Wielowarstwowe płytki PCB

Wielowarstwowe płytki PCB

Wielowarstwowa płytka PCB pozwala pozbyć się starych metod łączenia elementów, gdzie elementy są łączone ze sobą koniec z końcem. Skutkiem takich starych rozwiązań są: zwiększona powierzchnia płytki oraz większa waga. Również niemożliwe jest spełnienie wymagań bardziej złożonych projektów.

Teraz już wiesz dlaczego potrzebujemy płytek PCB. Istnieją różne rodzaje płytek PCB dostępnych na rynku, np.: płytki jednowarstwowe i dwuwarstwowe. Ale czasami nie wystarczają one, aby sprostać wymaganiom bardziej złożonych projektów z powodu mniejszej ilości dostępnych warstw. Technologia ewoluuje wraz z większą potrzebą produkowania lżejszych i tańszych urządzeń, dzięki czemu mogą one spełnić wysokie wymagania przy niskich kosztach. Ponadto takie urządzenia mogą pełnić więcej funkcji, niż przy użyciu konwencjonalnych sposobów produkcji urządzeń elektronicznych. JLCPCB jest jednym z najlepszych dostawców płytek jednowarstwowych, dwuwarstwowych lub wielowarstwowych w wyjątkowo niskich cenach: $16 za 10 sztuk płytek 4-warstwowych oraz $2 za 10 sztuk płytek dwuwarstwowych. JLCPCB jest największym przedsiębiorstwem produkującym prototypowe płytki PCB w Chinach.

Posiada 400 000 klientów na całym świecie i 10 000 zamówień online dziennie.

Poniżej znajduje się 4-warstwowa płytka PCB z JLCPCB:Wielowarstwowe płytki PCB

Wielowarstwowe płytki PCB weszły do użytku z zamiarem stworzenia większej ilości powierzchni, na której można dokonywać połączeń. Większej, niż jedna lub dwie. Technologia ta jest kombinacją płytek jedno- i dwuwarstwowych. Umożliwia połączenie więcej elementów elektronicznych na mniejszej powierzchni. Takie płytki wykonane są z kilku warstw przewodnika oraz materiału izolującego między nimi.

Płytki wielowarstwowe są najczęściej opracowywane w formie sztywnej, ponieważ wykonanie takiej płytki w formie elastycznej jest bardzo trudne do osiągnięcia, a także generuje więcej kosztów niż sztywne płytki. Zamiast używania elastycznych płytek wielowarstwowych, profesjonaliści preferują stosowanie kombinacji płytek jedno- lub dwuwarstwowych, które, jak się okazuje, są bardzo skuteczne w większości przypadków i są tańsze niż wielowarstwowe elastyczne płytki drukowane.

Opracowanie wielowarstwowej płytki PCB zależy całkowicie od wymagań klientów. Dzięki wynalezieniu nowej technologii można wytwarzać wielowarstwowe obwody drukowane zawierające nawet do 100 warstw przewodnika, tworząc złożoną konstrukcję, w której można połączyć więcej elementów.

Smartfony są świetnym przykładem zastosowania płytki wielowarstwowej, która daje więcej możliwości wykorzystania tylko jednej sztuki. Zapobiega to wydawaniu większej ilości pieniędzy na kombinację płytek jednostronnych i dwustronnych. Taka kombinacja kosztuje dużo, a wcale nie gwarantuje to spełnienia wymagań, jakim sprostałaby płytka wielowarstwowa.Wielowarstwowe płytki PCB

Płytki wielowarstwowe mogą być produkowane z parzystą lub nieparzystą liczbą warstw przewodzących. Zaleca się jednak stosowanie płytek z parzystą liczbą warstw, ponieważ powoduje to prostszą konstrukcję i pomaga w łączeniu wielu różnych elementów na płytce. Natomiast konstrukcja płytki z nieparzystą ilością warstw może być kosztowna. Ponadto płytki takie mają nierównomiernie rozłożone warstwy, co może wpływać negatywnie na ich wytrzymałość pod dużym obciążeniem.

Niektóre płytki wielowarstwowe są produkowane tak zwięźle, że trudno jest policzyć ilość warstw gołym okiem. Jednak możesz odgadnąć ich ilość na podstawie wzoru warstw oraz sposobu, w jaki są one laminowane.

Warstwy mogą być definiowane jako warstwy: sygnałowe, zasilania oraz masy. Ilość warstw zasilania i masy jest proporcjonalna do wymagań projektu. Jeśli istnieje taka potrzeba, płytki produkowane są z więcej niż jedną warstwą dla zasilania i masy. Wielowarstwowe płytki PCB

Płytki wielowarstwowe są stosowane w najbardziej złożonych projektach takich jak: telefony komórkowe, monitory, komputery, urządzenia do transmisji sygnału i wiele innych. Głównym przeznaczeniem tych płytek jest miniaturyzacja urządzeń i zapewnienie większej powierzchni dla połączeń na jednej płytce bez nadmiernego wydawania pieniędzy na kombinację płytek jedno- i dwuwarstwowych.

O JLCPCB

JLCPCB to największy producent płytek drukowanych w Chinach, został założony w 2006 r. i jest przedsiębiorstwem specjalizującym się w szybkiej produkcji dwuwarstwowych lub wielowarstwowych płytek PCB. Dzięki ponad 12-letniemu doświadczeniu w produkcji płytek drukowanych JLCPCB ma ponad 400 000 klientów na całym świecie, z ponad 10 000 zamówień dziennie na prototypy i małe/średnie PCB. Roczna zdolność produkcyjna wynosi 200 000 mkw. do różnych jedno-, dwuwarstwowych lub wielowarstwowych płytek drukowanych. JLC to profesjonalny producent płytek drukowanych o dużej skali, wyposażeniu, ścisłym zarządzaniu i najwyższej jakości. Posiadamy 4 bazy produkcyjne w Shenzhen, Zhuhai, Huizhou i najnowszy w prowincji Jiangsu: JLCPCB ma cztery fabryki do produkcji ilości PCB i jedną fabrykę zamówień na prototypy. Chcemy zwiększyć nasze zdolności produkcyjne, aby zaspokoić więcej potrzeb klientów.

Zależy nam na zbudowaniu pierwszej marki w branży PCB oraz największego, najbardziej profesjonalnego i najbardziej opłacalnego dostawcy PCB w Chinach i za granicą.

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?