglonym łebkiem będzie trudniej wkręcić: bierzemy w rękę jakieś spore wiertło i zdzieramy odrobinę metalu z sześciu (lub czterech) dziur. „Talerz” przykręcamy i przecieramy go szmatką. Efekt powinien być następujący:

IMG_20141006_151431

Wszystkim dziękuję za przeczytanie tego artykułu :))) Mam nadzieję ,że was nie zanudziłem. Jeśli popełniłem jakiś błąd lub mógłbym pewną rzecz zrobić lepiej lub łatwiej to napiszcie w komentarzach:)))

PS. Pytanie do administratora (lub do innych jeśli wiecie) czy można wystawić dwa posty konkursowe lub więcej? (odpowiedzi również w komentarzach)

Ocena: 0/5 (głosów: 0)

Podobne posty

Odpowiedz

anuluj

Lusterko z dysku twardego

Masz uwagi?