Niskobudżetowa platforma mobilna zdalnie sterowana IR.

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

PicsArt_06-13-01.56.25

Witam. Chciałbym zaprezentować swój projekt. Jest to „platforma mobilna” sterowana podczerwienią (IR). Do budowy posłużyły mi elementy które już posiadałem, a więc jedynym wydatkiem był zakup jednej baterii 9v do zasilenia Arduino (elektronkę już posiadałem a Arduino kupiłem już jakiś czas temu w sklepie ABC-RC). Z mechaniką nie było problemu połączyłem ze sobą parę metalowych płytek, do nich z dystansem przykręciłem arduino, kółko obrotowe z krzesła biuroweg, płytke stykową umieściłem na zestawie napędowym a do niej podłączyłem elementy elektroniczne czyli:  dwa tranzystory typu MOSFET, dwie diody ZENERA odbiornik podczerwieni. Jedną szynę zasilającą podłączyłem z arduino czyli pod napięcie 5V a drógą z baterii 9V łącząc ze sobą masy naszego układu. Mając już gotową mechanikę i elektronikę przyszła pora na program. No więc szperając w internecie znalazłem wiele przydatnych informacji, odczytałem kody z mojego pilota podczerwieni i napisałem w miarę logiczny programik. Niestety po wgraniu go do płytki autko nie funkcjonowało prawidłowo. Po odczytaniu jednej komendy tak jakby nie odczytywał kolejnych i wykonywało pierwszą komendę cały czas. A więc byłem przekonany, iż problem leży po stronie programu, ponieważ jestem początkującym i mogłem coś przeoczyć. Spędzając cały wieczór nad kodem i przetestowaniu wszystkich możliwych warunków problem nadal występował. Następnego dnia natknąłem się na artykół o zakłóceniach, które jak się okazało były przyczyną moich problemów(sprawdziłem tę teorię odczepiając zasilanie silników i uruchomiłem monitor portu szeregowego zaprogramowanego na wysyłanie sygnałów, które odbiera z pilota. I wszystko działało poprawnie). Silniki prądu stałego produkowały takie zakłócenia, iż mikrokontroler po prostu nie mógł poprawnie funkcjonować. Problem rozwiązało zastosowanie paru kondensatorów pojemnościowych i ceramicznych. Czasami najprostsze i podstawowe elementy elektroniczne mają ogromne znaczenie. Umieściłem jedno zdjecie prawidłowo zabezpieczonego silnika DC. Widać na nim przylutowane trzy kondensatory ceramiczne. Pierwsze dwa łączą złączki silnika z obudową a trzeci łączy razem wejścia silnika.

Schemat jest tylko poglądowy! Występują w nim błędy ! Trzy kondensatory pojemnościowe powinny być podłączone odwrotnie, a zamiast LM35 oczywiście powinien znajdować się odbiornik IR.

[grwebform url=”https://app.getresponse.com/view_webform.js?u=DxKL&wid=9502505″ css=”on” center=”off” center_margin=”200″/]

Ocena: 1/5 (głosów: 1)

Podobne posty

Arduino ethernet device

Arduino ethernet device

Poniżej opisany projekt przedstawia „wrap” biblioteki EtherCard https://github.com/njh/EtherCard.Biblioteka EtherCard bardzo ładnie rozwiązuje konfigurację modułu ethernet…

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?